HendriXXX:n katiskat & kiroamiset

Aloittaja HendriXXX, 15 joulukuu, 2020, 14:05

« edellinen - seuraava »

HendriXXX

Ajankuluksi peräkärryn valojen renkkausta ku ei kuulemma pelannu siinä ku parkit. Aikansa ku liitoksia liotteli ja paineilmalla putsaili ni jopas alko pelaa.

Samalla sitte Jeepin pesu.. kyllähän se ulkonäkö kirkastu kummasti.  8)

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

HendriXXX

Paronille kaveri..

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

HendriXXX

Ja vielä yks..  :o

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Rusty

Ah, ahtaita aikoja.

HendriXXX


HendriXXX

Nuo kaks vloppuna haettua Paronia menee tosiaan varaosiksi. Toisessa ei ole edes papereita ja toisessa veroja perässä melkein tonni. Kuulin noista Sallan takametsissä (oikeesti aika middle of nowhere) sijaitsevista Paroneista jo pari vuotta sitten, siitä asti oon niitä yrittäny järkkäillä tänne qsamoon, vaan aina on menny kaikki suunnitelmat mönkään.

Nyt sitten tuli keväällä jo kiirekki, ku niiden myyjä kerto että ne luultavasti menee kesäkuun aikana romu-ukolle, ni pakko oli nyt saada se haku onnistuu.

Ensin ongelmana oli että mistä traileri, kukaan ei tuntunu haluavan semmosta lainailla. Onneksi sitte eräältä paikalliselta maalarilta semmonen lopulta löyty.

Sovittiin myyjän kans haku la ja su päiville, eli molempina päivinä ois yhden auton haku. Noh, minähän perjantaina sitte kävin tankkaa Jeepin valmiikdi ja tekee trailerista vuokrapaprut ja tyytyväisenä ajattelin että kyllähän tää nyt onnistuu.

Tunti siitä ku tein paprut, ni ihmettelin Jeepillä ajellessa että jopas se liikkuu tihkaasti ja ei pakillakaan liiku enää ku reippaalla kaasulla..  :o
Ajelin pari kilsaa kotia ja heti autosta pois noustessa haju jo paljasti että jossain hiihtää jarru ja pahasti.  :shitfan:
Kuskinpuolen etujarru ihan jumissa ja vanne niin kuumana että poltin sormeni siihen. Pääsi pari voimasanaa siinä vaiheessa..  :smashhead:
Nilkutin hissunkissun tallilleni välillä taukoja pidellen.

Eniten asiassa vitutti se että viime talvena kävin läpi ne etujarrut, vanhaa niihin ei jääny ku männät ja ne on pelannu keväällä sen yhden kuukauden ajot ja nyt toukokuun myös.
No purin ne pe iltana, männät liikku mun mielestä ihan ok, tiivarit oli ok, putsailin kaiken, testasin ja takas nippuun. Ajelin illalla tunnin ja pelasi ok, kunnes kotiparkkiksella varsin kokeilin vielä vannetta ni vittu taas kuuma..  :shitfan:

Myyjälle viestiä että en pääse la- aamusta lähtee, jarrut pragaa edelleen. Kotia ettii varasatuloita joita ei meinannu löytyä millään, kunnes waimo rakas löysi ne lopulta mun omalta tallilta yhen romuläjän takaa..  :o

Varasatuloissa oli tuoreemman näköset männät (ja siis kyseessä just ne vitun phenolic versiothan tuossa on mäntinä). Yhdistelin niistä kaksista satuloista sitte toimivimman näköiset osat ja kaikki sitte uusilla rasvoilla kasaan ja peukut pystyssä koeajolle. Kello oli jo iltapäivässä..

Ou yeah, viimenki pysy vanteet viileenä. Ajeltiin tunti hurua mahollisimman raskaalla jalalla ja kovasti jarrutellen ja kaikki tuntu tällä kertaa pelaavan ihan ok, ni äkkiä myyjälle viestiä että kohta lähetään tulee..

Itse haku meni ok. Mitä nyt joutu "vähä" lekalla herkistelee jarruja ku raadot ei liikkunu aluksi mihinkään Jeepin vetämänä.

"Hieman" ponneton tuo Jeeppi tuommosella mäkisellä ja pirun mutkaisella tiellä autolasti päällä, kolmonen päällä vaati vähintään 2500rpm että alko jaksaa kunnolla mennä ja sillon jo vauhtia melkein 90kmh. Sitte kakkonen niin lyhkänen että huutaa ku hyeena ku sillä joutu keräilee vauhtia isompiin mäkiin.. Mut ku ei silleen kiirusta ollu ni ajelin silleen rauhallisesti Jeeppi vanhusta turhia rasittelematta..

Ylläri oli suuri tuon kulutuksen suhteen että meni noin(kin) vähällä. Toki siinä vähä sekottaa menomatka tyhjällä kuormalla, mut silti. Odotin 20-30L/100km väliin kulutuksia, mutta ilmeisesti lasti päälläkään se ei tainnu yli 20L vetää ku kerta reissujen keskiarvo jäi 16,5L tuntumaan..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 07 kesäkuu, 2021, 11:14Nuo kaks vloppuna haettua Paronia menee tosiaan varaosiksi. Toisessa ei ole edes papereita ja toisessa veroja perässä melkein tonni. Kuulin noista Sallan takametsissä (oikeesti aika middle of nowhere) sijaitsevista Paroneista jo pari vuotta sitten, siitä asti oon niitä yrittäny järkkäillä tänne qsamoon, vaan aina on menny kaikki suunnitelmat mönkään.

Nyt sitten tuli keväällä jo kiirekki, ku niiden myyjä kerto että ne luultavasti menee kesäkuun aikana romu-ukolle, ni pakko oli nyt saada se haku onnistuu.

Ensin ongelmana oli että mistä traileri, kukaan ei tuntunu haluavan semmosta lainailla. Onneksi sitte eräältä paikalliselta maalarilta semmonen lopulta löyty.

Sovittiin myyjän kans haku la ja su päiville, eli molempina päivinä ois yhden auton haku. Noh, minähän perjantaina sitte kävin tankkaa Jeepin valmiikdi ja tekee trailerista vuokrapaprut ja tyytyväisenä ajattelin että kyllähän tää nyt onnistuu.

Tunti siitä ku tein paprut, ni ihmettelin Jeepillä ajellessa että jopas se liikkuu tihkaasti ja ei pakillakaan liiku enää ku reippaalla kaasulla..  :o
Ajelin pari kilsaa kotia ja heti autosta pois noustessa haju jo paljasti että jossain hiihtää jarru ja pahasti.  :shitfan:
Kuskinpuolen etujarru ihan jumissa ja vanne niin kuumana että poltin sormeni siihen. Pääsi pari voimasanaa siinä vaiheessa..  :smashhead:
Nilkutin hissunkissun tallilleni välillä taukoja pidellen.

Eniten asiassa vitutti se että viime talvena kävin läpi ne etujarrut, vanhaa niihin ei jääny ku männät ja ne on pelannu keväällä sen yhden kuukauden ajot ja nyt toukokuun myös.
No purin ne pe iltana, männät liikku mun mielestä ihan ok, tiivarit oli ok, putsailin kaiken, testasin ja takas nippuun. Ajelin illalla tunnin ja pelasi ok, kunnes kotiparkkiksella varsin kokeilin vielä vannetta ni vittu taas kuuma..  :shitfan:

Myyjälle viestiä että en pääse la- aamusta lähtee, jarrut pragaa edelleen. Kotia ettii varasatuloita joita ei meinannu löytyä millään, kunnes waimo rakas löysi ne lopulta mun omalta tallilta yhen romuläjän takaa..  :o

Varasatuloissa oli tuoreemman näköset männät (ja siis kyseessä just ne vitun phenolic versiothan tuossa on mäntinä). Yhdistelin niistä kaksista satuloista sitte toimivimman näköiset osat ja kaikki sitte uusilla rasvoilla kasaan ja peukut pystyssä koeajolle. Kello oli jo iltapäivässä..

