Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Pertti K

Mietin vaan että jos järkiperusteilla valinta on aina Tojota niin eikö sen valitsematta jättäminen ole tunneperustainen ratkaisu?
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 09 marraskuu, 2021, 12:24Mietin vaan että jos järkiperusteilla valinta on aina Tojota niin eikö sen valitsematta jättäminen ole tunneperustainen ratkaisu?
Mä olen joskus ostanu Tojotan tunteella..
Eiku kaks! :))
Ekan käyttiksen ja ekan tuontiautoni.

Molemmat oli olevinaan järkiostoksia, mutta järkevintä niiden kanssa oli niiden myyminen eteenpäin! :coolsmoke:  :rotfl:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

redneck1

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 09 marraskuu, 2021, 11:32Corolla on maailman paras perheauto, jo vuodesta 1967. Ihan mikä tahansa ajanjakso, maan kolkka tai kulttuuri, niin keskiverto perhe siirtyy kokonaistaloudellisimmin Corollalla. Paitsi Siperiassa ajetaan Buhankalla.
Siksi japsi perheenpään lempitunnuslause onkin...

Japanilainen kulkuneuvo, auto häviää ennen kuin velka.


Millä perusteella se Corolla olisi hyvä auto? Ei kai kukaan nyt tosissaan sellaista hyvänä pidä. :blackout:
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 09 marraskuu, 2021, 12:31Siksi japsi perheenpään lempitunnuslause onkin...

Japanilainen kulkuneuvo, auto häviää ennen kuin velka.


Millä perusteella se Corolla olisi hyvä auto? Ei kai kukaan nyt tosissaan sellaista hyvänä pidä. :blackout:
Aika moni pitää, kun on ollut kautta maailman toyotan myydyimpiä malleja. Henkilökohtainen mielipide kyllä corollasta on, että onhan ne pieniä autoja ja ihan hirveitä ajettavia. Mutta ne kestää. KE20, EE90:llä AE120:llä mikähän se tuosta uudempi nyt oli joskus töissä. Koko on kasvanut vuosikymmenten saatossa ja sisätilat mutta on ne silti pikkuauton tuntuisia.
Sanoinko jo, että ne kestää, ne on yksinkertaisia. Carinat/Avensikset (paitsi ehkä T17) on parempia ajettavia ja ne kestää, jopa brittimallit vaikka ei olekaan japsimallin veroinen...
Uusi corolla korvasi kyllä avensiksen farkkuna mutta semmoista ei ole tullut ajettua eikä nyt niin hirveä kiinnostus olekaan.
Mutta tuo vaimon T22, ei ole ruostetta, eikä syö öljyä, vaikka noiden zz-koneiden kuulemma pitäisi. 300tkm meni vasta rikki. Ainut on, että rumahan se on ja sitä korostaa vielä tuo punainen väri (ei metalliväri), josta irtoaa lakka pinnasta. Ikää sillä on vasta 19v.
Se toyotien ruostuminenkin on vähän tilannekohtaista. Tai jostain syystä sitten meille on sattunut huonosti ruostetta ottavat yksilöt.

Se vaimon T17 carina II kyllä ruostui. Toinen vastaava T17 ei ruostunut. E carinat ei ruostuneet, eikä tuo ave. Isällä oli e9 corolla, josta takaluukku ja pyöränkaaret ruostui ja yhden liteacen otin osatarpeisiin, mistä oli takaluukku vaihdettu ja se vaihtoluukkukin oli ihan laho. Muuten koppa todella kova, ei vaan kelvannut kellekään. SIitä oli muuten hirttänyt perä jumiin.

Crownit nyt ei mitään isoja ruosteita mutta ärsyttäviä pieniä pistesyöpymiä tuulilasin karmeissa ja ovissa sekä jossain pohjakoteloissa,  ikää 50v ja 56v, niin kai niitä vähän sallitaan.

Minun eka buick oli ostohetkellä 16v vanha, siihen piti hitsata lattiat ja 20v ikäpyykille tullessa oli tulipelti kuin haulikolla ammuttu, ihan seula. RUnko ja helmat taas täysin ehjät.
Toinen buick oli ehjä, oldsissa taas runkovikaa ja lattian korjausta. Ram Van täysin ehjä. Astrossa apurungossa reikä... Jeepit, no eihän niissä ollut kuin pari-kolme reikää: vasen puoli, oikea puoli ja takakontin lattia.  ;D
G10 vanissa ei taas mitään, oli kylläkin joskus hitsattu. G30:ssä helmat puhki.
Ja kaikki on melkeinpä halvimpia myyntiin tulleita.


