Tyokaluvaunu/laatikko järjestykseen!!!

Aloittaja Sleepercooler, 27 marraskuu, 2020, 20:25

« edellinen - seuraava »

Sleepercooler

Tietääkö alan harrastajat mistä voisi ostaa "valmiita" foampohjia työkalulaatikkoon??
Jolla saisi järjestystä laatikkoon,
puuilosta löytyy pari valmista pohjaa,
https://www.puuilo.fi/tyokaluvaunun-foampohja-kiintoavaimille
https://www.puuilo.fi/tyokaluvaunun-foampohja-hylsyille

Varmaan muillekin työkaluille löytyy, mutta en ole ainakaa toistaiseksi löytänyt...

muitakin hyviä ideoita voi esitellä...

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Kaarne

En tiedä miten muilla mutta minulla on esimerkiksi pitkät hylsyt, kuusiokolo hylsyt, ja muut vastaavat ihan voi rasioissa työkaluvaunun sisällä. Aika hyvin ne sitten löytyy.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 27 marraskuu, 2020, 20:25Tietääkö alan harrastajat mistä voisi ostaa "valmiita" foampohjia työkalulaatikkoon??
Jolla saisi järjestystä laatikkoon,
puuilosta löytyy pari valmista pohjaa,
https://www.puuilo.fi/tyokaluvaunun-foampohja-kiintoavaimille
https://www.puuilo.fi/tyokaluvaunun-foampohja-hylsyille

Varmaan muillekin työkaluille löytyy, mutta en ole ainakaa toistaiseksi löytänyt...

muitakin hyviä ideoita voi esitellä...




Wurthillahan on ainakin, mutta hinnoista en osaa sanoa juuta enkä jaata  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D


NonSenCe

jos haluaa itse sahata sopivat reiät työkaluille: fastcap kaizen foam. shadow foam.

 mutta muistaakseni nää ei oo halpoja joten ehkä valmiiksi kuvioitu on hyvä ratkaisu. kun ei tuo normaalikaan ohut mutta kiinteä  vaahtomuovi ole näemmä halpaa suomessa. saisiko jostain finnfoam tyyppiseen ohueen xps levyyn sahattua kuvioita jokka kestäisi?

jostain vaahtokumi teltta/jooga matto pohjastakin voisi leikellä kuviot. kontaktiliimalla sitten pohjaosa samasta materiaalista sen leikatun alle? näitä kun saa erivärisiäkin että saa saman "puuttuva työkalu" efektin kuin "aidoissa".

itse tosin oon pitänyt noita yksittäisiä työkaluja vaahdossa tilan hukkaajina. (ehkä mulla on liikaa työkaluja, ainakin per laatikko).

ainoostaan hylsysarjalle on tuollainen oma insertti paikkansa..
ruuvimeisselit, lenkkiavaimet, pihdit. seikkailevat sekasin vapaana.. mahtuu paljon enemmän sillä tavoin per laatikko kuin kiinteillä pisteillä olevat.

nuo aiemmin näytetyt hylsytelinetapit ovat ihan ok jos on sopivan korkuinen laatikko niille, mulla ei ollut. ne oli liian pitkiä ylimpiin viiteen laatikkooni. ja alempiin joutuisi kumartelemaan ihan liikaa. jossain pöydän päällä tollanen voisi kyllä toimiakkin. (biltemassa taisi ainakin olla niitä myynnissä aiemmin). on myös sellasia jousitoimisesti hylsyn tankoon lukitsevia matalempia ratkaisuja. mutta ne vaatii johonkin kiinni ruuvaamisen, ei saa muuten nypättyä hylsyä helposti pois. (laatikon pohjalle vaneri tms?)

ideoita: pohjalle esim korkkia jossa pieniä nauloja tai karttaneuloja (niitä shakkinappulan näkösiä) työkalujen "ohjaimina"? keittiö aterimien lokerikko johon laittaa eri tavaroita eri lokeroihin. astioiden kuivaushylly tai cd telineen kaareen taivutettu rautalanka mallinen lenkkiavaimien erillään pitäjä?


itsellä on nyt työkalulaatikossa:
eka laatikko ylhäältä. vasemmalla reunalla: ruuvimeisselit ovat limittäin kahteen suuntaan, talttapäät kahva seinäänpäin, ristipäät kahva etuosassa. oikealla reunalla laatikossa yleisimmin käyttämäni pihdit. kuusiokolo avaimet myös myyntitelineessään.

