1993-2002 Camarot/Firebirdit

Aloittaja Kyrpov, 13 huhtikuu, 2021, 17:48

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

No jopas tämä nyt ahdistaa  ;D  etuvetoja ja vanhempia mieluummin tarjotellaan  ;D


Syy miksi auto kiinnostaa minua:

Muotoilu omaan silmään hieno, tuo tuplavalokeula varsinkin huikea vs se uudempi.



Hinnat laskeneet hipihiljaa, mahdollisuus suht edukaskuluiseen käyttöharrasteeseen ok suorituskyvyllä jopa kutoskoneella.


Itse moottoritekniikka on tuttua näissä oli sitten kutonen tai lt1 ja jos innostus pysyy niin riippuu ihan hintatasosta kumpi tulee, jos 4k maksaa kutonen ja 5k kasi niin asia on selvä ja jos ero on taas tuplat niin se on myöskin selvä.



Sinä vain

Pertti K

En ehdottele, totesin vaan. Alkaa ne 3gen olla jo enempi hartastevehkeitä, kyllä minäkin käyttikseksi uudempaa kattelisin.
Tiukasti aisalinjalla.

pantera

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 13 huhtikuu, 2021, 22:00En ehdottele, totesin vaan. Alkaa ne 3gen olla jo enempi hartastevehkeitä, kyllä minäkin käyttikseksi uudempaa kattelisin.
Uusinkin on jo 20v vanha

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 13 huhtikuu, 2021, 22:00En ehdottele, totesin vaan. Alkaa ne 3gen olla jo enempi hartastevehkeitä, kyllä minäkin käyttikseksi uudempaa kattelisin.
Eikä tää nyt iästäkään ole kiinni, käyttiksenä voi olla vanhempi tai harrasteena paljon uudempikin.
Sinä vain

TopoT/A

Trans Amilla menty 16 vuotta ympäri vuoden,kesällä kiva ajella T-topit takaluukussa ja talvella menee hyvin nastoilla ja on lämmin.
Pontiac Trans Am 385 LT1 1996 T-top

Kyrpov

Onko t-top mallissa palikat paikallaan enemmän vai vähemmän pääntilaa kuin kovakattoisessa?


Sinä vain

Pertti K

Teetättää semmoiset kuplamalliset T-palat, tai ainakin kuskin puolelle.
Tiukasti aisalinjalla.

Toyopet

Siinäpä kyrpoville edullinen ponu...
https://m.nettiauto.com/pontiac/firebird/12059472

Mutta siis vuosi 1995 ja 3.4l V6, tehoa 109hv?
Edit: ilmeisesti pitäisi olla 109kW
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 huhtikuu, 2021, 19:27Siinäpä kyrpoville edullinen ponu...
https://m.nettiauto.com/pontiac/firebird/12059472

Mutta siis vuosi 1995 ja 3.4l V6, tehoa 109hv?

no ei oo kallis. On tossa 3.4sessa 170 jotain tms eli väärin tossa. Katoin mä tostakin koeajovideon ysäriltä, 8.8s 0-60mph otti tuokin mikä oli yllätys, vartti oli 16.jotain.


E: 160hv oli 3.4


Kyllä mun raja silti menee 3.8sissa mikä peittoo suorituskyvyssä suurimman osan 3gen malleista kasikoneella.
Sinä vain

T.Hell

Lainaus käyttäjältä: Osteri - 13 huhtikuu, 2021, 19:44Mulla oli vuosina 2010-2013 -94 trans ami. Oli samalla mun eka auto. Ostin sen rikkinäisenä, kun  uusi kiinan virran jakaja ei ollutkaan ehjä. Opteja meni kyllä melko tihiään. Itellä mittaa 194cm ja ihan hyvin mahtu ajamaan sillä. Tosin takapenkille ei tarvinnu haaveilla kenenkään istumaan.
 Talvella en itse ajanut sillä, mutta nykyinen omistaja näyttää pyörivän täällä Oulussa sillä ympäri vuoden. Matka ajossa kulutus oli alle kympin.
Onko toi opti yleensä kuinka herkkä hajoilemaan, vai onkohan tuossa ollut joku paska tuuri/maanantaikappale? Itsellä olisi gen4 Camaroa varten ostohousut jalassa, ja jotenkin saanut käsityksen, että tekniikka olisi suht varmaa. Eli saisi ajella enemmän kuin korjailla.
Ei toi optin vaihto nyt tekemättömältä vaikuta, mutta ei nyt kuitenkaan huvittaisi hirmu usein sitäkään tehdä...

Ja siis LT1 koneinen kiikarissa.

Osteri

Lainaus käyttäjältä: T.Hell - 29 kesäkuu, 2021, 14:21Onko toi opti yleensä kuinka herkkä hajoilemaan, vai onkohan tuossa ollut joku paska tuuri/maanantaikappale? Itsellä olisi gen4 Camaroa varten ostohousut jalassa, ja jotenkin saanut käsityksen, että tekniikka olisi suht varmaa. Eli saisi ajella enemmän kuin korjailla.
Ei toi optin vaihto nyt tekemättömältä vaikuta, mutta ei nyt kuitenkaan huvittaisi hirmu usein sitäkään tehdä...

Ja siis LT1 koneinen kiikarissa.

Mulla oli -94, missä ei ollut tuulettuvaa optia. Ensin laitoin uspartsista tilatun kiinalaisen paikoilleen se kesti yhden kesän. Toinen kiinalainen paikoilleen, niin sehän ei toiminut ollenkaan. Lopuksi ostin msd tuulettuvan mallin. Silla ajoin kesän ja myin auton pois. Parin kuukauden jälkeen ostaja laittoi viestiä, että olis opti taas paskana. 

 En muilta ole ole kuullut kuitenkaan, että ois näin paljoa ongelmia optin kanssa.
-65 Barracuda "latolöytö"

Kyrpov

Onkos tuo opti korvattavissa helpolla erilaiseen sytkäsysteemiin?
Sinä vain

TopoT/A

Mulla on MSD opti toiminu hyvin.
Pontiac Trans Am 385 LT1 1996 T-top

Marklin

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 14 huhtikuu, 2021, 19:33no ei oo kallis. On tossa 3.4sessa 170 jotain tms eli väärin tossa. Katoin mä tostakin koeajovideon ysäriltä, 8.8s 0-60mph otti tuokin mikä oli yllätys, vartti oli 16.jotain.


E: 160hv oli 3.4


Kyllä mun raja silti menee 3.8sissa mikä peittoo suorituskyvyssä suurimman osan 3gen malleista kasikoneella.

Nuita 3.4 näkyy olevan kahta eri versiota; useimmissa ilmoitetaan 148 hp, mutta joissakin 162 hp.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 30 kesäkuu, 2021, 19:17Nuita 3.4 näkyy olevan kahta eri versiota; useimmissa ilmoitetaan 148 hp, mutta joissakin 162 hp.

juu onhan se tehosekseen yllättävän  suorituskykyinen
Sinä vain