Mutta joo, jenkkivehkeissä on yleensä omaa silmää miellyttävä ulkonäkö ja niillä saa mukavan paheksuvia katseita. Mutta kyllähän sitä kun ajattelee, että sillä ekallakin buickilla tuli ajettua yli 100tkm ja koneremppa alkuun, loota pari kertaa, kannentiivisteet kerran, perä hajosi kerran ja ne sähköt... Ei silti tuntunut silloin pahalta, kuului kuin asiaan. Mutta sitten tuli hommattua vaimolle se toyota ja mitään ei hajonnut, paitsi siitä ekasta piti hitsata aika paljon pohjaa. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kuin jarrupaloja ja iskareita vaihdella. Ja kuutosella alkavalla kulutuksella kuitenkin.
Mutta silti, oli se ihan hauskaa jenkillä ajella ja en sitä kyllä ihan unohtanut ole, kunhan vaan sopiva sattuu kohdalle.
Mutta tälle 100km/suunta työmatkalle ei tarvitse edes harkita.

EDIT: mutta niin joo, nuo minun varsinaiset omat toyotahankinnat eli se eka MS41 sehän oli ihan tunteella, meillä oli kotona neloskoneinen ja jostain syystä tuon korimallin vehkeestä tykkään mutta nelonen on nuhainen, niin piti etsiä kuutoskoneinen. Ihan vaan kun halusin, mitään järkeä siinä ei ollut, hankala ylläpidettävä kun osia saa metsästää ympäri maailman ja vie bensaa kuin isolohko.
Tuota uudempaa koppaa olevaa farkkua en varsinaisesti halunnut edes koskaan ostaa mutta kun olin leimautunut crown-harrastajaksi, niin semmoista minulle tarjottiin. Pyyntihinnasta tarjosin 2/3 ja niin, yhteistä taivalta nyt 6 vuotta sen kanssa. Ja kun osia ei juuri varaosakaupasta saa, niin halpoja raatoja on tullut sitten vuosien varrella hankittua varaosiksi.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

rb

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 09 marraskuu, 2021, 11:58Miksei sinulla ole hiluxia... ;)


Ei no siis jos ne ois jollain muulla lähtenyt sotimaan, niin nehän ois hävinny jo ajat sitten...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 marraskuu, 2021, 12:14Varmaan samasta kuin minullakaan? :o
Kova kulutus, kehno kulku, suhteettoman kallis...
No joo
Ne vanhatkin on järjettömän kalliita, kulutus ja kulku liittyy toisiinsa, jos ajelee takavedolla ja pistää pelkät napalukot kiinni, niin tuntuu ettei se mene enää mihinkään.

Mutta takaveto, alta 8l/100km ja jaksaa mennä vähän paremmin, ei hyvin kyllä sekään. Mutta kantavuus toista tonnia, ei sitä koskaan edes tarvitse äärirajoille. Mutta nyt harrastekenttä on innostunut takavetoisista, niin hinnatkin ampaisi. Aiemmin ne ei kelvanneet oikein kenellekään.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

manha

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 09 marraskuu, 2021, 12:22Heetkinen, kuulostaa ihan järkiperusteille  :thinking:
No tämä muuttaa kaiken...sitten noi jokainen meikän romuista onkin hankittu järjellä :)
Ajettavaksihan ne on tehty !!

Toyopet

Mutta aiheeseen: tuossa olisi @redneck1 tai muille massasta erottujille toisenlainen toyota, ei mikään corolla.
https://www.nettiauto.com/toyota/crown/11216626
Kuutoskone, takaveto ja sohvapenkit edessä ja takana, erottuu golfien ja corollien seasta.

Pitkään ollut myynnissä, mietin jo, että jos tekisi todella huonon tarjouksen, jäisikö se käsiin. Mutta kun on pari jo ennestään...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 09 marraskuu, 2021, 13:09Aika moni pitää, kun on ollut kautta maailman toyotan myydyimpiä malleja. Henkilökohtainen mielipide kyllä corollasta on, että onhan ne pieniä autoja ja ihan hirveitä ajettavia. Mutta ne kestää. KE20, EE90:llä AE120:llä mikähän se tuosta uudempi nyt oli joskus töissä. Koko on kasvanut vuosikymmenten saatossa ja sisätilat mutta on ne silti pikkuauton tuntuisia.
Sanoinko jo, että ne kestää, ne on yksinkertaisia. Carinat/Avensikset (paitsi ehkä T17) on parempia ajettavia ja ne kestää, jopa brittimallit vaikka ei olekaan japsimallin veroinen...
Uusi corolla korvasi kyllä avensiksen farkkuna mutta semmoista ei ole tullut ajettua eikä nyt niin hirveä kiinnostus olekaan.
Mutta tuo vaimon T22, ei ole ruostetta, eikä syö öljyä, vaikka noiden zz-koneiden kuulemma pitäisi. 300tkm meni vasta rikki. Ainut on, että rumahan se on ja sitä korostaa vielä tuo punainen väri (ei metalliväri), josta irtoaa lakka pinnasta. Ikää sillä on vasta 19v.
Se toyotien ruostuminenkin on vähän tilannekohtaista. Tai jostain syystä sitten meille on sattunut huonosti ruostetta ottavat yksilöt.

Se vaimon T17 carina II kyllä ruostui. Toinen vastaava T17 ei ruostunut. E carinat ei ruostuneet, eikä tuo ave. Isällä oli e9 corolla, josta takaluukku ja pyöränkaaret ruostui ja yhden liteacen otin osatarpeisiin, mistä oli takaluukku vaihdettu ja se vaihtoluukkukin oli ihan laho. Muuten koppa todella kova, ei vaan kelvannut kellekään. SIitä oli muuten hirttänyt perä jumiin.

Crownit nyt ei mitään isoja ruosteita mutta ärsyttäviä pieniä pistesyöpymiä tuulilasin karmeissa ja ovissa sekä jossain pohjakoteloissa,  ikää 50v ja 56v, niin kai niitä vähän sallitaan.

Minun eka buick oli ostohetkellä 16v vanha, siihen piti hitsata lattiat ja 20v ikäpyykille tullessa oli tulipelti kuin haulikolla ammuttu, ihan seula. RUnko ja helmat taas täysin ehjät.
Toinen buick oli ehjä, oldsissa taas runkovikaa ja lattian korjausta. Ram Van täysin ehjä. Astrossa apurungossa reikä... Jeepit, no eihän niissä ollut kuin pari-kolme reikää: vasen puoli, oikea puoli ja takakontin lattia.  ;D
G10 vanissa ei taas mitään, oli kylläkin joskus hitsattu. G30:ssä helmat puhki.
Ja kaikki on melkeinpä halvimpia myyntiin tulleita.


Mutta joo, jenkkivehkeissä on yleensä omaa silmää miellyttävä ulkonäkö ja niillä saa mukavan paheksuvia katseita. Mutta kyllähän sitä kun ajattelee, että sillä ekallakin buickilla tuli ajettua yli 100tkm ja koneremppa alkuun, loota pari kertaa, kannentiivisteet kerran, perä hajosi kerran ja ne sähköt... Ei silti tuntunut silloin pahalta, kuului kuin asiaan. Mutta sitten tuli hommattua vaimolle se toyota ja mitään ei hajonnut, paitsi siitä ekasta piti hitsata aika paljon pohjaa. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kuin jarrupaloja ja iskareita vaihdella. Ja kuutosella alkavalla kulutuksella kuitenkin.
Mutta silti, oli se ihan hauskaa jenkillä ajella ja en sitä kyllä ihan unohtanut ole, kunhan vaan sopiva sattuu kohdalle.
Mutta tälle 100km/suunta työmatkalle ei tarvitse edes harkita.

Kautta aikain on japanilaiset olleet huonojen autojen maineessa. Ei kai se siitä mihinkään muutu. (jos japsit ei sitten muualle maailmaan lykkää sen paskan ja itse japanin rajojen sisäpuolella ajavat jollain huippupeleillä :)) )

Maailman myydyin auto viime vuonna oli Ford F-sarjan autot ja sama toistuu varmaan taas tänä vuonna. Vaikka F-sarjan autot onkin hyviä niin niitähän ostetaan samasta syystä kuin Corollaa, vaikka ovatkin järkevyydessä ja käytännöllisyydessä edellä. Halpa kansanauto/merkki vaihtoehto jolla hukkuu massaan.

Olen ennenkin kertonut kuinka isoisoisällä oli 1988 Corolla ja kuinka se oli jo aivan paska vuonna 2002, poistettu kilvistä 2003. Ajomäärä oli trafin mukaan vain vähän yli 200 000km, mutta Corollallehan se on jo paljon. ;D Minäköhän vuonna joku tollanen vanha Corolla on ollut vielä yleinen näky, kun en muista samanlaista nähneeni moniin vuosiin kuin yhden samanlaisen. Isoisoisän seuraava auto oli Yaris joka kesti melkein 300 000km. ;D Vikaahan siinä oli ja nykyään vissiin joku ryssä sillä ajelee kun on tullut vastaan, jos ei sitten ole jo romuttamolla (trafissa luki että poistettu käytöstä). Sitten oli isän paska Datsun joka oli aivan paska. Datsun merkkinä katukuvasta on kyllä kokonaan muutamaa harrasteautoja (itse nähnyt vain jonkun 60-lukulaisen) lukuunottamatta katukuvasta hävinnyt.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 09 marraskuu, 2021, 13:19Mutta aiheeseen: tuossa olisi @redneck1 tai muille massasta erottujille toisenlainen toyota, ei mikään corolla.
https://www.nettiauto.com/toyota/crown/11216626
Kuutoskone, takaveto ja sohvapenkit edessä ja takana, erottuu golfien ja corollien seasta.

Pitkään ollut myynnissä, mietin jo, että jos tekisi todella huonon tarjouksen, jäisikö se käsiin. Mutta kun on pari jo ennestään...
Kuinka paljon hevosvoimia? Onko yli 200hv?
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 09 marraskuu, 2021, 13:29Kautta aikain on japanilaiset olleet huonojen autojen maineessa. Ei kai se siitä mihinkään muutu. (jos japsit ei sitten muualle maailmaan lykkää sen paskan ja itse japanin rajojen sisäpuolella ajavat jollain huippupeleillä :)) )

Maailman myydyin auto viime vuonna oli Ford F-sarjan autot ja sama toistuu varmaan taas tänä vuonna. Vaikka F-sarjan autot onkin hyviä niin niitähän ostetaan samasta syystä kuin Corollaa, vaikka ovatkin järkevyydessä ja käytännöllisyydessä edellä. Halpa kansanauto/merkki vaihtoehto jolla hukkuu massaan.


Datsuneista ollaan samaa mieltä.
Tuosta corollasta, tuossa yhdellä naapurilla oli e9 corolla eli 1988-1992 välin corolla, jolla oli ajettu 780tkm ja sillä 1.3 koneella vielä, eikä paremmalla 4A-F(E):lla. Nykyisen ajaa mitsubishi L200:lla.

Mutta tuohon myydyimpään autoon:
LainaaFocus-2-Move on julkaissut perinteisen "Eniten myydyt autot" rankingin. Monelle maailman eniten myytyjen listan autoista onnistui kasvu maailmanlaajuisesta koronapandemiasta huolimatta..

Maailman eniten myydyksi osoittautuneelle Toyota Corollalle onnistui nyt toistamiseen ainoana miljoonan rajan ylitys tuloksella 1 134 262. Tulos merkitsi kuitenkin 8,8 prosentin pudotusta edellisvuoden, 2019, tulokseen.

Pahin pudotus kohtasi vuonna 2019 kakkoseksi yltänyttä Ford F-sarjaa, joka 2020 ei mahtunut 10 parhaan joukkoon. Myös Dodge Ram (7.) ja Chevrolet Silverado (10.) putosivat 10 parhaan listalta 2020.

10 eniten myyyä maailmassa 2020:

1. Toyota Corolla, 2. Toyota Rav 4, 3. Honda CR-V, 4. Honda Civic, 5. VW Tiguan, 6. Toyota Camry, 7. Nissan Sylphy, 8. VW Golf, 9. VW Lavida, 10. Hyundai Tucson.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 09 marraskuu, 2021, 13:34Kuinka paljon hevosvoimia? Onko yli 200hv?
115hv, samassa yksikössä kuin ameriikassa tuohon aikaan.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 09 marraskuu, 2021, 13:37Datsuneista ollaan samaa mieltä.
Tuosta corollasta, tuossa yhdellä naapurilla oli e9 corolla eli 1988-1992 välin corolla, jolla oli ajettu 780tkm ja sillä 1.3 koneella vielä, eikä paremmalla 4A-F(E):lla. Nykyisen ajaa mitsubishi L200:lla.

Mutta tuohon myydyimpään autoon:
Miten tuo lista noin on muuttunut. :o Ihan varmana luin ihan suomenkieliseltä sivustolta Ford F-sarjan olleen myydyin vuonna 2020. Vai oliko se auto lehti laittanut väärää tietoa? (en nyt muista sivuston nimeä, mutta oli varmaan vielä vuosi sitten nettiauton etusivulla artikkeleja, nyt korvattu Iltalehdellä). Olin myös siinä käsityksessä että Corollan myynti oli romahtamassa ja oli sijoituksessa 2. tai 3. sijalla. Olivatko ottaneet USA:n sijoitukset, mutta siellähän ei ole Corollaa varmaan lainkaan myynnissä. Vai oliko näkemässä artikkellissani aikaisemmat tilastot ja Corolla kirikin ohi viimeisinä kuukausina? :thinking:

Ainakin löytyi että 2016 maailman myydyin Ford F-sarja.
https://www.is.fi/autot/art-2000005145524.html
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.