2.laatikko. vasemmalla reunalla lenkkiavaimet. keskellä räikkälenkit.(tuumaset omassa kaupan telineessä laatikossa nro 5) torx meisselit oikealla reunalla. hieno mek kokoiset meisselit myös tässä laatikossa. (osa laatikoissaan jossa tulivat, osa pienessä vetoketjulla olevassa pussissa).

3 laatikko. ruuvibitsi ja poranterä rasioita (myyntipakkauksia sekä matalia pakastusrasioita). lisää pihtejä. mittoja, teippejä, liimoja. puukkoja. 

4 laatikko. hylsysarja, muovisesssa insertissä joka sopii laatikkoon. (sen takana laatikon peräosassa harvemmin käytettäviä hylsyjä ja lisä jatkovarsia)

5 laatikko. erikoistyökaluja ja mittareita. suurin osa omissa laatikoissaan. tuumaiset lenkkiavaimet ja kuusiokolot omassa telineessään. (näitä esim halpatyökalujen myyntipakkausmuovi telineitä kannattanee harkita lenkkiavaimien säilytykseen vaahdon sijasta.)

6.laatikko syvempi kuin aiemmat: näyttäisi olevan erilaisia öljyjä yms spray juttuja, teippejä, liimoja, vinkoja, erikois pihtejä.

7. suojavälineitä, vasaroita, sahoja ja muuta sekalaista.

mutta nyt kun niitä katsoin läpi, idea on yhä selvä mutta sekasin näyttävät pääosin nuokin olevan. pitäisi järjestellä ne uudelleen siistiksi että löytää helpommin etsimänsä.

 


-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

puu

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 27 marraskuu, 2020, 23:19En tiedä miten muilla mutta minulla on esimerkiksi pitkät hylsyt, kuusiokolo hylsyt, ja muut vastaavat ihan voi rasioissa työkaluvaunun sisällä. Aika hyvin ne sitten löytyy.

Tuo voirasia on hyvä idea mutta olen yrittänyt etsiä sellaisia
pieniä puulaatikoita vastaavaan tarkoitukseen.
Silloin lämpötilanvaihtelu ei keräisi kosteutta kun olisi
tuulettuvaa materiaalia.



NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: puu - 28 marraskuu, 2020, 17:35Tuo voirasia on hyvä idea mutta olen yrittänyt etsiä sellaisia
pieniä puulaatikoita vastaavaan tarkoitukseen.
Silloin lämpötilanvaihtelu ei keräisi kosteutta kun olisi
tuulettuvaa materiaalia.

siis jotain korurasioita? ei paha idea. https://www.cchobby.fi/catalog/product/view/id/126386?redirected=true/

tai lokerikko https://www.sinelli.fi/lokerikko-liukuvalla-lasikannella-syvyys-3-5-cm-17x13-cm-kejsertrae-1kpl-1-kpl?___store=fi ottaa kannen pois jos haittaa.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Jussi

Lattialta viimesestä työkohteesta ne löytyy nopeemmin ku mistään koristelaatikosta.
En varmasti oo.

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 29 marraskuu, 2020, 04:46Lattialta viimesestä työkohteesta ne löytyy nopeemmin ku mistään koristelaatikosta.
siis jos löytää, se kun ei oo koskaan vain ja ainoastaan lattialta. ne kulkeutuu välillä ihan outoihin paikkoihin mulla, on pöydälläkin, tai hyllyltä, taskusta, laatikosta jne. puhumattakaan esim autoissa olevista piiloista (oon mä myös autonrungon päältä löytänyt siellä ajossa mukana pari viikkoa viihtyneen taskulampun, akku oli kyllä jo tyhjä)

nimim. miksi tv kaukosäädin välillä löytyy jääkaapista. :D
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 29 marraskuu, 2020, 04:46Lattialta viimesestä työkohteesta ne löytyy nopeemmin ku mistään koristelaatikosta.
ku muistas viimesen työkohteen...

6PPC

Tatron tyyliin olen pitänyt tärkeimmät työkalut pesuvadissa, josta ne sitten kivasti löytyy

Sleepercooler

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 11 maaliskuu, 2021, 20:09Perkele että ois kyllä makeen näkönen mutta makee on kyllä hintakin  :o

Toi on kyl makee, mulla on samanlainen mutta vihreenä ;)

Jos laittaisi tarjouksen sisään.....
Kaikki on maksettu, niillä mennään....