Rakennemuutosmääräysten soveltaminen

Aloittaja Gary Grand, 27 tammikuu, 2021, 14:04

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 30 maaliskuu, 2021, 20:54tonni? mä oon nähny 2-4t viimeksi täys-satsien hinnaksi.
Ihan täys-satsia ei ehken kannata ettiäkään..
Otat vaan esim. Terminator X Maxin ja etit letkut, pumput, ym. pikkunikaleet muualta.

Hinta tuolla oli pari kk sitten 1200€ Summitilla eli siihen rahti ~70€ + verot/tullit, niin ei tule millään 2k€ enää tänä päivänä. 8)

Samaan hintaan jos saat jonkun tekemään orkkis johtosarjan ja tarvittavat softan puukotukset, niin ei ole vielä kalliskaan..
Pumpun ja polttoainelinjat joutuu joka tapauksessa hommaamaan vanhaan vehkeeseen.

Ja jos haluaa pitää antiikkilaatikon autossa, niin Terminator X on vielä vähän halvempi.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

NonSenCe

ahaa.. ai kun jännä ja hiano. en oo tollasta ennen nähnytkään. on periaatteessa siis vain moottorin (ja vaihteiston) ohjausyksikkö tehtaan omien sijasta. selittää halvemman hinnan kyllä. tuo käyttää siis tehtaan ruiskuja jne sellasenaan. kätevä idea. (kattoin 20min videon kun joku laittoi romuauton

pari vuotta sitten kun kattelin myytäviä ls koneita jenkeissä, ja sielloin oli noin 500dollaria että joku koneiden myyjä tekisi ls koneesta stand alone yksikön. eikä mitään säätömahdollisuuksia. vain sille yksilölle toimivaksi ja tuo holley antaa paljon enemmän mahdollisuuksia. suomessakin niitä oli jokka tälläsiä systeemien muokkauksia lupaili tehdä mutta eivät silloin antaneet mitään hinnastoa julkisesti että mitä maksaa.

kauheeta. tonni tollaseen. tonni muihin tarpeisiin. ja se parintonnin tekniikka. onneksi ei oo varaa. tuo swappaus alkaa oleen kohta liian halpaa. te ootte ilkeitä kun tuputatte tollasii ideoita ja asioita tietoisuuteeni. :D
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 30 maaliskuu, 2021, 21:35kauheeta.  te ootte ilkeitä kun tuputatte tollasii ideoita ja asioita tietoisuuteeni. :D
>:D

Arvaas vaan miks täällä noista koko ajan vaahdotaan?
Samaan rahaan ei millään ota vastaavia tehoja/käyttöominaisuuksia vanhasta museomoottorista irti. :mosh:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

NonSenCe

juu ei saa joo. 300hp ja oikeastaan sivistynyt käytös, ei ole ns viritetyn olonen vaikka kulkee kuin olisi. ja sitten jotain tyyliin 13l kulutus. ei oo ennen ollu reilua, kun ei saanu laillisesti ku haaveilla sitä omaan autoonsa, nyt saa haaveilla, ja saa laillisestikin asentaa, jos olisi ne rahat. :D
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Gary Grand

Lainaa3.1.2 Erillisrungollinen kori
Erillisrungollisella korikehikolla varustetun ajoneuvon runkoa saa myös muuttaa koteloimalla avorungon (U-profiilirungon) suorakaideprofiilirungoksi tai muilla keinoin vahvistamalla alkuperäistä runkoa.

Runkoa saa jatkaa ajoneuvon takaosasta vähintään alkuperäistä runkoa vastaavalla
materiaalilla enintään yhden metrin, jos ajoneuvo muutoksen jälkeen täyttää N2- ja N3- luokille määrätyt takakulman sivuttaissiirtymän vaatimukset (Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 661/2009 täytäntöönpanosta moottoriajoneuvojen ja niiden perävaunujen massojen ja mittojen tyyppihyväksyntävaatimusten osalta sekä Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 2007/46/EY muuttamisesta annettu Komission asetus (EU) N:o 1230/2012). Jatko-osaan ei saa kiinnittää kytkentälaitetta.
 
Tässä kohdassa tarkoitetut muutokset tulee toteuttaa valmistajan ohjeistuksen mukaisesti ja ohjeet tulee esittää muutoskatsastuksessa.

Onpahan taas typerästi muotoiltu..
Saa tehdä kaikenlaista ja saa vahvistaa, mutta viimeinen kappale kumoaa kaiken aiemman, jos sen erehtyy katsuri lukemaan.

Mistään ei ole ollut mahdollista saada valmistajan ohjeita useimpien vempeleiden rungon muutoksille.

Taidanpa vahvistaa Jeepin rungon boxaamalla ja samalla säätää hiukan aisojen muotoa. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 14 kesäkuu, 2021, 11:51Onpahan taas typerästi muotoiltu..
Saa tehdä kaikenlaista ja saa vahvistaa, mutta viimeinen kappale kumoaa kaiken aiemman, jos sen erehtyy katsuri lukemaan.

Mistään ei ole ollut mahdollista saada valmistajan ohjeita useimpien vempeleiden rungon muutoksille.

Taidanpa vahvistaa Jeepin rungon boxaamalla ja samalla säätää hiukan aisojen muotoa. :P
Saattaahan siinä ruostekorjauksia tehdessä hitsisauma vähän vääntää runkoa väärään asentoon.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Lassi

On ainakin minulla vääntänyt hitsatessa takarunkoa ylöspäin. Sanoin jopa siitä katsurille, niin tuumasi että empä olis huomannut..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Lassi - 15 kesäkuu, 2021, 07:30On ainakin minulla vääntänyt hitsatessa takarunkoa ylöspäin. Sanoin jopa siitä katsurille, niin tuumasi että empä olis huomannut..
Vetelyiden kanssa pitää olla varovainen.. :o
Ikävä, jos sivusuunnassa kovin vetää. :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Stige

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 30 maaliskuu, 2021, 21:48juu ei saa joo. 300hp ja oikeastaan sivistynyt käytös, ei ole ns viritetyn olonen vaikka kulkee kuin olisi. ja sitten jotain tyyliin 13l kulutus. ei oo ennen ollu reilua, kun ei saanu laillisesti ku haaveilla sitä omaan autoonsa, nyt saa haaveilla, ja saa laillisestikin asentaa, jos olisi ne rahat. :D

Tosi sivistyneitä vielä vaikka nokassakin oli .600 nostoja ja koneessa 450hp, ei voi edes verrata vastaavatehoseen museomoottoriin missä ei tapahdu mitään alle 3000 rpm ainaskaan jos tollasia tehoja otetaan.

Stige

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 30 maaliskuu, 2021, 21:35ahaa.. ai kun jännä ja hiano. en oo tollasta ennen nähnytkään. on periaatteessa siis vain moottorin (ja vaihteiston) ohjausyksikkö tehtaan omien sijasta. selittää halvemman hinnan kyllä. tuo käyttää siis tehtaan ruiskuja jne sellasenaan. kätevä idea. (kattoin 20min videon kun joku laittoi romuauton

pari vuotta sitten kun kattelin myytäviä ls koneita jenkeissä, ja sielloin oli noin 500dollaria että joku koneiden myyjä tekisi ls koneesta stand alone yksikön. eikä mitään säätömahdollisuuksia. vain sille yksilölle toimivaksi ja tuo holley antaa paljon enemmän mahdollisuuksia. suomessakin niitä oli jokka tälläsiä systeemien muokkauksia lupaili tehdä mutta eivät silloin antaneet mitään hinnastoa julkisesti että mitä maksaa.

kauheeta. tonni tollaseen. tonni muihin tarpeisiin. ja se parintonnin tekniikka. onneksi ei oo varaa. tuo swappaus alkaa oleen kohta liian halpaa. te ootte ilkeitä kun tuputatte tollasii ideoita ja asioita tietoisuuteeni. :D

Impalaan tein ton swapin, vakio lm7+4l60e, vakio ohjaus, oiskohan kokonaiskustannukset ollu tyyliin 3500-3600e kaikkineen. Koneelle ja laatikolle ei tehty mitään, suoraan ajoon niinkun pitikin olla. Mut tähän piti ostaa pakosarjoja ja öljypohjaa kalliita ku ei kohalle sattunu sopivia suoraan sillon, öpohja oli tyyliin 400e jo tosta ja pakosarjat 100-150e, kuluja mitä voi välttää.
Omaan oisko menny jossain 5 kilon hujakoilla kun oli se eka lm7+4l80e ajossa sisältäen kaiken, turbotettuna siis Holleyn ohjauksella.

Ja kyllä se vakioohjauskin on ihan täysin säädettävissä, ei tosin läheskään niin helppo ja yksinkertanen kun Holley, tässä kun tovin jo ihmetelly tota iskän LQ4 tolla GM omalla ECUlla, oppii arvostamaan Holleytä vielä enemmän.

Keme

Lainaus käyttäjältä: Keme - 30 maaliskuu, 2021, 14:291.3. kävin soveltaa LS moottorin muutoskatsatuksen 740 Volvoon. On tää nykyää vaa nii helppoo.

https://www.instagram.com/p/CL3iEgCB9fl/

Tuntui radallakin toimivan jotenkin
https://www.instagram.com/p/CUb1wlZIaGu/

Onneksi on vielä yhdet sutimapäivät tälle kesälle, ni saa rengaspinoa vähän polteltua pois. 50 renkaan tavoitteeseen ei kyllä pääse, mutta josko nyt edes puoleen väliin pääsisi.

Keme

Lainaus käyttäjältä: Keme - 30 maaliskuu, 2021, 14:291.3. kävin soveltaa LS moottorin muutoskatsatuksen 740 Volvoon. On tää nykyää vaa nii helppoo.

https://www.instagram.com/p/CL3iEgCB9fl/

Ja nyt oli sit vuosileiman aika. Eipä siinäkään ollu mitään ihmeellistä.

https://www.instagram.com/p/Caj8UyZIi_I/?utm_medium=copy_link

Anza

Eikös sulla ollu alumiinilohkoinen ls? Rautalohko jotain 30kg? Painavampi. Saiskohan sillä leimattua 760 Volvon? Vai onko tarkka tuosta painosta

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Anza - 02 maaliskuu, 2022, 08:33Eikös sulla ollu alumiinilohkoinen ls? Rautalohko jotain 30kg? Painavampi. Saiskohan sillä leimattua 760 Volvon? Vai onko tarkka tuosta painosta
Alulohko on 45kg kevyempi kuin rautalohko.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Anza

Lq4 tyhjä lohko on kyl tosi painava. En jaksa yksin nostaa. 318 ja 350 tyhjänä kyl just ja just saa yksinkin ylös.

45kg ylimääräistä keulalla on kyl paljon. Mutta toisaalta akun jos siirtää taakse, jättää ilmastoinnit pois jne. Ei siinä paljoa eroa. Mutta sitä vaan meinasin että onkohan kilot jo sen alsalohkon kanssa niukoilla.

760 on tosiaan se prv V6 moottori, joka painavampi kuin 740 nelosmoottori