Mersukeskustelu

Aloittaja isalmela, 18 maaliskuu, 2021, 17:50

« edellinen - seuraava »

isalmela

Kyllähän minä sen ymmärrän ettei auto voi parempaan vaihtua jos se on Mersusta pois mutta onko se pakko olla Toyota? >:D
Diesel on puhtaampi

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Dohc - 05 joulukuu, 2021, 12:45Konepelti ei auennut kotona! Kävin tuossa kaupassa ja parkkihalliin jätin vartiksi, niin mitään auttanut. Aina noitten Mersujen kanssa on liemessä! ::)
No niin, kaveri tuli kahville ja hän hytkytteli konepeltiä ja mää nyin kahvasta, niin johan se aukes. Ei ole ilmeisesti huollettu? Pitää jotain ohutta öljyä ruiskia niin mekanismi herkistyy! :P
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Dohc

No niin, yritin herkistellä sitä konepellin lukitusta WD-40 öljyllä. Kovin on kankea kuskinpuoleinen aina vaan. Otin sitten koko kuskinpuoleisen lukituksen irti, pysyyhän se yhdelläkin kiinni.

Mää viitti tuolla kylmässä mitään tehdä, tarttee sitten kesällä katsoo kun on valoisaa ja lämmintä. Mutta eipä siinä vielä kaikki, jotenkin vaikuttaisi, että termostaatti nyt rikki. Oli pari tuntia piuhan päässä ja kaupoissa kävin ja ajoa 13 km, niin mittarin mukaan 78 astetta lämmöt.

Eikös sen pitäisi silloin jo 92 olla mikä on avautumislämpö? Katselin, niin vittumaisessa paikkaa se alimmainen ruuvi, taitaa sekin homma jäädä kesäksi? Halpoja näkyy kuitenkin olevan.
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

isalmela

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 07 joulukuu, 2021, 11:21Ei tullut näköjään Mersu kuntoon ryynit kuivaamalla ja suodatin vaihtamalla. Jotain muuta rikki. Rintajouppi tuumaa että vaihdetaanko toiseen toimivaan autoon vai korjataanko
Jännitysnäytelmä "Mersun takajousitus" jatkuu. Tasoventtiili vaihdettu, ei oo kunnossa vieläkään. Ilmapussien vaihdon maksajasta nyt keskustellaan, tähän asti Rinta-Jouppi maksanut kaiken
Diesel on puhtaampi

kuutio

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 07 joulukuu, 2021, 14:10Kyllähän minä sen ymmärrän ettei auto voi parempaan vaihtua jos se on Mersusta pois mutta onko se pakko olla Toyota? >:D
No mulla on jo ymmärrys loppunu..
All work and no play makes Jack a dull boy.


Dohc

Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!


Pertti K

Alkoi tosiaan sen SBC:n vaihdon jälkeen valittelemaan hetikohta uudelleen että "Check brakes. Visit workshop." Ja rekisterikilven valo ei syttynyt polttimoa vaihtamalla, viittinyt sitä Grandin tallissa sen enempää ihmetellä. Aamulla vein marmoritiskin taa ja puoliltapäivin soittivat että rekisterikilven pohja hapettunut, vaihdettu uuteen ja jarruherja tuli jarruvalokytkimestä, sekin vaihdettu. Huh, kuulostaa halvalta? 318 EUR, kitoosh!
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 21 joulukuu, 2021, 15:05Alkoi tosiaan sen SBC:n vaihdon jälkeen valittelemaan hetikohta uudelleen että "Check brakes. Visit workshop." Ja rekisterikilven valo ei syttynyt polttimoa vaihtamalla, viittinyt sitä Grandin tallissa sen enempää ihmetellä.... 318 EUR, kitoosh!
Tulihan siinä vähän hintaa viluisuudelle.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Mummu peruuttu cliolla kaverin e500 takakulmaan. Cliossa puskurissa vähän jälkiä pölyssä/ravassa ja ehkä yksi naarmu missä pohjamaali näkyy (voi olla vanhakin naarmu).

