Heinäkoneet/ruohonleikkurit, jyrsimet

Aloittaja Gary Grand, 29 kesäkuu, 2020, 13:18

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Pikkasen ot, vaihdoin eilen Johnsonin käsikäynnistimen muovirattaan ja olin rannassa pikkasen huolimaton. Se saatanan jousi tuli sieltä pesästään kuin käärme kimppuun :banghead: .

Kaveri jolta ostin ruohonleikkurin kävi kun sillä touhusin ja totesi että olet saanut sen kuntoon jo. Ja perään kysy että joko tankkasin RE85 litkua? Se on luullu että toi toimii sillä kun korkissa on E85 :rotfl: .
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 25 toukokuu, 2022, 10:49Pikkasen ot, vaihdoin eilen Johnsonin käsikäynnistimen muovirattaan ja olin rannassa pikkasen huolimaton. Se saatanan jousi tuli sieltä pesästään kuin käärme kimppuun :banghead: .

Kaveri jolta ostin ruohonleikkurin kävi kun sillä touhusin ja totesi että olet saanut sen kuntoon jo. Ja perään kysy että joko tankkasin RE85 litkua? Se on luullu että toi toimii sillä kun korkissa on E85 :rotfl: .
Lisää OTta.. ::)
Eilen kävin liiteristä hakemassa saunapuita, niin eikös siellä ollu kärmekset tekemässä pikkukärmeitä!?!
Hitto, että sähisivät rumasti kun niiden peittona olleen klapin otin kouraan.. :o Saatto niitä vähän tympäistä kun kiihkeän hetken keskeytin..
Enkä prkle saanu kumpaakaan hengiltä. >:(

Sukelsivat rakolattian välistä liiterin alle piiloon..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 toukokuu, 2022, 11:26Lisää OTta.. ::)
Eilen kävin liiteristä hakemassa saunapuita, niin eikös siellä ollu kärmekset tekemässä pikkukärmeitä!?!
Hitto, että sähisivät rumasti kun niiden peittona olleen klapin otin kouraan.. :o Saatto niitä vähän tympäistä kun kiihkeän hetken keskeytin..
Enkä prkle saanu kumpaakaan hengiltä. >:(

Sukelsivat rakolattian välistä liiterin alle piiloon..

Toivottavasti teidän lemmikit osaa varoa kärmeksiä
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Minkälaisia kokemuksia etuleikkureista?

Nurmikon nujertamiseen tarkoitetuista. Mitä merkkejä/malleja kannattaa jättää väliin?

@rb?
All work and no play makes Jack a dull boy.

Lerssinen

Osta se ainoa oikea linkkaava kone, eli stiga  8)

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 26 toukokuu, 2022, 14:07Osta se ainoa oikea linkkaava kone, eli stiga  8)

Mikä malli on sulla pelannu hyvin?
2- vai 4 wd?
Stigan omalla motorilla vai Riston Raktori?
Jokku moittinu Stigan leikkuupöydän terien laakerointeja ala-arvoisiksi
All work and no play makes Jack a dull boy.

rb

Jos itse olisin vaille, niin ostaisin Husse Riderin.
Huomattavasti matalampi kun Stiga, niin saattaa jopa jonkun puun ali päästä ilman että oksa osu päähän.
2013 vanhemmat taisi olla niitä, missä hydrostaattilaatikotkin vielä kesti.

Lerssinen

Ne "stigan omat moottorit" on kiinalaista bulkkitavaraa, saattaa pelata yllättävän pitkäänkin tai sitten ei..

Park mallin leikkureita mulla on ollut parikin ja on yks edelleen, sitten tuommonen ariens neliveto-hydrostaatti kans mutta se on sama ku husse eli ei se oikeasti linkkaa vaikka linkkaakin, perse kiertää isompaa ympyrää ja sillä pyyhkii vuorilaudat ja puskat nurin ennenku oppii. Eikä se siltikään ole oikea linkku.

