Tunturi merkkinen kuntopyörä.

Aloittaja Jussi, 04 elokuu, 2023, 03:09

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 elokuu, 2023, 03:54Meillä olis tossa yhteinen haave. Olis aika hieno sellanen paja.

Mulla olis siihen projektiin kone. Belliss&Morcomin nopeakäyntinen höyrykone. Vasta alun toista sataa vuotta ikää. On helppohoitoinen, kun on suljetulla kampikammiolla ja öljytilalla, niin ei tarvii kaikkia laakereita olla tippakannulla jatkuvasti voitelemassa. Taitaa kiertää jonkun 200-300 rpm. Lienee 50 ihv:n luokkaa kattilasta riippuen. Ja 50 kVA Römppäsen genu olis perään, jos jotain sähköllä haluais pyörittää...
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

sössö


Pertti K

Aattelin että enhän mää tollasta tartte, mutta uteliaisuuttani vilkaisin kun palstan kuntointoilijat on saaneet toista sivua tarinaa aikaiseksi.

 :o
Tiukasti aisalinjalla.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 elokuu, 2023, 01:14Mulla olis siihen projektiin kone. Belliss&Morcomin nopeakäyntinen höyrykone. Vasta alun toista sataa vuotta ikää. On helppohoitoinen, kun on suljetulla kampikammiolla ja öljytilalla, niin ei tarvii kaikkia laakereita olla tippakannulla jatkuvasti voitelemassa. Taitaa kiertää jonkun 200-300 rpm. Lienee 50 ihv:n luokkaa kattilasta riippuen. Ja 50 kVA Römppäsen genu olis perään, jos jotain sähköllä haluais pyörittää...
tekisköhän tuo esimerkiks puutöistä paljon mielenkiintosempaa jos pyörittäisi sirkkeliä tms. höyrykoneella.

LPR

Saattais siinä omat kommervenkkinsa olla. Valta-akselivetoisen höylän olen nähnyt käytössä. Maamoottorilla pyörittivät.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

sössö

siinäpä oliskin projekti jos valta-akseloittaisi kaikki puutyöt hydehalkojasta sirkkeliin ja klapikoneeseen. :D

Pande

Täähän olisi hyvä jos Jussin kuntopyöräilmoitus johtaisi amish-henkisen kellaristiyhteisön perustamiseen jonnekin maamme maaseudun syrjäisempään nurkkaan.

Kuvituskuvassa LPR, sössö ja Jussi valmistavat jäätelöä höyrykoneella.



Mutta pysyypä ilmoitus ylhäällä ainakin, toivottavasti siinä sivussa kuntopyöräkin löytää tarvitsijansa.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.