Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

Rusty

Juu emmää saa lämpimässä tallissakaan tommosta jälkeä aikaseksi.  :thinking:
Ah, ahtaita aikoja.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 22 helmikuu, 2021, 11:30Juu emmää saa lämpimässä tallissakaan tommosta jälkeä aikaseksi.  :thinking:
Jos rima on kovin korkealla, niin sitten meen ali.. 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 20 helmikuu, 2021, 15:21Sain lattian aikalailla valmiiksi. Ja tein tuon sisälokarin jatkeenkin.



Sitten laikkasin tuon lattian pois takakontista. Pistin poikki kaikki poikkipalkitkin samalla.



TAkaluukun kohdalta poistin koko pokkauksen, siihen tulee uusi reuna ja ilman luukun lukon vastatappia. (joka on piilossa tuon grillin tuen takana...)



Rungon sisäpuolista laikkasin irti kaikki palkkien jämät...





Tuommoisia palkkeja jäi tuohon lattiapeltiin... Teen uusia ja sopivampia kun kaikki kuviot selkiää tuon takaakselin tiimoilta. Tuennat ym valinnat...


jostain sain päähäni että lattiassa pitäisi olla ne tehtaan tekemät jäykistys uritukset katsastuksessa?

Peto

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 22 helmikuu, 2021, 16:23jostain sain päähäni että lattiassa pitäisi olla ne tehtaan tekemät jäykistys uritukset katsastuksessa?
Traficomilla on tietokanta kaikkien autojen pohjapellitysten pokkauksista. Jos paikkaus ei vastaa alkuperäistä ajoneuvo tulee asettaa ajokieltoon. Kaarne sä oot niin kunkku  O0

Juhapih:lle-> Oliko tässä Jeepissä suunnittelmissa tehdä erillisjousitus etupää vai jäykkä vetämätön akseli?

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 22 helmikuu, 2021, 10:20Ja se lienee jokaisen oma asia missä näitä romujaan turailee. Vaikka tallin katolla tai perunakellarissa jos siltä tuntuu.
Ja nyt vasta sanot! :(
Mulla on pottukellari ollu rokulissa jo vuosia, siellä on sähöt ja taatusti
lämpimämpi kuin tuolla kartanolla.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Peto - 22 helmikuu, 2021, 20:17Traficomilla on tietokanta kaikkien autojen pohjapellitysten pokkauksista. Jos paikkaus ei vastaa alkuperäistä ajoneuvo tulee asettaa ajokieltoon. Kaarne sä oot niin kunkku  O0

Juhapih:lle-> Oliko tässä Jeepissä suunnittelmissa tehdä erillisjousitus etupää vai jäykkä vetämätön akseli?

anteeksi vähän huonosti ilmaisin, jos on alunperin jäykisteitä niin niitä pitäisi olla korjatuissa kohdissakin. Eikä tietenkään tarvitse olla alkuperäisen kaltaisia tai samalla kohti.

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Peto - 22 helmikuu, 2021, 20:17Oliko tässä Jeepissä suunnittelmissa tehdä erillisjousitus etupää vai jäykkä vetämätön akseli?

Pistän ensin tuon Jeepin oman putkiakselin ja Jeepin tai AMC:n (tai Fordin) lukollisen perän joko lehdillä tai sitten 4-linkillä. Ja tekniikaksi Jeepin 4.0 ja th 350..

Ja ajatuksissa on jatkojalostaa tätä laittamalla Crown Vickyn akseli eteen ja varmaan Jaggen akseli taakse. Ja tekniikkakin saattaa vaihtua... :o

juhapih

Nonni.... tallia on raivattu hieman. Sen verran, että pääsee asentelemaan...

Tämä huohottava mosa pois... Paitsi tästä jää kaasari ja pakosarja.



Tämä tilalle. On vuotta nuorempi, mutta hieman löytyy eroja. Kotoisin siitä V8 Iiklestä..



Tästä korjattu loota wanhan tilalle.



Ja sitten löysin osan palapelin osista.



Tuon Offenhauserin imusarjan aattelin laittaa, koska tuossa vanhassa koneessa on Motocraftin kaasari orkkisimusarjassa... ehkä hengittäis paremmin. Ja tämän kaveriksi pitää laittaa alkuperäinen pakosarja, koska niissä on yhteen sopiva imusarjan lämmitys. Vieressä olevassa Cliffordissa ei mitään lämmitystä...
Turbiini ja vetolevy uusia. Kannenkopan vaihdan alumiiniseen ralliosaan, koska joku on vääntänyt muovisen kopan ruuvit kopasta läpi. Koppa on nyt kiinni sikakitillä...
Ai niin, tuo vuotta uudempi kone, tai oikeastaan tuo loota on lukkoturbiiniloota ja uusi turbiini on lukko, tietysti.
Mutta huomaako joku, mitä outoa on viimeisessä kuvassa?

