Motorcraft- laturit

Aloittaja sössö, 24 maaliskuu, 2020, 21:41

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 03 huhtikuu, 2020, 19:53Joo, pidän mielessä jos tartten johonki toiseen tollasta säädintä.

Mielenkiintonen käikäle kyllä.
Rakenne ainakin on varsin vakuuttava, vähän ku laadullista. Vois tehä testin, nyt ku nakkaa sen roskiin, niin kuin äkkiä sille olis ainakin 2 paikkaa, mihin se tarvittas...
En varmasti oo.

sössö

Voin kyllä vastaanottaa ton varastoihini ettei roskiin tarvi heittää.


Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 03 huhtikuu, 2020, 23:24Voin kyllä vastaanottaa ton varastoihini ettei roskiin tarvi heittää.


:))  Ihan niin helpolla se ei hävee mihkään. Muutama lisävuosi ei enää tunnu missään säilöessä.
En varmasti oo.

sössö

kans mietin että mikäs hävitysvimma nyt on tullu

sössö

Laitoin säätimen kiinni, nyt reagoi kierroksiin lataus mutta latausvalo palaa koko ajan. Päälle 2000 kierroksella sai ulos n. 13 volttia valot pois päältä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 huhtikuu, 2020, 22:18Laitoin säätimen kiinni, nyt reagoi kierroksiin lataus mutta latausvalo palaa koko ajan. Päälle 2000 kierroksella sai ulos n. 13 volttia valot pois päältä.
Joku on vielä väärin/rikki.
En varmasti oo.

sössö

Hain postit ja tuli imuriin että voisiko siellä akun ja laturin välissä olla sellanen paksu varokejohto? Sellasiahan on ollu jossain.

sössö

No kävin mittaamassa, 0,1v oli jännite eroa batin ja akun välillä. Mutta nyt latas 14-15 volttia tyhmäkäynnillä tota vajaata akkua.

Aika metka. Ehkä se säädin nyt polarisoitu tai jtn. En muuten muistanu polarisoida sitä mitenkään, asensin vaan. Ei tullu mieleen kun olen yleensä vaan asentanu käytettyjä säätimiä.

No huomenna näkee lataako se vaan kylmänä eikä lämpymänä vai onko nyt ok.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 huhtikuu, 2020, 23:30Hain postit ja tuli imuriin että voisiko siellä akun ja laturin välissä olla sellanen paksu varokejohto? Sellasiahan on ollu jossain.
Kyllä siellä yleensä fusible link on. Mutta ei se nosta edes siihen kolmeentoista, jos se on katki.


Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 huhtikuu, 2020, 23:55No kävin mittaamassa, 0,1v oli jännite eroa batin ja akun välillä. Mutta nyt latas 14-15 volttia tyhmäkäynnillä tota vajaata akkua.

Aika metka. Ehkä se säädin nyt polarisoitu tai jtn. En muuten muistanu polarisoida sitä mitenkään, asensin vaan. Ei tullu mieleen kun olen yleensä vaan asentanu käytettyjä säätimiä.

No huomenna näkee lataako se vaan kylmänä eikä lämpymänä vai onko nyt ok.
Ei alternator vaadi mitään polarisointeja. Se toimii tai ei toimi. Haiskahtas ehken katkomiselta jossain liitoksessa tms.
En varmasti oo.

sössö

Tänään taas latasi ihan kunnolla. Varmaan voinen siirtyä valojen releistykseen kun tämä nyt näyttäs toimivan.