Ruma® Jeeppi

Aloittaja Gary Grand, 10 marraskuu, 2020, 18:49

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Olikin kahteen kertaan sama kuvatus. >:(
Nyt oikeat..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Tän viikon saavutuksista muutama kuvatus..

Toissailtana nostin sovituskoneen pois.



Kylmäävän tyhjän näkönen konehuone..



Eilisiltana könyilin Jeepin alla irroittelemassa kardaania ja jakista.



On kyllä tympeitä nää tallikelit. :smashhead:

Jakis pitäis nostaa seuraavaksi sisätiloihin, niin voisin tehdä muutoksen sähköisestä manuaaliseksi.
Manuaalijakis onkin jo ollu sisätiloissa sovitelevyn tekoa varten, mutten ole vielä purkanut.

Noissahan on se ongelma, että 27-poorisen lootan perään käyvä on tosiaan sähköjakis ja se manuaalinen on 32-pooriselle akselille. ::)  Vähän Mix´n match, niin saan sopivan lootan tehtyä niistä. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Hupeli

 tänään kello 13:10#375
Toi vaatii jo luonnetta touhuta teltassa ulkona. Onnistuiskohan multa? Seurasin perässä

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 04 joulukuu, 2021, 15:26tänään kello 13:10#375
Toi vaatii jo luonnetta touhuta teltassa ulkona. Onnistuiskohan multa? Seurasin perässä

Sori sähellyksestä.. ::)

Onhan tuo perCstä, mutta elämä on valintoja.
Mä rassaan vehkeitäni mieluummin pakkasessa, kuin jäin nauttimaan isosta mulle rakennetusta lämpösestä hallista.. ::)
Reunaehdot oli liian kovat.

Ruokkomaksut taas pienenee vähän tässä kuussa, niin elämä kevenee siltä osin.
Seuraavan kerran laskevat taas parin vuoden päästä, niin pystyy jo miettimään vaikka lainan ottoa. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 joulukuu, 2021, 15:32Sori sähellyksestä.. ::)

Onhan tuo perCstä, mutta elämä on valintoja.
Mä rassaan vehkeitäni mieluummin pakkasessa, kuin jäin nauttimaan isosta mulle rakennetusta lämpösestä hallista.. ::)
Reunaehdot oli liian kovat.

Ruokkomaksut taas pienenee vähän tässä kuussa, niin elämä kevenee siltä osin.
Seuraavan kerran laskevat taas parin vuoden päästä, niin pystyy jo miettimään vaikka lainan ottoa. :o


mutta tulisko siellä lämpösessä saatua mitään aikaiseksi,kun ihmettelee että mitähän sitä seuraavaks tekis, ei ainakaan ite viihti pihalla jäädä turhia ihmettelemään.
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Hupeli

Mites se noin?  Projektit etenee kuiteskin..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 04 joulukuu, 2021, 15:37Mites se noin?  Projektit etenee kuiteskin..
Noo..
Mun hienoa, PITKÄÄ parisuhdetta on puitu jo vuosia sitten edesmenneen kellarissa.

Elämä on valintoja ja mun ero 8 vuotta sitten on ollu yks parhaita. :))
Vaikkakin taloudellisesti raskain valinta mitä olen ikänäni tehnyt. ::)

Keskityn nyt käyttämään maksuista jäljelle jäävät rahat johonkin mistä itselle tulee hyvä mieli. ;D Siis näihin projekteihin.. Ja kaljaan.

Nykyinen parisuhde on kanssa mun elämän parhaita valintoja. 8) Ei rahallisesti, mutta muuten! :rotfl:  :coolsmoke:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 joulukuu, 2021, 16:01Siis näihin projekteihin.. Ja kaljaan.
Eikös nämä riitä.'
Ja hei..eikös muijia pitäisi olla että omakin tuntuu vieraalta. Sekin on valinta :P

Hupeli

Gary, oluen koe maistaja Grand.
Olen huolissani oluelta maistuessasi.
Väitätkö että tänään Lauantaina olet koe maistanut kaikki viikonlopuksi tarkoitetut maistiaiset?

Pitääkö tässä ihan hypätä straadalle ja tulla tarkistamaan tilanne? (montako otan mukaan)

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 04 joulukuu, 2021, 18:16Gary, oluen koe maistaja Grand.
Olen huolissani oluelta maistuessasi.
Väitätkö että tänään Lauantaina olet koe maistanut kaikki viikonlopuksi tarkoitetut maistiaiset?

Pitääkö tässä ihan hypätä straadalle ja tulla tarkistamaan tilanne? (montako otan mukaan)
Joka lajia olen maistanu..
Joka lajia on myös jäljellä. :P ..puolisen keissiä. ::)
Jos ei huominen tule neljällä puolikkaalla keissillä, ni ei hyvin mene. :o  :cheers:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

PRKLE!
Pate hyppäs näppikselle ja siivosi tarkkaan harkitun projektikertomuksen. >:( Eikä ollu ehtiny tallentua luonnoksiinkaan vielä.. :(

Uusi yritys..

Putsailin LM7:sta irrottamaani öljypohjaa.
Sinne oli pesiintynyt ilmeisesti vähän pidentyneistä öljynvaihtoväleistä johtuen turhan paljon "gunk"ia. ::)



Sumpun pohjalla vielä "vähän" enemmän.. ::)



Puolisen tuntia lastalla kaapimista, rättien ja bräkleenin kanssa hinkkaamista, niin öljypohja alkoi näyttää asennuskelpoiselta.



Öljypohjaa koneesta irrottaessa tuli pikku ylläri, kun siellä ei ollutkaan minkäänlaista pick uppia paikallaan. :o
No, onneksi on näitä verkostoja, niin parin viikon päästä saattaa @Mikkis83 olla ajelemassa tänne suuntaan ja mukaan tarttuu hyvällä tuurilla sopiva imuputki. 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mikkis83

Ja ei tuu olemaan hinnankiroissaan :o
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2021, 19:47Ja ei tuu olemaan hinnankiroissaan :o
"Cheap" My favorite word.. :mosh:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Turre11

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2021, 19:47Ja ei tuu olemaan hinnankiroissaan :o
Osasta 2€, kuljetuskin vaan euron per kilsa

Gary Grand

Keli lämpeni(nyt enää -9) tallissa niin Jeeppi luovutti pätkän voimansiirtoa.



Tuo TH700/4L60 jää nyt tyhjänpantiksi, kun pistän 4L60E:n tilalle. :o
Jos joku lukija kokee moiselle tarvetta, niin voi ottaa yhteyttä.. Toimivana irrotettu todella lahosta AWD-Astrosta. :))

Jakis pitäis nyt avata ja kattoa saako pelkkiä ulkopuolisia kalikoita vaihtamalla muutettua manuaaliseksi, vai onko pakko kaivautua syvemmälle. ::)
Manuaalijakiksia on tullu kasattua ja purettua useita, mutta sähköistä ei kertaakaan. :P

Nuo NP/NV24x jakikset on uskomattoman yhteensopivia osiltaan ja sopivasti sekoittamalla niistä saa vaihdettua toisiin lujempia ja toisiin heikompia palikoita. ::) No NP231 osatkin on jossain määrin vaihtokelpoisia 24-sarjaan, vähän heiveröisempiä vaan. ;D
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement