1920 Willys-Overland Touring car

Aloittaja fileeraus, 18 joulukuu, 2020, 04:31

« edellinen - seuraava »

fileeraus

Tästä videosta se unelma joskus alkoi.  ^-^

- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

HendriXXX

^ No nyt saakeli on kyllä sävelet kohillaan..  :iwantit:
Ai helkkari että ois makia laite.  :hiphopcar:

Sleepercooler

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

fileeraus

Tuossa ajeluvideota:
5:19 tyhjäkäynnillä ajelua
17:55 revittelyä  8)

- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Miten tämä näyttää joka päivä tiiviimmältä sovitukselta?  :-\

Enää pitäisi jäähdyttäjän kehikko irroittaa niin pääsee moottorin irroittamiseen käsiksi, muut on jo purettu.


- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 19 joulukuu, 2020, 18:15Tuossa ajeluvideota:
5:19 tyhjäkäynnillä ajelua
17:55 revittelyä  8)
Ei prkl! Ompa hyvät sävelet! Kunnon puksuttelija..  :mosh:

fileeraus

Tänään purin kaverin kanssa moottoria, tärkeimpänä kehän pultit mitkä oli todella ahtaassa paikassa. Räikässä oli kolme jatkovartta ja kolme niveltä. Toinen ohjasi ruuvimeisselillä ja pihdeillä hylsyn paikoilleen ja toinen käänsi räikkää. Kevyt painajainen.. melkein olisi ollut helpompaa leikata tulipelti irti.




Joku oli ansoittanut työskentelytilat itseporautuvilla ruuveilla. Tietenkin juuri tuossa kohtaa piti työskennellä.  :P


Jonkin verran karstaa oli venakopan alla. Löytyi myös ainakin kaksi vääntynyttä työntötankoa.


Seuraavaksi nostajalaakson suojalevyt auki ja syylarikehikon purku.

Nyt kun katsastuslaki ei muuttunutkaan lisää niin tämä kutoskone taitaa jatkaa virkaansa Willyksen keulilla. Olisi hyvä tilaisuus vähän virittää kerta moottori nousee ylös.  8)
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Kalu

Eihän tosta varmaan ois korikaan vaikee nostaa ylös, jos ei kokonaan ni sen verran et pääsee ruuvvei kääntelee.
Tai sit nostaa koneen laatikon kans veke. Tai riippuu vähän miten toi rakennelma on aikoinaan toteutettu...

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 06 tammikuu, 2021, 01:12Eihän tosta varmaan ois korikaan vaikee nostaa ylös, jos ei kokonaan ni sen verran et pääsee ruuvvei kääntelee.
Tai sit nostaa koneen laatikon kans veke. Tai riippuu vähän miten toi rakennelma on aikoinaan toteutettu...

Joskus on kori laskettu alustan päälle. En ainakaan tänä talvena aio koria nostaa, ei ole tosin erityistä tarvettakaan. Lava sen sijaan ehkä nousee jos aion taka-akselin vaihtaa. Korikiinnikkeitä katsoessa tekisi mieli noillekin tehdä jotain, ainakin kiristää.  ;D


Moottori vähän kaipasi huomiota jo kesällä joten totesin että se on kannattavin irroittaa. Vaihdelaatikon irroituskaan ei olisi yhtään helpompaa. V8 motin halusin laittaa ja sitä ajatellen aloin myös purkamaan moottoria, mutta se ei varmaankaan toteudu. Jatkan siis erilaisena olemista kutosmotin kanssa.  :D
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Pari vikaa tönäriä ei näköjään mahdu tulemaan ulos. Pitänee porata pari asennus-aukkoa tulipeltiin.  ;D


Eniten vääntynyt tönäri. ^
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

palontie

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 07 tammikuu, 2021, 23:29Pari vikaa tönäriä ei näköjään mahdu tulemaan ulos. Pitänee porata pari asennus-aukkoa tulipeltiin.  ;D


Eniten vääntynyt tönäri. ^


Tönäreissä väärä asennusjärjestys,noi vinot pitää olla lähinnä tulipeltiä tymä!Silloin ne mahtuu pujottaa paikoilleen :))
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 08 tammikuu, 2021, 15:13Tönäreissä väärä asennusjärjestys,noi vinot pitää olla lähinnä tulipeltiä tymä!Silloin ne mahtuu pujottaa paikoilleen :))
:rotfl:  :rotfl:
Olikohan Uralissakin joku tuollanen syy kieroihin tankoihin!?!
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

fileeraus

Mietin että miten syylari voi olla kiinnitetty pulteilla mitkä on mahdottomassa paikassa kiinni, no eikös koko höskä ole hitsattu kiinni. Kohta laikka laulaa ja joskus täytynee tehdä fiksumpi kiinnitystapa.  :iwantit:

- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 09 tammikuu, 2021, 12:51Mietin että miten syylari voi olla kiinnitetty pulteilla mitkä on mahdottomassa paikassa kiinni, no eikös koko höskä ole hitsattu kiinni. Kohta laikka laulaa ja joskus täytynee tehdä fiksumpi kiinnitystapa.  :iwantit:


No nyt on hienoa.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 tammikuu, 2021, 15:07No nyt on hienoa.. :o
Amerikan joe tehnyt helpomman kaavan kautta, eli pultannut kaikki osat yhdeksi nipuksi ja sitten mig liimalla paikoilleen. Helppohan tuohon on onneksi tehdä pulteilla kiinnitettävä kiinnitystapa.

Eilen putsailin keinuvivut ja niiden osat karstasta ja öljystä puhtaaksi ja tein työntötangoille asennusaukot. (tulevaisuuden mahdollista huoltoa ajatellen)

Näillä näkymin taidan käydä enemmänkin läpi tätä kutosmottia, koska vaikuttaa siltä ettei sitä ole avattu venakoppaa enemmän ehkä ikinä. Eli uudet laakerit, männänrenkaat ynnä muut kuluvat. Viritysosat jää ehkä pelkästään isompaan nokka-akseliin, rullakeinuvipuihin ja johonkin yksinkertaiseen kuten mekaanisen flektin poistaminen. Onhan tässä jo hyvin virtaavat imu- ja pakosarjat. Nykyinen 2-kurkkuinen kaasutin saattaa muuttua 4-kurkkuiseksi jossain vaiheessa, mutta se ei ole tähdellinen päivitys juuri nyt.
Tässä jos haluaa portata kantta niin imukanavien keskeltä leikataan kannenpultin onkalo pois ja tilalle tulee pahka minkä läpi kansi kiinnitetään. (Lump port head) En tätä ainakaan vielä uskalla tehdä itse, mutta jos saan käsiini toisen kannen niin sitä voisi jyrsiä ja möyriä.  :)
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582