EDIT: ei käy tuo Offy... siinä ei ole kiinnikkeitä tuolle kickdownin vivustolle... ellei rakenna jotakin kauheaa hökötystä... (niin kuin tein Matadoriin)

Gary Grand

Sulla on liikaa startin hammastuksia palapelissä? :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Juu. Tuo on Moparin turbiini. Menee mainiosti yhteen tuon oman vetolevyn kanssa.
JA ei ole tarjolla noita AMC:n "omia" limppuja...

juhapih

Päivän urakkana otin "uudesta" koneesta apulaitteet irti, että pääsin putsaamaan kaiken pazkan pois. Ja sitä sitten piisaskin.  >:(
Huomasin, että kampuran etustefa pitää vaihtaa. Oli osasyynä tuohon valtavaan kuonamäärään, samoin kuin se kannenkoppa. Se nimittäin oli myös poikki... Liimattu epoksilla ja sikakitillä... Onneksi oli tuo rallikoppa aikoinaan hommattuna.

Illan suussa laitettiin Volvoon vaihteistopalkki ja kardaani paikoilleen. Siinäkin hommaa lattialla tehdessä...

juhapih

Nyt on Voovon alla aikalailla homma hoidettu. Vielä pakoputki ja tuo nopeusmittarianvaijeri. Toisessa runkopalkissa on hitsausta tiedossa, kunhan saadaan auto ulos rampille.



Konehuoneeseen sommittelin osia jo hollilleen. Pitää hiekkapuhaltaa kasa ruuveja ja maalata ne, niin saa osat kiinni...



Eaglen konetta sain hieman putsattua lisää. Nyt  pitää hommata jostakin yksi stefa, kun ei enää ollut hyllyssä...Helkkapuhalsin irto-osia ja maalailin niitä. On sitten kasattuna siistimpää katella.


juhapih

Sain tuohon jo valmista värjättyä pintaa...





Ja kun keräs kaikki tiivisteet noihin Ramikan kutosiin yhteen kasaan, niin löytyi yksi kappale kampuran jakopään stefojakin.



Osia kun päivän mittaan hiekkapuhaltelin ja maalailin, niin löytyi viallisia osiakin. Nimittäin dampperi ja sen kaverina ollut hihnapyörä... Täytyy ottaa tuosta huohottavasta mosasta tai sitten tallin vintiltä jostakin toisesta.



Kannenkoppaa aattelin asentaa, mutta haittana on kaksi kiinnitysstudia keinuvivustossa... Pitää porata muovisen kopan kohdistusreikiä syvemmäksi ja vetää niihin M8 jengat. Pari pitää tehdä ihan ehjään rautaan. Sitten maalaan kopan mustaksi ja liimata siihen kiinni korkkitiiviste.



Päivän aikana puhalsin ja maalasin läjän Voovon ruuveja ja pultteja sekä pesurin säiliön telineen sekä maskin tukiraudan...

juhapih

Hieman on taas tehty:
-Volvossa konehuoneen osia paikoilleen...
-Eaglen koneeseen sain tehtyä reijät ja kierteet kannenkoppaa varten ja kopan kiinni. Taidan hommata rosteripultit noiden tavallisten kuusiokolojen tilalle ja sorvata kantaa pienemmäksi. Pari kanittaa tuohon alumiinikopan reunaan.
-Jeeppiin kävin hommaamassa "suorituskyky puskurit" eli Jeep Cherokee BBS Performance version muoviset puskurinkuoret. Alkaa ulkomuoto hahmottumaan.

Nämä on "suorituskyky puskurit"


juhapih

Classikkiin löysin kumimatot. Niissä oli halkeamia ja murtumia.

Korjailin niitä Wurthin liima-tiivistemassa, kuten monia muita kumiosia aiemminkin.

Parempi matto työn alla.



Kuskin matto vaati enemmän korjausta, siitä kun puuttui pala ja se oli vääntyillyt murtumakohdista.



Purin keskikonsolia. Hieman on korjattavaa: kotelossa kaksi lohkeamaa ja luukun saranat rikki.



Vaihdekepin kohdalla on tuommoinen tuhero....  :))   Siististi liimattu...



Jostakin syystä noita kiinnityskorvakkeita on pitänyt vääntää mutkalle ja samalla hajottaa tuo runko.



Repsikan puolella on tullut vielä joku isku, koska takaosa on painunut sisään, eikä saa oikaistua. No, kittaan sen verran paksummalti, että tasoittuu.



Konsolista löytyi valmistusaikamerkintä.... 1963...