Vetoakselin laakerit

Aloittaja jusssi, 27 joulukuu, 2020, 15:17

« edellinen - seuraava »

jusssi

Nyt sitten ollaan tilanteessa, että tuli pakkotilanne purkaa tuota paskaa auki, kun oli öljyt vuotanut toisen puolen jarruun. (Ei saanu leimaa, kun jarru ihan 0)
Ristitapin pultti tietenkin poikki ja vielä vähän jenkaakin mukana sisällä. Jos olisi oikein pitkä pora ja saisi sillä porattua ainakin sen jenkaosan pois, voisi sen kai saada pois? Tai sen verran reikää, että vastakierretapilla? Muita ajatuksia? Kaljaa?
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

sössö

yritä pyöritellä sitä pois jollain piikillä. Se tulee tai ei tule.


Jussi

Lainaus käyttäjältä: jusssi - 30 heinäkuu, 2021, 15:38Nyt sitten ollaan tilanteessa, että tuli pakkotilanne purkaa tuota paskaa auki, kun oli öljyt vuotanut toisen puolen jarruun. (Ei saanu leimaa, kun jarru ihan 0)
Ristitapin pultti tietenkin poikki ja vielä vähän jenkaakin mukana sisällä. Jos olisi oikein pitkä pora ja saisi sillä porattua ainakin sen jenkaosan pois, voisi sen kai saada pois? Tai sen verran reikää, että vastakierretapilla? Muita ajatuksia? Kaljaa?

Niinä kertoina ku itellä on ruuvi ollu jo valmiiksi poikki, niin ristitappi tulee pikku koputtelulla pois ja perän saa purettua. Ja ne jämät ei yleensä ole isommin ahistaneet, kun eivät siellä öljyssä juutu. Sitten meneekin piukemmaksi, jos ristitappi ja pikkurattaat on jo huolella leikuutettu kiinni toisiinsa.
En varmasti oo.

Mudracer

Viimex ku oli pultti poikki niin rälläsin sen tapin kokonaan näkyviin jotta sai lyötyä pois. Sen tilalle heppasin rosterisen tapin rosteripuikolla. Luulen että kestää yhtä kauan kun hylsyn pellitkin.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 30 heinäkuu, 2021, 18:44Viimex ku oli pultti poikki niin rälläsin sen tapin kokonaan näkyviin jotta sai lyötyä pois. Sen tilalle heppasin rosterisen tapin rosteripuikolla. Luulen että kestää yhtä kauan kun hylsyn pellitkin.
Entäs jos ennen hylsyn maatumista tarviikin vaihtaa laakeri tai steeffani vaikka?
En varmasti oo.

sössö

jotenki kans aattelisi ettei rosteri ole ehkä paras materiaali tollaseen paikkaan. Kun jokanen rosterin kanssa jotain tehny tietää että siihen leikkaa vähän kaikki kiinni.

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 31 heinäkuu, 2021, 01:45Entäs jos ennen hylsyn maatumista tarviikin vaihtaa laakeri tai steeffani vaikka?
Rälläkkä laulamaan.
X

Jussi

En varmasti oo.

jusssi

Tein sitten sillälailla, että porasin 4mm reijän katkenneen pultin jämään ja käytin sitä porausohjurina, kun kairasin Biltemasta löytyneellä piiitkllä terällä reijän alun sinne pulttiin. Laakeripukki piti ottaa pois, ni mahtui pora kulkemaan.  Sitten vastakierretapilla tappi pois reijästä.

Laakeri lähti liukuvasaralla, kun ensin ruimi siitä rullat irti, ni sit ulottui leuat reunoille asti ja koolit veks.

Ainoa isompi probleema tuli takaisin asentaessa, kun korjauslaakeri jää ulommas sieltä akseliputken päästä, niin ei saanut painettua vetaria riittävän syvään, jotta C sokan saisi paikoilleen. Ratkaisin asian rälläköimällä akselin olkapäätä matalammaksi ja sinne meni.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.