Ou yeah, viimenki pysy vanteet viileenä. Ajeltiin tunti hurua mahollisimman raskaalla jalalla ja kovasti jarrutellen ja kaikki tuntu tällä kertaa pelaavan ihan ok, ni äkkiä myyjälle viestiä että kohta lähetään tulee..

Itse haku meni ok. Mitä nyt joutu "vähä" lekalla herkistelee jarruja ku raadot ei liikkunu aluksi mihinkään Jeepin vetämänä.

"Hieman" ponneton tuo Jeeppi tuommosella mäkisellä ja pirun mutkaisella tiellä autolasti päällä, kolmonen päällä vaati vähintään 2500rpm että alko jaksaa kunnolla mennä ja sillon jo vauhtia melkein 90kmh. Sitte kakkonen niin lyhkänen että huutaa ku hyeena ku sillä joutu keräilee vauhtia isompiin mäkiin.. Mut ku ei silleen kiirusta ollu ni ajelin silleen rauhallisesti Jeeppi vanhusta turhia rasittelematta..

Ylläri oli suuri tuon kulutuksen suhteen että meni noin(kin) vähällä. Toki siinä vähä sekottaa menomatka tyhjällä kuormalla, mut silti. Odotin 20-30L/100km väliin kulutuksia, mutta ilmeisesti lasti päälläkään se ei tainnu yli 20L vetää ku kerta reissujen keskiarvo jäi 16,5L tuntumaan..
Hyvän kuuloinen alku noutoreissulle! :mosh:  :+1: Nuo aina nostaa tunnelmaa.. :shitfan:

Ei tuo Jeeppi kutosella hirveitä ruokaile kunnon lastinkaan nkanssa.
Mulla kutos-Grandi otti mennessä Grandi ja taks tullessa Pajero kyydissä 17l/100km Siilinjärvi-Petäjävesi välillä, eli melko isoa tietä koko matka.

Saman verran taisi ruokailla kun Joensuusta kävin Vojakkerin sillä hakemassa.. :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Sehän noissa isoissa koneissa on hyvää, että kärri perässä ei juuri kulutus nouse samassa suhteessa kuin jossain pienemmässä kiulussa.
Sinä vain

Toyopet

XJ:lläkin 17l huitteilla autotrailerin kanssa. Eikä nyt tientukkona tarvinnut olla.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

HendriXXX

Vitsailin waimolle eilen pikkuoluissani että oishan siellä just haettujen varaparonien pellin alla Jeeppiin pari garretin t03:sta..  >:D

Sittehän se ois loota ja danan pikkuperä palasina seuraavaksi..  ;D

Kyrpov

Olikos sulla aw4 vai moparin oma? Aw4 kyllä usan poikien mukaan hyvin kestää vähän ahtoja. 400-450 jotain oli vääntöraja millä turvallisin mielin voi ajella.
Sinä vain

HendriXXX

Loota on 42re muistaakseni. Avaamaton loota, kohta 400tkm ajettu..  ;D

Ei varmaan tarviis paljoa lisäpaukkuja sille tarjota ni antautuis..  ::)

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 07 kesäkuu, 2021, 13:28Loota on 42re muistaakseni. Avaamaton loota, kohta 400tkm ajettu..  ;D

Ei varmaan tarviis paljoa lisäpaukkuja sille tarjota ni antautuis..  ::)
-94-95 on RH ja -96 RE. -95 saatto olla molempia.. :thinking:
Mulla oli -93 Grandi, missä oli vielä AW4. 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Aw4hän oli grandissa suoran kutosen kaverina vaan yhden vuoden ajan? Mikä lie kun ei pidempään
Sinä vain

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 kesäkuu, 2021, 13:30-94-95 on RH ja -96 RE. -95 saatto olla molempia.. :thinking:
Mulla oli -93 Grandi, missä oli vielä AW4. 8)
Ainaki build sheetin mukaan se on 42re. Sillon oston jälkeen kysäsin heti chrysleriltä tarkemmat tiedot tosta Jeepin kotterosta ja piiiitkä lista sieltä tuli..

Pieni pätkä kyseisestä varustelistasta..

You cannot view this attachment.