GM Dana 44 etuperä / osat

Aloittaja Zuinula, 30 syyskuu, 2020, 17:33

« edellinen - seuraava »

Zuinula

Ostetaan kokonainen etuperä 3:73- välityksellä ja 6- pulttisilla navoilla tai hyvä osien luovuttaja, jossa kuskin puolen vetokeppi (sisempi ja ulompi) sekä napalukko. Kaippa irto- osatkin kelpaa, jos nurkat ei ole väärällään periä. Jos perän päällä tulee auto mukana se saisi olla rullaava.. Ja on siis open knuckle.

Gary Grand

Mihin koppaan etsit?
Jeepeissä on kahta laveyttä ja kuskin ja apukuskin puoleisilla murikoilla. Noissa ei sisemmät vetarit ole vaihtokelposia.. ::)

Chevyssä ja Fordsonissa taas eri mittaset kepit.

Chevy ja Jeep ainakin 6-reikäjaolla, Dodge ja Fordi taitaa olla pyörät 5:llä kiinni.. :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Zuinula

Niin tuohon Chevyn K-20- koppaan, eli GM. Olen siinä kovassa uskossa, että kaikki tuon korporaation etudanalaiset on samoilla mitoilla? Eihän toi Chevy ole tuolla akselilla syntynyt, enkä tarkemmin tiedä akselin alkuperää :o

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 30 syyskuu, 2020, 18:43Niin tuohon Chevyn K-20- koppaan, eli GM. Olen siinä kovassa uskossa, että kaikki tuon korporaation etudanalaiset on samoilla mitoilla? Eihän toi Chevy ole tuolla akselilla syntynyt, enkä tarkemmin tiedä akselin alkuperää :o
General Mistake on samalla leveydellä aina.. 8)
K20 vaan pitäis olla 8-reikäsillä vanteilla. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Zuinula

Aika nuukasti on tarjontaa. Onko vihjeitä mistä kannattaisi kysellä?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 03 lokakuu, 2020, 20:20Aika nuukasti on tarjontaa. Onko vihjeitä mistä kannattaisi kysellä?
Oletko facetuubissa?
Sieltä tavoittaa mahdollisimman paljon porukkaa.. ::)
Aika heikkoa on Chevyn isokoppaisen leveydellä noiden akselien saatavuus.
Vetareita kuitenkin löytyy suht järkevään hintaan uutenakin.

Tuossa mun varaosa-Blatserissa on akseli alla, mutten tiedä haluaako omistaja siitä luopua, kun pihassa on Suburbanikin.. ::) Välitys noissa on yleensä 3.08 tai 3.42 ja tuollaisen tiheämmällä perällä olevan löytäminen on aika vaikeaa.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 lokakuu, 2020, 21:43Oletko facetuubissa?
Sieltä tavoittaa mahdollisimman paljon porukkaa.. ::)
Aika heikkoa on Chevyn isokoppaisen leveydellä noiden akselien saatavuus.
Vetareita kuitenkin löytyy suht järkevään hintaan uutenakin.

Tuossa mun varaosa-Blatserissa on akseli alla, mutten tiedä haluaako omistaja siitä luopua, kun pihassa on Suburbanikin.. ::) Välitys noissa on yleensä 3.08 tai 3.42 ja tuollaisen tiheämmällä perällä olevan löytäminen on aika vaikeaa.
Faceen en ole vielä tarpeeksi iäkäs, ehkä myöhemmin. Välkkärihän ei ole mulle tärkeä. Tosta on ilmeisesti napa antautunut ja päästänyt ristikon lenkin nappaamaan alapallon mutteriin kiinni. Tämä on paskonut molemmat vetarit, ristikon ja navan osittain. Tämä on siis kuvitelmani. Kun en haluaisi montaa kertaa touhuta tuon kimpussa (auto makaa nyt mökkirannassa), mieluiten ostaisin kokonaisen varaosaperän. Mutta kuten todettu, osatkin kelpaa. Mutta jos Omistaja tuumailee..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 03 lokakuu, 2020, 22:00Faceen en ole vielä tarpeeksi iäkäs, ehkä myöhemmin. Välkkärihän ei ole mulle tärkeä. Tosta on ilmeisesti napa antautunut ja päästänyt ristikon lenkin nappaamaan alapallon mutteriin kiinni. Tämä on paskonut molemmat vetarit, ristikon ja navan osittain. Tämä on siis kuvitelmani. Kun en haluaisi montaa kertaa touhuta tuon kimpussa (auto makaa nyt mökkirannassa), mieluiten ostaisin kokonaisen varaosaperän. Mutta kuten todettu, osatkin kelpaa. Mutta jos Omistaja tuumailee..
Ai hitto..
Kirjotinpas epäselvästi. :o
Siis tuo etuakseli ei ole mun vaan kaverin ja silläkin on Suburbani, jolle tuon on aikanaan varaosiksi hommannut.
Kysäisen onko akseli myytävänä. ;)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 lokakuu, 2020, 22:04Ai hitto..
Kirjotinpas epäselvästi. :o
Siis tuo etuakseli ei ole mun vaan kaverin ja silläkin on Suburbani, jolle tuon on aikanaan varaosiksi hommannut.
Kysäisen onko akseli myytävänä. ;)
No kysy ihmeessä!

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 lokakuu, 2020, 22:04Ai hitto..
Kirjotinpas epäselvästi. :o
Siis tuo etuakseli ei ole mun vaan kaverin ja silläkin on Suburbani, jolle tuon on aikanaan varaosiksi hommannut.
Kysäisen onko akseli myytävänä. ;)
Ehtimuistitko kysyä?

Mudracer

Mulla taitaa olla Chevyn Danaan molemmat etuvetarit mutta ei ole vertailukohdetta joten en ole ihan varma. Anna sisempien pituus niin voi tsiikata muistanko taas väärin.
10bolt etubeba voi olla helpompi löytää.
X


Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Zuinula

Onkohan täällä suuria edistysaskelia? @Gary Grand on soitellut akselin omistajalle ja @Mudracer on tsekannut keppinsä nurkista? Epätoivo kasvaa siinä määrin, että myös 10-bolt etuperä alkaa kiinnostamaan. Saa tarjota tai antaa vinkkiä  O:-)
Talvi lähestyy..

Mudracer

Sordemumma, en ikuna muista tätäkään enää kun olen tallilla.
X