Ei auto. Mutta bensaletkuasiaa.

Aloittaja WBBC, 19 toukokuu, 2021, 10:17

« edellinen - seuraava »

WBBC

Rupesi bensa haisemaan varastossa. Syyllinen oli mun uisteluperämoottorin vuotava bensaletku. Aivan kivikovaksi muuttunut.

Kysymys: Onko pakko laittaa tuollainen suodatin väliin, nyt kun menen ostamaan uuden letkun ja kiristimet?
Huomatkaa, että joku spede on käyttänyt nippusiteitä letkuklemmareina...


kuutio

Ei kai tollasta filsua pakko oo laittaa, muutta ei yleismallina juuri mitään maksakaan... isompi ongelma mistä saa oikeasti hyvää letkua..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 19 toukokuu, 2021, 10:21Ei kai tollasta filsua pakko oo laittaa, muutta ei yleismallina juuri mitään maksakaan... isompi ongelma mistä saa oikeasti hyvää letkua..



Gatesin multifuel tai barricade jos viinaa haluaa käyttää
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Kyllä mä suodattimen laittaisin jos tankista jotain mujua irtoo, ei tarvi niin herkästi kaasaria ruveta putsaamaan.
Sinä vain

WBBC

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 toukokuu, 2021, 11:06Kyllä mä suodattimen laittaisin jos tankista jotain mujua irtoo, ei tarvi niin herkästi kaasaria ruveta putsaamaan.

Näin mä vähän itsekin aattelin. Jos ei uutta löydy motonetistä, niin laitan tuon vanhan.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 19 toukokuu, 2021, 13:16Näin mä vähän itsekin aattelin. Jos ei uutta lydy motonetistä, niin laitan tuon vanhan.
ainakin sitä ongenkohoa löytynee vaan motonetissäkin nykyään kaikenmaailman päristimiä niin tuota sipparampaakin luulis löytyvän.
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 19 toukokuu, 2021, 13:16Näin mä vähän itsekin aattelin. Jos ei uutta löydy motonetistä, niin laitan tuon vanhan.


https://m.motonet.fi/fi/tuote/4002703/DZ-Hardware-Polttoainesuodatin-pieni-635-mm


Käviskös tommonen? Näkyy siellä olevan vaikka mimmosia kunhan tietää letkun koon  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Noiden suodattimien kanssa tuli tutuksi Capricessa kun tankista irtosi koko ajan ruostemujua.. Vaihto kerran-pari vkossa, niin pelasi. :))

Hankalampi vaan oli löytää 10mm letkulle sopivaa!
9mm vielä jotenlkin kiristyi, mutta 8mm on monessa paikassa suurin sutikoko letkulähdöltään.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

WBBC

Kiitos neuvoista . Eiköhän kalaan päästä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 19 toukokuu, 2021, 17:18Noiden suodattimien kanssa tuli tutuksi Capricessa kun tankista irtosi koko ajan ruostemujua.. Vaihto kerran-pari vkossa, niin pelasi. :))

Hankalampi vaan oli löytää 10mm letkulle sopivaa!
9mm vielä jotenlkin kiristyi, mutta 8mm on monessa paikassa suurin sutikoko letkulähdöltään.
mulla oli volvo 144 tollanen suodatin mikä oli fikusti laitettu siten että se pääsi tippumaan pakosarjan päälle. No se kärtsäs sitte sinne pakosarjaan ja aattelin että otan ton pois välistä. Oli virhe ja kaasari oli minuutin päästä tukossa...

Jussi

Mulla on mökkiyhteysveneenä Vatori ja siinä se vanha -83 20/30hp Johnsoni. Se kärsi ihan koko ajan hitusestakin vettä bensassa jostain syystä, missään muussa koneessa ei oo moista nuukuutta. Pistin sille sitten vanhan Hiluxin vedenerottimen bensalinjaan, niin ongelma katos täysin. Eikä tartte edes joka vuosi tyhjennellä siitä vettäkään. Se vaan on sikanuuka vissiin.
En varmasti oo.

Anza

Pienkoneliikkeestä pensaletkua. Oisko vihreä väriltään. Sen pitäis kestää. Vaihdoin aggregaattiin pykineen tilalle.

Asmo

Lainaus käyttäjältä: Anza - 20 toukokuu, 2021, 16:41Pienkoneliikkeestä pensaletkua. Oisko vihreä väriltään. Sen pitäis kestää. Vaihdoin aggregaattiin pykineen tilalle.

Tai keltaista: https://www.motonet.fi/fi/tuote/388871/Oregon-polttoaineletku-sisaulko-O-6380-mm-90cm

Prätkässä on ollut vuosia. Mukavan notkeaakin ja ohutta. Painetta varmaankaan ei juuri ole tarkoitettu kestämään.