Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

MJF

Audihan oli pompannut aikoinaan taka-apurungon ruostevaurioista. Ja olihan siellä sitä, alatukivarretkin puhki  :panic:








No ei se mittään. Otetaan yksi etuapurunko ja laitetaan siihen pari korvakkoa, pesu hiekalla ja polyuretaani päälle.


Mopar on parsa

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

MJF

Joo se on kumma miten nuo ruostuu takapäästä, tähän oli jo kerran aikaisemminkin vaihdettu. Tuo eturunko oli lähestulkoon ruosteeton ja saman auton takarunko oli kans pepulia.

Vähän selvisi taustojakin kun trafilta tuli omistajahistoria. Muutoskatsastus on tehty dieseliksi vuonna -97 ja silloin on laitettu tuo nykyinen 110hv AFN moottori. Ihan uusi moottorimalli ollut silloin. Vaihdelaatikko oli myös vaihdettu viitoskoneisesta, pitemmät välitykset nääs. Ja viitosvaihde oli vaihdettu vielä pidemmäksi. Alustaan oli samohin aikoihin laitettu kilpa-autoksi tehdystä Coupesta tuon taka-apurungon lisäksi paksummat vakaajat. Kumpaakaan vakaajaa ei kyllä enää ollut mulle tullessa  :( No niitä nyt löytyy hyllytavarana itseltäkin, saa laittaa takaisin.
Mopar on parsa

ilel

Nuo vanhat audit on tavallaan ihan hauskoja vehkeitä.  Ja torseni on kyllä erinomainen keksintö  O0

palontie

Lainaus käyttäjältä: MJF - 02 joulukuu, 2021, 19:30Audihan oli pompannut aikoinaan taka-apurungon ruostevaurioista. Ja olihan siellä sitä, alatukivarretkin puhki  :panic:








No ei se mittään. Otetaan yksi etuapurunko ja laitetaan siihen pari korvakkoa, pesu hiekalla ja polyuretaani päälle.




Onko viime vuoden audi?
Eniten vituttaa kaikki.

Hupeli

Piste Audille. Täällä myös -96 cabrio johon asensin 2.8 30v moottorin.
Tosi kiva ajaa mutkaisella tiellä ehkä yksi parhaista mitä on ollut.
En ole uskaltanut vielä täysin kokeilla kuinka lujaa voi kaartaa kun alkaa pätkimään moottorissa. Mistähän johtuu?
Siinä on myös Rs penkit joissa istuu tiukasti.

MJF

Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 joulukuu, 2021, 17:35Onko viime vuoden audi?

Juu, ihan uudenkarhea, viime vuonna museoiän saavuttanut.

Mullahan on "perintökalleutena" 2,8 12v koneella oleva etuvetoinen B4 kans. Moottorissa on se kuutoskoneen perinteinen nostimien naputus ollut niin kauan että katsastusmiehetkin muistaa sanoa että vieläkin naputtaa  ;D Joskus on ollut aina mielessä vaihtaa uudempi 5v moottori, oliko minkälainen homma vaihtaa?
Ensimmäisenä tulisi mieleen että haukkaako kurveissa tankista ilmaa? Aika erikoiselle kuulostaisi että sytkäpuoli pätkis mutkissa  :thinking: Minä laitan tuohon nyt eteen S2 vakaajan ja taakse paksumman kuin S2 vakion etuvetoisen etuvakaajan. Saa nähdä minkälainen tulee.
Mopar on parsa

Hupeli

Piti käydä tavaamassa tarkemmin kun autot vaihtuu. Tietää mistä kirjoittaa..

Vaihto on helppo jos on jo 6 kone. Samanikäisten sähköt yhteensovitettavia, vaikkakin tehon lisäys maltillinen joten kannattaako?
Laita se 5v moottori Q hun.

Luulen pätkimisen johtuvan anturista joka löytyy peräkontista varapyörä syvennyksestä.
Mutta silloin mennään lujaa mutkaan... nääs nämä G voimat..

S2 vakaaja edessä on hyvä painavan moottorin kanssa.

MJF

En minä tuohon quuhun bensakonetta laita kun on jo kauan sitten dieselöity. Tuohon 12v tilalle oon siksi miettinyt kun tuo naputus on varmaan syönyt jo nokan tai jotain ja öljyä syö kiitettävästi vaikka on vaan 250tkm ajettu. Sais ehjän moottorin vaihdettua ja olishan tuossa 2,8 30v koneessa 17hv enemmän  :thinking: Justiin kattelin kilometrejä kun kävin katsastamassa että reiluun kaheksaan vuoteen on tullut 31tkm ajettua. Tällä autolla onkin tarina jonka takia siitä ei raaski luopua vaan pysyy katsastettuna perheessä. Appiukko on ostanut sen muistaakseni vuonna 2006 ja on vaimon ensimmäinen auto millä on ajanut kortin saatuaan. Silloin joskus aikoinaan mulla oli tavallinen B4 80 ajossa ja kattelin tuota autoa kylillä vastaantullessa että veekutosen keula olisi kyllä paljon hienompi. Sitten jossain kohti aloin katteleen kuskiakin... Ja siitä joku vuosi eteenpäin saatiin Audi häälahjaksi ittelle.

Mopar on parsa

Hupeli

Mulla olis agb ja asn hyllyssä joista voi tehdä turbo stroukin.
Meinasin tehä näistä jotain Cabrioon. Hyvä etten alkanut sillä olisikohan valmis vieläkään.
Nämä kävis sullekin... maltilliset 400-500...

MJF

Eipä olisi arvannut että vielä vanhoilla päivillä alkaa tuning-Teroksi. Tänään tuli postissa lasikuituinen etuspoileri  :-[  No puolustukseksi vois sanoa ettå se on kopio orkkis sporttimallin spoilerista



Mopar on parsa

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: MJF - 02 joulukuu, 2021, 19:30Audihan oli pompannut aikoinaan taka-apurungon ruostevaurioista. Ja olihan siellä sitä, alatukivarretkin puhki  :panic:








No ei se mittään. Otetaan yksi etuapurunko ja laitetaan siihen pari korvakkoa, pesu hiekalla ja polyuretaani päälle.



Onkin rapsakka. Uudemmissakin passateissa/audeissa tuota vikaa vaan siinä se putkesta väännetty takakelkka. Jotain mennyt pieleen kun muu auto vastustaa niin hyvin ruostetta ja eine ysärin alun japseissakaan noin karuksi mene.
Sinä vain

Hupeli

Oliko toi puskuri muuten arvokas ja mistä tilasit?

MJF

Saksan iipeistä, 184€ posteineen.
Mopar on parsa

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: MJF - 04 tammikuu, 2022, 20:56Saksan iipeistä, 184€ posteineen.

Ei paha hinta.

Meinasitko asentaa milloin?
Päivittele aiheesta tarkemmin istuvuudesta ja silleen..