Ensikertalainen hitsaamassa

Aloittaja Veera, 25 huhtikuu, 2021, 10:38

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: skyhigh - 18 toukokuu, 2021, 15:51Tuon ahtauden takia on muuten hyvä oppia hitsaamaan molemmilla käsillä, ja jopa niin että osaa painaa sitä liipasinta myös muillakin sormilla. Itselläkin tullut vastaan paikkoja että kolvi piti kääntää niin hankalaan asentoon että melkonen akrobaatti olis saanu olla jos olis etusormella painanu liipasinta. Paino peukulla niin ei tarvinnu taipuilla.

Pakoputkia hitsaillessa haluttanu monesti et ois sellainen takaisin kaartava kolvin pää

Tosin monesti ratkaissu leikkaamalla putkeen alapuolelle aukon josta hitsata sisäpuolelta yläpuoli kiinni
Tulee hassun näköinen, mutta pienempi vaiva ku kitata joka leimalle ja välillä muutenkin
Ohjari kourua joskus miettiny, mutta se ei taitaneis toimiakkaan

 ja monissa paikoissa autoissa sais olla se nokka sellainen jopa 30cm pitkä

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 20 toukokuu, 2021, 08:38Pakoputkia hitsaillessa haluttanu monesti et ois sellainen takaisin kaartava kolvin pää

Tosin monesti ratkaissu leikkaamalla putkeen alapuolelle aukon josta hitsata sisäpuolelta yläpuoli kiinni
Tulee hassun näköinen, mutta pienempi vaiva ku kitata joka leimalle ja välillä muutenkin


 
Mielenkiintoinen idea. Menee vaan äkkiä aika palapeliksi ja aukonkin pitää olla suht leveä
Sinä vain

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 toukokuu, 2021, 09:10Mielenkiintoinen idea. Menee vaan äkkiä aika palapeliksi ja aukonkin pitää olla suht leveä

Mulla saattaa olla parikin kuvaa, pitää kattoa oisko

DX

mää jouduin joskus hitsaan peltipakosarjasta tuolleen muistaakseni parikin primäärien saumaa kun tein siihen reippaanlaisia muutoksia.


viimeks hitsasin tolla tekniikalla oldsin takarunkoaisat takas paikalleen, kun yläpuolta ei muuten olis saanut hitsattua, kun olin lukinnut latikoilla ja mikkiliimalla kopan ja rungon toisiinsa ennen aisojen katkasemista,
 että mulla on jigi niitten taka-aisojen takasin oikeeseen asentoon kohdistamiseksi.

vastaavaa temppua oon käyttänyt mm. vanien takarungoissa ku korikiinnikkeet mähinyt niin huonoon kuntoon ettei saa kohtuuella korjattua ilman etteikö aisaa pudota alas, tai tee hitsuuluukkua palkin ulkosyrjään.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

Gary Grand

Tuota "huoltoluukkua" mietin jo Impin peltisarjojen muokkaukseen. ::)

Varmaan tulee tehtyäkin, kun eihän sinne putkihärdelliin muuten pääse järkevästi hitsaamaan.. :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Veera

Älkäähän nyt menettäkö toivoonne vielä!  :iwantit: Vaikka tuo @Vaimokulta olikin niin kiireinen, että piti päästä ensiviivan jälkeen markan pommiin pistään pelliä, niin mä aion opetella ihan ajan ja hyvien neuvojenne kera tämän!  :coolsmoke:

Veera

Tänä viikonloppuna otan neuvoista vaarin ja pistän 3mm lattarautaa alle ja hitsi käteen. Pistän sitten kuvia, kun edistyn! Koko viikonloppu on aikaa lutrata langalla ja lattaraudalla. On @Vaimokulta ihmeissään  :rolleyes:

Barfly

Lainaus käyttäjältä: Veera - 28 toukokuu, 2021, 11:17Tänä viikonloppuna otan neuvoista vaarin ja pistän 3mm lattarautaa alle ja hitsi käteen. Pistän sitten kuvia, kun edistyn! Koko viikonloppu on aikaa lutrata langalla ja lattaraudalla. On @Vaimokulta ihmeissään  :rolleyes:

Tuleeko japsista kalua, vai laitatteko paaliin? :rolleyes:  :rolleyes:
Että mitähän vittua?

Veera

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 06 kesäkuu, 2021, 16:10Tuleeko japsista kalua, vai laitatteko paaliin? :rolleyes:  :rolleyes:
Melkein valmis. Puuttuu enää, ööö, sitä sun tätä  :rolleyes: