97 camryn ecc eli automaattinen ilmastointi/lämmitys

Aloittaja Kyrpov, 03 tammikuu, 2021, 15:51

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Jooh, kokeillaan löytyykö täältä apu vaikka ei sitä oikeen löydy mistään.


Alkaa puol milliä lähenemään ja nyt jo perkele temppuaa.




Lämmönsäätö skrägää, käsittääkseni HOT asennolla pitäis tulla niin kuumaa kun vaan voi, Asetus on tyyliin cold-18-29.5c-hot.



Nyt huomasin pitkällä reissulla, että eihän täällä kuuma tule vaikka lämpö oli jäänyt hotille. Aiemmin matka-ajossa joku 25c on riittänyt hyvin ja kovilla pakkasilla 27c. Toi lämpöpuoli ei ole niin tarkka ollut kun kesällä ilmastoinnin puoli eli 25 on ollut kuuman raja ja 24.5 ja viileämpi talvella alkaa tuottamaan haaleaa.



Kuitenkin aina ennen hot on ollut hot.


Tässähän on diagnostiikkatila, aut+sisäkiertonapit pohjaan ja virta päälle. Käy puhallusasennot ym ja lopuksi näyttää jos koodeja. Nyt tämä tila ei tahdo lähteä päälle, jos lähtee niin kiertää läpi jatkuvasti asentoja mutta ei lopeta. Ihan en muista kuuluko sen ollakin sellanen ja koodit sai sitten huurteenpoistokuvakkeella. Nyt ei tule mitään.




Kenno ei vuoda ja sinne tulee kuumaa sen tarkistin, eli joku läppä fuulaa vaikka se kyllä liikkuu ja kylmää saa.





Isoin ongelma on se, että usassa tätä ecctä ei ole saanut camryyn ja solarassakin kai harvinainen (lievä sisarmalli) lexuksen es sarjassa vähän erilainen.


1200 sivunen shop manuaalikaan ei tätä tunnista vaan on pelkkä kiertokytkinmalli.




Välillä kun ajaa pidempään sieltä tulee kuumaa mutta jos erehtyy säätämään pienemmälle niin haalenee vaikka pysyy lämpimän puolella arviolta 60-65c.




Mikähän tota läppää kusettaa kun sisäilman anturin ei pitäis hot asennossa vaivata?

Sinä vain

Camino79

Out of the box mutta eihän termari valskaa just sen verran että ei jaksa pitää enää niin kuumana?

Tosin jos se diag-tilakaan ei toimi normaalisti ni voisko sit olla lämmönsäätö-servossa vikaa että ei tavallaan aja itseään potikan mukaan laitaan asti esim. Risu läpän välissä tms. Ja jää siks "hakkuuttamaan"?

Pirun hankala kun vähempi tarvinnu tommosten diagnostiikkaan perehtyä mutta tommosia mietteitä nyt ekana tulis imuriin
 :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 03 tammikuu, 2021, 19:49Out of the box mutta eihän termari valskaa just sen verran että ei jaksa pitää enää niin kuumana?

Tosin jos se diag-tilakaan ei toimi normaalisti ni voisko sit olla lämmönsäätö-servossa vikaa että ei tavallaan aja itseään potikan mukaan laitaan asti esim. Risu läpän välissä tms. Ja jää siks "hakkuuttamaan"?

Pirun hankala kun vähempi tarvinnu tommosten diagnostiikkaan perehtyä mutta tommosia mietteitä nyt ekana tulis imuriin
 :thinking:
unohtukin laittaa, että termari pelaa letkut kuumat ja flektikin tärähtää normaalisti päälle kun 10min on kuumalla koneella tyhjäkäyntiä.


Diag tila tosiaan ei aina mene päälle mutta välillä menee vaan kun en piru muista miten sen piti toimia, jostain joskus löysin ohjeet vaan hävis. Lexuksissa vähän eri sydeemi kai.





Raitisilmansuodatin löytyy ja kesällä vaihdettu joten risu hmm.



Lämmönsäätöläpässä silti se yks kipu varmaan on.



Jännä kun jenkeissä aina kaikki varusteet mutta tätä ei sitten ole kuin euromalleissa ja sen mukaisesti tietoa...


Pitää toki lämppärinletkun hana vielä tsekata ettei se sitä sulje jostain syystä vaikka pitäis vasta kylmällä vaiko kylmä ac vasta
Sinä vain

