89 Chevy pickup 4X4 - Brake varoitusvalo syttyi palamaan

Aloittaja Ss18ss, 22 toukokuu, 2020, 19:37

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 toukokuu, 2020, 23:38Mulla on nestesäiliöiden kansille/korkeille tiivisteellisiä kansia, jossa paineilmaliitin. Vinkalla säiliön päälle, regusta 0,2 bar painetta ja letku kiinni. Sit vaan menee aukoon ilmaruuvit ja letku pulloon.

Disclaimeri! Noinhan ei saa tehdä, koska menee kostetutta jarrunesteeseen siitä paineilmasta. Haittaa en oo huomannu, homma vaan on sikahelppo...
motonetin paineilmasarjassa tuli myös erilaisia sovitekorkkeja. Siinä se säiliö mikä otta vaikka auton renkaasta ilmaa. En muista oliko siinä säätöä mutta äkkiseltään aika rajusti löi ilmaa systeemiin.
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 24 toukokuu, 2020, 23:50motonetin paineilmasarjassa tuli myös erilaisia sovitekorkkeja. Siinä se säiliö mikä otta vaikka auton renkaasta ilmaa. En muista oliko siinä säätöä mutta äkkiseltään aika rajusti löi ilmaa systeemiin.
Ainakin säiliö antautuu tai plopsahtaa irti, jos kovin painetta laittaa. Muut paikat kyllä kestää. Vanha "valurautaa koko paska" setuppi kestänee kaikki mitä kotoo painetta löytyy...
En varmasti oo.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 23 toukokuu, 2020, 02:09Yleensähän kyllä valon tossa iässä sytyttää se numero 2, joka jarrupiirien paine-eron tunnistin. Koska takajarruputki on ruostunu puhki...
Se etu-/takapiirin paine-erotunnistin ei nollaannu pitämällä järjestelmää virrattomana, eli tässä tapauksessa vika on aika varmasti abs-puolella...

Ton ikäsestä vikakoodit saa luettua sen merkkivalon vilkkumisesta, kun järjestelmän laittaa diagnoositilaan obd-pistokkeen kautta:
https://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 59Kingswood - 24 toukokuu, 2020, 23:54Se etu-/takapiirin paine-erotunnistin ei nollaannu pitämällä järjestelmää virrattomana, eli tässä tapauksessa vika on aika varmasti abs-puolella...

Ton ikäsestä vikakoodit saa luettua sen merkkivalon vilkkumisesta, kun järjestelmän laittaa diagnoositilaan obd-pistokkeen kautta:
https://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm
Juu, toi lause olikin yleisempi, kuten siihen yritin muotoilla. Tosin ei kyllä vikakuvailut nyt ihan selkeet oo.
En varmasti oo.

sämpy

Millä te saatte ilmausruuvin kierteet pitämään noilla imupumpuilla? Voihan sinne ährätä vaseliinia, mutta yleensä silti kierteet hukkaa alipaineet pihalle.

Yhtä isoputkista absillista varten porasin ylimääräisen ilmaruuvin putkeksi, jotta sain pitävän liitoksen. Ei ollut mitään välinettä jolla absin sais huoltotilaan enkä tietäisi miten se jankissa tehdäänkään.

Tai sitä painekorkkia..

Oli melkoinen taistelu kun oli kunnolla ilmaa systeemissä. Normiputket ilman absia ei ole ongelma.

Näin amatöörinä joskus ihmettelen miten nää hoituu kuin elokuvissa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Mecki

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 25 toukokuu, 2020, 05:27Millä te saatte ilmausruuvin kierteet pitämään noilla imupumpuilla? Voihan sinne ährätä vaseliinia, mutta yleensä silti kierteet hukkaa alipaineet pihalle.

Yhtä isoputkista absillista varten porasin ylimääräisen ilmaruuvin putkeksi, jotta sain pitävän liitoksen. Ei ollut mitään välinettä jolla absin sais huoltotilaan enkä tietäisi miten se jankissa tehdäänkään.

Tai sitä painekorkkia..

Oli melkoinen taistelu kun oli kunnolla ilmaa systeemissä. Normiputket ilman absia ei ole ongelma.

Näin amatöörinä joskus ihmettelen miten nää hoituu kuin elokuvissa.

Putkiteippiä kierteeseen niin alkaa pitämään kohtuu hyvin sen aikaa mitä joutuu ruuvaamaan edes takaisin. Toi ruuvin poraaminen kuulostaa hyvältä idealta. Virtausnopeus paranee varmaan huomattavasti.

W211 Mersussakaan eivät tienneet merkkiliikkeessä miten pitäisi ilmata tehokkaasti. Siinä takapään putki pääsylinteriltä ABS:lle oli päässyt tyhjäksi ja se kulkee korkeammalla kuin sylinteri ja on normaalia paksumpi. Imulla tai pumppaamalla ei onnistunut kunnolla takapään ilmaus. Merkkiliikkeessä niillä on painesäiliö joka pannaan pääsylinterin päälle ja painetta 0,5bar. Useiden litrojen jälkeen kuplat oli enään aika harvassa takapyörällä, mutta ei voinut selkeästi sanoa, että olis kokonaan loppunut. "Kokeiles nyt jos on parempi." Olihan se, mutta jäikö sinne vielä ilmaa?

Caprice305

Itse ilmannu yksin pumppaamalla, letku nipasta kohtisuoraan ylöspäin ja mutkan kautta pulloon. Eli se imee pikkusen takaspäin ja siks letku ylöspäin jolloin se imee vain nestettä kun ilma on poistunut jo, eli ei raivopumppauksia, ja se imee helpommin pääsylinteristä kuin pienen nipan kautta, joten suunta on oikea, itsellä toiminut joka kerta.

Takas imu ei ole isoa ja säiliö tyhjenee nopeaan, sitä kannattaa tarkkailla.
All lives matters.
Let's go Brandon