Mersusta repes pakoputken ulostulojen kohdalta pyörän kaareen asti puskuri.

Molemmissa autoissa törmäyskohta lie aika sama eli takavalon kohdilta puskuri   ;D
Sinä vain

isalmela

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 17 joulukuu, 2021, 16:54Jännitysnäytelmä "Mersun takajousitus" jatkuu. Tasoventtiili vaihdettu, ei oo kunnossa vieläkään. Ilmapussien vaihdon maksajasta nyt keskustellaan, tähän asti Rinta-Jouppi maksanut kaiken
No jospa me ollaan nyt Jännitysnäytelmän viimeisessä kaarteessa. Mersu viety taas pajalle, nyt ilmapussien vaihtoon. Koko takajousitus ruljanssin hinta noin puolitoista tonnia. Sovittiin että maksan 400 € ja J Rintajouppi loput.
Diesel on puhtaampi

Dohc

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 21 joulukuu, 2021, 17:47No jospa me ollaan nyt Jännitysnäytelmän viimeisessä kaarteessa. Mersu viety taas pajalle, nyt ilmapussien vaihtoon. Koko takajousitus ruljanssin hinta noin puolitoista tonnia. Sovittiin että maksan 400 € ja J Rintajouppi loput.

Mun mielestä toi on aika edullinen juttu kuitenkin. Sitten kun varmaan vielä laatuosilla korjaavat, niin taas kestää 10 vuotta.

Asiasta kolmanteen, kaikki muut paitsi mersumiehet marisee ja pelkää noita ilmajousia. Onhan noita muissakin merkeissä, ja arvioisin kestävyyden olevan samanlainen. Mikään ei kuitenkaan ole ikuista. Jotkut jopa rautajousia ilmajousien tilalle vaihtelee, ei kai Mersuissa sentään?

En kyllä näe hommassa mitään järkeä. Ja sitten taas toiset laittaa ilmajousituksen autoonsa. Aijaijai, sentään ja, ei oo koskaan hyvä! :))
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

pantera

Lainaus käyttäjältä: Dohc - 22 joulukuu, 2021, 10:31Mun mielestä toi on aika edullinen juttu kuitenkin. Sitten kun varmaan vielä laatuosilla korjaavat, niin taas kestää 10 vuotta.

Asiasta kolmanteen, kaikki muut paitsi mersumiehet marisee ja pelkää noita ilmajousia. Onhan noita muissakin merkeissä, ja arvioisin kestävyyden olevan samanlainen. Mikään ei kuitenkaan ole ikuista. Jotkut jopa rautajousia ilmajousien tilalle vaihtelee, ei kai Mersuissa sentään?

En kyllä näe hommassa mitään järkeä. Ja sitten taas toiset laittaa ilmajousituksen autoonsa. Aijaijai, sentään ja, ei oo koskaan hyvä! :))
Linkkolnissa on ilmat takana ja onhan se monimutkainen , vikaherkkä ja lyhytikäisempi luin rautakierrejousi.
Mutta on siinä etunsakkin ja oon ihan vakavasti miettiny jos tilais kellermanilta ilmajousitus setin tohon työkaluun eli Dodge Ramiin.
Varmaan siitä tulis kaikenlaista riesaa mutta olishan se kyytikin hieman eri luokkaa kuin nykyinen ryskäminen..
Niin ja onhan mulla pussitettu C3500 sevy mutta se on harrastepeli..

Pertti K

Ite en kyllä huomannut kyydissä oleellista parannusta siirtyessäni Passatin rautajousista Mersun ilmajousiin, sorateillä huonompaan päin meni. Vastaavaa rautajousista Mersua en ole ajanut että en tiedä olisiko se sitten miten huono. Comfort asento on mukava muuten, mutta hirveetä huojumista, vähän kuin jumppapallon päällä istuis. Jos semmoista haluan niin ostan kitumaasturin. Ainoat selkeät edut on jäykkyyden ja korkeuden säätö. Sais se korkeudensäätökin olla sitikan tyliin portaattomasti aseteltava riippumatta jäykkyyden asetuksista.
Tiukasti aisalinjalla.