Chevrolet Impala 1967 4D

Aloittaja Tzampy, 01 maaliskuu, 2021, 16:25

« edellinen - seuraava »

Tzampy

En nyt koko tarinaa käy tuolta overdivelta tänne siirtämään, joten https://www.overdrive.fi/forum/threads/chevrolet-impala-1967.305561/

ja kuvia https://tzampy.kuvat.fi/kuvat/

Nyt odotellaan kattoverhoilua ja sitten auton siirto takaisin tuohon ropaus pajalle.
Kaasari täytyy vielä käyttää pöydällä. Tilasin ebaysta 30 litraisen ultraäänipesurin johon mahtuu vähän isompikin kami.

Jarde440


Gary Grand

Jeez!
Tervetuloa!
..ja kovasti vaan kuvallista aineistoa laitteesta tulemaan.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

FuryIII 71

Tervetuloa omastakin puolesta.

Ja Grandin kanssa samoilla linjoilla kuvien suhteen.  O0
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Tzampy



Hirveesti tuttuja nimiä tuolta OD:n puolelta täällä näkyy olevan, tuossa viime syksyltä kuva ennen talvisäilöön siirtoa. sopivassa kulmassa kun ottaa kuvan niin ei näy lommoja ollenkaan  ;D

Tzampy

Eräs tämän auton omistanut henkilö otti yhteyttä tuossa taannoin ja ilmeisesti tämä auto on ollut ensimmäisessä Arnordlsin suomalaisessa tv-mainoksessa. En tuota mainosta löytänyt mistään ja kiinnostaisi kyllä kyseinen pätkä löytää.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Tzampy

Keitin tänään kaasari soppaa tuolla uudella pesurilla ja voi hyvä tavaton miten irtosi skeidaa vanhasta holleysta.

Noh kaasari remontti meni ihan vihkoon. Alkoi paukuttamaan putkessa ihan huolella tuon korjaus-sarjan laiton jälkeen. Purin kaasariin vielä uudelleen ja palautin perus-säädöt, mutta ei hirveä pauke apparin puolelta.

Kaasarissa muuttui sen verran että vaihdoin läppärungon sekä jätin toisio kurkkujen alipaine kellon pois. Tulppasin sen kellolle tulevan kanavan ja lisäsin yhdystangon Ensiö ja toisio kurkkujen välille. Kyseessä siis nelikurkkuinen holley 3310-(2?)

Juurisyy tuolle kaasarin purkamiselle oli se että auto kävi aivan saatanan rikkaalla.

Nyt tarttis vähän vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi. Eikös tuo putkeen ampuminen ole laihalla käymisen merkkejä?

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Tzampy - 16 maaliskuu, 2021, 16:52Keitin tänään kaasari soppaa tuolla uudella pesurilla ja voi hyvä tavaton miten irtosi skeidaa vanhasta holleysta.

Noh kaasari remontti meni ihan vihkoon. Alkoi paukuttamaan putkessa ihan huolella tuon korjaus-sarjan laiton jälkeen. Purin kaasariin vielä uudelleen ja palautin perus-säädöt, mutta ei hirveä pauke apparin puolelta.

Kaasarissa muuttui sen verran että vaihdoin läppärungon sekä jätin toisio kurkkujen alipaine kellon pois. Tulppasin sen kellolle tulevan kanavan ja lisäsin yhdystangon Ensiö ja toisio kurkkujen välille. Kyseessä siis nelikurkkuinen holley 3310-(2?)

Juurisyy tuolle kaasarin purkamiselle oli se että auto kävi aivan saatanan rikkaalla.

Nyt tarttis vähän vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi. Eikös tuo putkeen ampuminen ole laihalla käymisen merkkejä?

Eikö se silloin saa reippaasti liikaa? Sitä raakaa bensaa menee putkeen räjähtelemään.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Tzampy - 16 maaliskuu, 2021, 16:52.

Nyt tarttis vähän vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi. Eikös tuo putkeen ampuminen ole laihalla käymisen merkkejä?
Sytyttää huonosti tai käy laihalla tai vuotaa ilmaa putkeen, jos moottorijarrutuksessa paukkaa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kalu

Koho/bensanpinta? Ennen tulvinut, nyt säädit kohon aivan liian alas, joten käy laihalla? Tai hörppii ilmaa jostai? Tuskin, mutta....

Rusty

Veikkaan tota ilmavuotoa myös.
Ah, ahtaita aikoja.

Tzampy

Löytyihän sieltä syitä tuolle huonolle käynnille, en ensimmäisessä kaasarin leväytyksessä vaihtanut noita seosruuvien korkki/kumitiivisteitä. Toiselta puolelta oli kumi niin loppu että seosruuvi pyöri itsekseen auki koneen käydessä. Ja sitten toisena vaivana taisi olla jumitellut nostaja jota nyt herkesi sitten kuitenkin vituttamasta kun auton otin ajoon.

Kaasari remontti tuntuu onnistuneen kun kulutus on tippunut huomattavasti.

Sisustan kasailin loppuun ja nakkasin penkkien päälle nuo mukana tulleet valkoiset päälliset.

Tzampy

Meinasi käydä vähän hassusti, läksin töistä eilen yövuoron jälkeen ja ajelin motaria 14km jonka jälkeen meinasin kääntyä tankkaamaan ja ajella siitä sitten kotiin. Noh poistuin moottoritieltä ja käännyin mittarille niin seurasi kaksi voimakasta ravistusta ja vasen etukulma tippui alas maata vasten, noh auto sammuksiin ja pyrkimään ulos autosta, kuskin ovi ei aukea, tuumasin että tämä lupaa hyvää. Noh apparin kautta pihalle toteamaan että vasen etupyörä on irronnut koska pinnapultit navasta olivat katkenneet. Aikansa sitten kun touhuilin niin sain pyörän takaisin paikalleen uuden pyörän navan avulla.  Etulokari otti kipeetä ja puskuri vääntyi. Aika pienillä vauriolla selvittiin, minuuttia aikaisemmin vauhtia olisi ollut kuitenkin se satku ja jälki varmasti ihan toisen näköistä..

Camino79

Oho  :o  selviskö että mikä ne katkas? Että onko voinu olla löysällä jo aiemnin vai?
GM only 😉
+Pihatraktori :D