Kyrpov

Sinä vain

Jussi

Melkeen jo arvaan tossa älyosaston piirilevyn olevan täys juotoskatkoksia. Varsinkaan yhtään isompi tai kuumeneva osa ei ole enää kunnolla kiinni ja saa aikaan kaikkea häröilyä. Noi mukavuusosaston osat kun on tehty paljon hätäsemmin ku varsinaiset ECMmät ja muut.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 tammikuu, 2021, 23:53Melkeen jo arvaan tossa älyosaston piirilevyn olevan täys juotoskatkoksia. Varsinkaan yhtään isompi tai kuumeneva osa ei ole enää kunnolla kiinni ja saa aikaan kaikkea häröilyä. Noi mukavuusosaston osat kun on tehty paljon hätäsemmin ku varsinaiset ECMmät ja muut.
no sen puran ja katon, yhtään lamppuakaan ei siitä ole pimeänä mutta voihan toyotakin pettää
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 tammikuu, 2021, 23:53Melkeen jo arvaan tossa älyosaston piirilevyn olevan täys juotoskatkoksia. Varsinkaan yhtään isompi tai kuumeneva osa ei ole enää kunnolla kiinni ja saa aikaan kaikkea häröilyä. Noi mukavuusosaston osat kun on tehty paljon hätäsemmin ku varsinaiset ECMmät ja muut.
todennäkönen vikapaikka kyllä kun vuosmallia kattoo, tohon aikaan on tehty tolla saralla paljon paskaa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 tammikuu, 2021, 01:21todennäkönen vikapaikka kyllä kun vuosmallia kattoo, tohon aikaan on tehty tolla saralla paljon paskaa.
Kyllä toi ongelma on muissakin ikäluokissa. Erityisen arkoja ovat ne, jotka lähti ensimmäisten joukossa käyttään lyijytöntä tinaa juotoksissa. Jos jossain vuostuhannen vaihteen lähellä tehdyssä näkyy esm. se ROHS-tarra, niin ihan parasta suosiolla juotella kaikki uusiksi.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 tammikuu, 2021, 01:26Kyllä toi ongelma on muissakin ikäluokissa. Erityisen arkoja ovat ne, jotka lähti ensimmäisten joukossa käyttään lyijytöntä tinaa juotoksissa. Jos jossain vuostuhannen vaihteen lähellä tehdyssä näkyy esm. se ROHS-tarra, niin ihan parasta suosiolla juotella kaikki uusiksi.
eikö se ysärin puolväliä ollu millon noi rohs tinat lähti yleistymään? Just jossain 2000- luvun alun, 90- luvun autoissa näki jo 10 vuotta sitten sellasia juotosvikoja ettei niitä missään muissa ikäluokissa hirveemmin ollu edes sillon.

Siis sellasia että juotos ei ollu revennyt tai johdin vaan ihan se tinapallo kokonaan irti siitä missä sen piti olla kiinni.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 tammikuu, 2021, 01:34eikö se ysärin puolväliä ollu millon noi rohs tinat lähti yleistymään? Just jossain 2000- luvun alun, 90- luvun autoissa näki jo 10 vuotta sitten sellasia juotosvikoja ettei niitä missään muissa ikäluokissa hirveemmin ollu edes sillon.

Siis sellasia että juotos ei ollu revennyt tai johdin vaan ihan se tinapallo kokonaan irti siitä missä sen piti olla kiinni.
Juu, kyllä se siellä tais alkaa, mutta lähtö oli aika verkkanen. Ei niihin heti monikaan vaihtanu, lyijyllinen on kuiten niin paljon parempi. Ja eihän se pelkästään lyijyä koskenu, kaikki muukin "vaarallinen" olis pitäny saada pois. Haitoista huolimatta.


Jos tinapallo on irti kokonaan, niin se on juotoslinjan vikatila, tai tarkastuksen moka. Ei suoraan huonon juotteen syytä. Mutta kun lyijyttömän joustavuus on huono, niin ne osat murtuu irti, jolloin näkyy selvä rengas komponentin karvan ympärillä. Tai sitten tarttuvuus on ollu huono, kun juoksutteet ei toimi hyvin, ne on pahoja löytää. Kun juote on irti karvasta, vaikka näyttää hyvältä.
En varmasti oo.

Kyrpov

Paneeli purettu ja älylevy. Kaikissa täydelliset kiiltävät juotokset paitsi paneelissa oli sitä ruskeeta soosia päällä.

Lämmitin paneelin juotokset varan vuoksi, haju oli kuin ois vanhaa saloraa tinannut eli kunnon aineet siellä lie.


Pottimosmista otin huput pois kun muuallakaan ei vihreitä valoja enää ole. Huput lähti ehjänä irti  O0





Diagnostiikka pelaa kuten pitää, sain lexuspuolelta jeesiä. Eli se actuaattoritesti lähtee vasta eri käskystä päälle. Vikakoodit tulikin siinä jälkeen eli mulla tulee 21 solar sensor, pitäis vaikuttaa vaan ilmastoinnin automatiikkaan kylmässä ja saattaa antaa talvella valekoodia jos ulkona harmaa keli.



Lämmönsäätöservoa kokeilin ilman puhallinta jumpata cold-hot ja tuntu loogiselta, ei jäänyt änisemään tms vaan reippaasti päissä surisi kiinni. Toki tästä nyt voi sanoa onko siellä välissä risua vai ei mutta ei ainakaan koivuhalkoa.







Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 tammikuu, 2021, 11:51Lämmönsäätöservoa kokeilin ilman puhallinta jumpata cold-hot ja tuntu loogiselta, ei jäänyt änisemään tms vaan reippaasti päissä surisi kiinni. Toki tästä nyt voi sanoa onko siellä välissä risua vai ei mutta ei ainakaan koivuhalkoa.
Asiaa sivuten siinä läpässä riittää todella pieni rako viemään terän lämmöstä.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 tammikuu, 2021, 15:24Asiaa sivuten siinä läpässä riittää todella pieni rako viemään terän lämmöstä.
No sitten, pitää matokameralla jostain yrittää kurkkia sinne jos pääsee.




Hana ainakin pelas ja letkut kuumia kun tänään tsekkasin.
Sinä vain