Minkään vehkeen leikkuupöytä ei kestä ajella kiviä ja kantoja, nykyiset tahdistetut on herkempiä kun siinä remmin hyppäys päästää myös terät osumaan toisiinsa. Kannattaa valita sellainen pöytä missä näin ei pääse käymään vaan terät on omissa poteroissaan.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 26 toukokuu, 2022, 11:21Toivottavasti teidän lemmikit osaa varoa kärmeksiä
Yhellä kaverilla on sellanen aika pieni pörrönen kissa "Pörrö". Se oli yhyttäny kyyn pihalla. Kyystä oli pari pätkää jäljellä ja Pörrö tyytyväinen. En olis kyllä uskonu.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 26 toukokuu, 2022, 15:50Yhellä kaverilla on sellanen aika pieni pörrönen kissa "Pörrö". Se oli yhyttäny kyyn pihalla. Kyystä oli pari pätkää jäljellä ja Pörrö tyytyväinen. En olis kyllä uskonu.
Mä toivon että Patekin oppi kerrasta.. ???
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 26 toukokuu, 2022, 11:29Minkälaisia kokemuksia etuleikkureista?

Nurmikon nujertamiseen tarkoitetuista. Mitä merkkejä/malleja kannattaa jättää väliin?

@rb?
Vanhoista stigoista vaan kokemuksia, vanhempi, mikä pitäisi olla käyttökunnossa, on jo yli 30v ja tuoreempi vasta 24v.
Etuleikkuria kehutaan mutta tiedä sitten, ei sillä marjapensaiden allekaan oikein passaa terää työnnellä.

Kun olisi varaa, niin nuo romut lähtisi ja ottaisin tilalle sauvaohjatun mallin, hankkijan tarjous cub cadetista oli ihan kohtuullinen mutta...
4500€ huitteilla.

Joutunee stigaa tekohengittämään vielä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Dohc

Mulla on tommonen Stiga Park Comfort etuleikkuri. Vm. 2005 ja 230 tuntia vaan ajettu. Hydrostaattinen voimansiirto on eri kätevä, kestävyydestä niin tiedä, mutta rb Stigaa tai Hussea aikoinaan suositteli. Hyvin on mun vähillä ajoilla pelannut, laakin peli oli pienkonebensalla talvisäilön jälkeen! Takaveto riittää mulle kun tasainen tontti. Mää oon tyytyväinen ollut. :+1:  Ja mikä tärkeintä, muki- eiku kaljatölkkitelinekin on! :P
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

pantera

Mä oon ajellu abaut 15 kesää  Mustang ZTR 50 ( Troy Bilt)  50tuumasella sauvaohjattavalla jossa on kuppiteline.
Ostin käytettynä Tampasta panttilainaamosta 240 tuntia ajettuna
22 heppanen V2 kohleri... pitäski tehä vähä huoltoo ja öölinvaihtoo kun edellisistä on jo varmaan viisvuotta.
Huoleton peli ja nopia


Jussi

Lainaus käyttäjältä: pantera - 26 toukokuu, 2022, 20:59Mä oon ajellu abaut 15 kesää  Mustang ZTR 50 ( Troy Bilt)  50tuumasella sauvaohjattavalla jossa on kuppiteline.
Ostin käytettynä Tampasta panttilainaamosta 240 tuntia ajettuna
22 heppanen V2 kohleri... pitäski tehä vähä huoltoo ja öölinvaihtoo kun edellisistä on jo varmaan viisvuotta.
Huoleton peli ja nopia


Onko tollanen sauvapeli kätevä oikeesti? Kun jotenkin mutulla ei olis. Se mitä kaipaisin, olis se hydrauliveto, jossa suunta ja nopeus yhdellä polkimella tai vivulla lennosta.
En varmasti oo.

pantera

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 26 toukokuu, 2022, 23:35Onko tollanen sauvapeli kätevä oikeesti? Kun jotenkin mutulla ei olis. Se mitä kaipaisin, olis se hydrauliveto, jossa suunta ja nopeus yhdellä polkimella tai vivulla lennosta.
On, toi pyörähtää paikallaan eli ei tarvi pakitella juuri lainkaan