26 syyskuu, 2021, 05:36

Uutiset:


Hydroboosteri vs alipaine

Aloittaja 1purehell, 19 tammikuu, 2021, 16:19

« edellinen - seuraava »

1purehell

Mitäs hydroja ootte käyttäneet alipainetehostimen tilalle henkilöautoissa? Tarkoitan siis, että mistä otettuja, kun niissä on ainakin asennuskulmassa eroa. Onko lie koossakin?  Mulla olis yks G30:n boosteri jemmassa, kun meinasin sen laittaa tarvittaessa pickuppiin. (siihen tuli Suburbanin tulipellin mukana alipainetehostin, jonka riittävyyttä nyt epäilen.  ::)  ) Mietin vain, että sopiikohan tuo vanin tehostin nyt sittenkään pickupiinkaan.  >:(
Olen kokenut transmustana paljon syrjintää cis-mustien puolelta. Minua esim. ivattiin törkeästi kun hain Ruskeisiin Tyttöihin päätoimittajaksi. Cis-mustat cis-naiset olivat todella julmia kielenkäytössään. Tästä seurasi, että olen nykyisin transmielenterveyskuntoutuja sekä transkokemusasiantuntija.

Harri S

Noissa on joskus eri kulmissa nuo kiinnityslevyt.
Vähän korimallista riippuen. Vanin ja pikkiksen eroja en tiedä. -78 Blazeriin -88 pikkiksen hydroboostia laittaessa piti kopauttaa ne kiinnityslaipan pinnapultit pois jotta meni sellaisenaan. Tai sit se oli toisinpäin en muista varmaksi.

Caminoon kun sovitin 88 deltan hydroboostin, piti kiinnityslevyn kulmaa muuttaa, jotta pääsylinterin sai istumaan oikeaan asentoon, ja ettei käyttötankoon tullut kulmaa minkä vuoksi se takertelee.
Se on saatava suoraan muuten ei jarrut toimi jouheasti.
Caminoon ei silloin ollut uutta hydrobuustia saatavana, niin piti veistää itse ja muuttaa kiinnitys. Levyhä  on vain sillä isolla mutterilla kiinni siinä valurautamöltissä ja levyssä kiinnityskohta prässätyynä eri kulmiin. Pääsylkissä on joskus eroja. 88 deltan hydroboostiin -79 Caminon pääsylkästä piti jättää se seegerirengas pois niin sopi sellaisenaan.
Mut kaiken saa sopimaan, kun vähän sovittaa.
Hyvin se alkoi, mutta päättyi niin kuin ennenkin...

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 19 tammikuu, 2021, 17:14Noissa on joskus eri kulmissa nuo kiinnityslevyt.
Vähän korimallista riippuen. Vanin ja pikkiksen eroja en tiedä. -78 Blazeriin -88 pikkiksen hydroboostia laittaessa piti kopauttaa ne kiinnityslaipan pinnapultit pois jotta meni sellaisenaan. Tai sit se oli toisinpäin en muista varmaksi.

Caminoon kun sovitin 88 deltan hydroboostin, piti kiinnityslevyn kulmaa muuttaa, jotta pääsylinterin sai istumaan oikeaan asentoon, ja ettei käyttötankoon tullut kulmaa minkä vuoksi se takertelee.
Se on saatava suoraan muuten ei jarrut toimi jouheasti.
Caminoon ei silloin ollut uutta hydrobuustia saatavana, niin piti veistää itse ja muuttaa kiinnitys. Levyhä  on vain sillä isolla mutterilla kiinni siinä valurautamöltissä ja levyssä kiinnityskohta prässätyynä eri kulmiin. Pääsylkissä on joskus eroja. 88 deltan hydroboostiin -79 Caminon pääsylkästä piti jättää se seegerirengas pois niin sopi sellaisenaan.
Mut kaiken saa sopimaan, kun vähän sovittaa.

Kiitokset tiedoista! Joo, niin mä muistelinkin, kun mä jumppasin kytkinpolkimen asennuksen kanssa, että siellä jarrutehostimen kiinnityksessä oli muistaakseni 2 ylintä kiinnityspulttia peilikuvana verrattuna toiseen tehostinversioon. Ja pickupin polkimen varressa on 2 reikää, joista toinen on hydrolle ja toinen alipaineelle. Se voi liittyä tuohon kulman korjaamiseen tai sitten poljintuntumaan.

Bel Airiin kun tulee 4-pyörälevyt, niin amerikan rakentajat ovat vähän moittineet, että ei tahdo alipainetehostimen potku riittää, varsinkin kun LS:n kanssa pitää käyttää halkaisijaltaan pienehköä tehostinta.
Olen kokenut transmustana paljon syrjintää cis-mustien puolelta. Minua esim. ivattiin törkeästi kun hain Ruskeisiin Tyttöihin päätoimittajaksi. Cis-mustat cis-naiset olivat todella julmia kielenkäytössään. Tästä seurasi, että olen nykyisin transmielenterveyskuntoutuja sekä transkokemusasiantuntija.

Harri S

Mulla on Cyclonessa nelipyörä Wilwoodit ilman mitään tehostimia, eikä niitä meinaa saada lukkoon edes kahdella jalalla polkemalla.
Hydroboosti on kyllä hyvä kun ei kaipaa alipainetta, mikä virikoneissa ei oo usein häävi muutenkaan.
Hyvin se alkoi, mutta päättyi niin kuin ennenkin...

pantera

Hydrobuustilla tulee mun mielestä vähän turhankin tymäkkä tehostus ts, menee lukkoon tosi helposti.
Mulla on yks kasaripikkiksen hydrobuusti, letkuineen ja pumppuineen jos joku sellasta haluu alkaa värkkään..

Jussi

Lainaus käyttäjältä: pantera - 19 tammikuu, 2021, 22:25Hydrobuustilla tulee mun mielestä vähän turhankin tymäkkä tehostus ts, menee lukkoon tosi helposti.
Mulla on yks kasaripikkiksen hydrobuusti, letkuineen ja pumppuineen jos joku sellasta haluu alkaa värkkään..
Ei se ainakaan alkuperäsellä polkimen vipusuhteella mitenkään liian herkkä ole. Jälkiasenteisessa äkkiä tulee joku mittamoka, joka kyllä saa niistä oudot. Ja se onnistuu kyllä alipainetehostimellakin... Aikanaan mussukan kasauksessa poljin tuli tehostamattomasta ja tehostin +pääsylkky panssarivaunuCrownista. Ensin luulin, että pääsylkky on ihan väärä, kun hipasusta lukkoon. Tai siis ilman vastetta. Sentin kun siirsi jarrutangon paikkaa alaspäin polkimessa, niin johan tunto löyty.
En varmasti oo.

Gary Grand

Impin jarrutuntumasta ei ole vielä mitään hajua, mutta kampesin sen alipainetehostimen romulavalle ja pistin K2500 pickupista hydroboostin tilalle.

Ilmeisesti tuo alkuperäinen erittäin ruosteinen tehostin olis pitänyt säilyttää jollekin, kun sitä on ainakin kymmenen heppua jo ehtinyt kyselemään.. ::)

Oli siellä ampiaispesäkin sisällä.. :))
Do you feel strong enough?

sössö

aika outo jarrutuntuma noissa hydroboostereissa on ollu mutta tehookin kyllä on löytyny.