DIY ilmastointihuolto

Aloittaja dslcat, 16 kesäkuu, 2021, 23:50

« edellinen - seuraava »

Jarona

Lainaus käyttäjältä: guru - 28 kesäkuu, 2022, 20:20kertoisko joku miten ilmastointi täytetään autosta toiseen?
Jos ei itellä vehkeitä eli letkuja, mittareita ja alipainepumppua niin helpoin kun menee kummankin auto kaa ilmastointihuoltoon ja pyytää siirtämään kaasut autosta toiseen, samalla saa ehkä puuttuvan kaasun lisättyä samaan syssyyn.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 28 kesäkuu, 2022, 20:50Jos ei itellä vehkeitä eli letkuja, mittareita ja alipainepumppua niin helpoin kun menee kummankin auto kaa ilmastointihuoltoon ja pyytää siirtämään kaasut autosta toiseen, samalla saa ehkä puuttuvan kaasun lisättyä samaan syssyyn.
Varmaan ottavat nokkiinsa tommosesta, vai säästääkö tuossa paljonkin? ::)
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Dohc - 28 kesäkuu, 2022, 20:56Varmaan ottavat nokkiinsa tommosesta, vai säästääkö tuossa paljonkin? ::)
Normaali ilmastoinnin täyttöhuollossa pistetään samat kaasut takaisin autoon lisättynä puuttuneella määrällä. ;)
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

palontie

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 28 kesäkuu, 2022, 20:50Jos ei itellä vehkeitä eli letkuja, mittareita ja alipainepumppua niin helpoin kun menee kummankin auto kaa ilmastointihuoltoon ja pyytää siirtämään kaasut autosta toiseen, samalla saa ehkä puuttuvan kaasun lisättyä samaan syssyyn.

Sehän pitää joku vaihtoauto hakea liikkeestä litkun luovuttajaksi, ja sanoo sitten autoliikkeessä ettei synny kauppoja kun ilmastointi ei toimi.
Eniten vituttaa kaikki.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: palontie - 28 kesäkuu, 2022, 21:06Sehän pitää joku vaihtoauto hakea liikkeestä litkun luovuttajaksi, ja sanoo sitten autoliikkeessä ettei synny kauppoja kun ilmastointi ei toimi.
Olet päässyt asian ytimeen. ;D
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 28 kesäkuu, 2022, 20:59Normaali ilmastoinnin täyttöhuollossa pistetään samat kaasut takaisin autoon lisättynä puuttuneella määrällä. ;)
Juu, juu. Mutta kuka kehtaa tommosta? Siis ilmastoinnin aineiden vaihtoa autosta toiseen? Paljonko on säästö? Vähän niin kuin, voisitkot imee mun bensat tosta mun myymästä vaihtoautosta tuohon teiltä ostamaani autoon! :))
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Dohc - 28 kesäkuu, 2022, 21:13Juu, juu. Mutta kuka kehtaa tommosta? Siis ilmastoinnin aineiden vaihtoa autosta toiseen? Paljonko on säästö? Vähän niin kuin, voisitkot imee mun bensat tosta mun myymästä vaihtoautosta tuohon teiltä ostamaani autoon! :))
Tämän päivän kaasujen hinnoilla kaasut maksaa kilolta saman verran kuin itse täyttöhuolto eli noin 80 euroa.
Jos sulla auto jossa kaasua mutta auto muuten kaputt niin siirtää siitä kaasut toiseen autoon, sitähän tuo guru kysyi.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 28 kesäkuu, 2022, 20:59Normaali ilmastoinnin täyttöhuollossa pistetään samat kaasut takaisin autoon lisättynä puuttuneella määrällä. ;)
Juu, juu. Toi on selvä! Mutta kuka kehtaa tommosta? Siis autoa vaihtaessa litkuja siirrellen! Vähän niinkuin, voisitkos imee mun bensat tosta mun myymästä vaihtoautosta tohon ostamaani vaihtoautoon!? :)) Mää just öljyt vaihdoin, voisitko siirtää ne toiseen autoon? :))
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

A.Naali

Vanhasta jääkaapinkompurasta tekee tyhjiöpumpun, ja vaikka sammutin pullosta säiliön. Jääkaapin kompuralla imee kylmät pulloon. Sitten tyhjiöi sillä toisen auton ilmastoinnin jonkä jälkee ajaa kylmäaineet pullosta toiseen autoon.

Mittarit tarvii toki ja jotain tietoa mitä tekee. Mittarit saa kiinanpojalta halvalla ja tietoa intternetistä.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 28 kesäkuu, 2022, 21:44Vanhasta jääkaapinkompurasta tekee tyhjiöpumpun, ja vaikka sammutin pullosta säiliön. Jääkaapin kompuralla imee kylmät pulloon. Sitten tyhjiöi sillä toisen auton ilmastoinnin jonkä jälkee ajaa kylmäaineet pullosta toiseen autoon.

Mittarit tarvii toki ja jotain tietoa mitä tekee. Mittarit saa kiinanpojalta halvalla ja tietoa intternetistä.
Multahan nuo vehkeet löytyy kun haluan olla oman onneni seppä, kaasuakin tilasin italia pojilta ilman että tulli siitä mitään multa olisi kysynyt.
Mutta jos tosiaan ei mitään itellä ole niin kylän mukavimpaan ilmastointihuoltoon, ei ne sillä kaasun hinnalla niinkään pärjää vaan sillä tyhjäämisellä ja takaisin laitolla.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 28 kesäkuu, 2022, 21:51Multahan nuo vehkeet löytyy kun haluan olla oman onneni seppä, kaasuakin tilasin italia pojilta ilman että tulli siitä mitään multa olisi kysynyt.
Mutta jos tosiaan ei mitään itellä ole niin kylän mukavimpaan ilmastointihuoltoon, ei ne sillä kaasun hinnalla niinkään pärjää vaan sillä tyhjäämisellä ja takaisin laitolla.

Juu, itekkin käyttänyt ihan huollossa täytössä. Mutta jos itse tahtoo tehdä, niin noin onnistuu.
Toki se retkikaasu+nestekaasukin kuulemma pelaa.

Camino79

Pikkusen asian vierestä liipaten, mutta pitäs tuo ilppi siirtää toiselle seinälle niin löytykös meiltä täältä osaajia/innokkaita jotka pystyis kylmä-aineet pelaamaan jne?

Siitä hyvästä voisin syöttää/juottaa/saunottaa vaikka yhden päivän ja tarvittaessa vaikka tarjota vähän käteistäkin kaupanpäälisiksi?  ::)

Meinasin, että tekisin tellingit yms. Valmiiksi niin ei jäisi kuin kylmäaineiden kanssa puljaaminen ja itse laitteiden siirto vaan toiselle seinälle hommaksi niin eihän tuon nyt monenkaan tunnin (kaljan) mittainen homma olisi  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 kesäkuu, 2022, 07:45Pikkusen asian vierestä liipaten, mutta pitäs tuo ilppi siirtää toiselle seinälle niin löytykös meiltä täältä osaajia/innokkaita jotka pystyis kylmä-aineet pelaamaan jne?

Siitä hyvästä voisin syöttää/juottaa/saunottaa vaikka yhden päivän ja tarvittaessa vaikka tarjota vähän käteistäkin kaupanpäälisiksi?  ::)

Meinasin, että tekisin tellingit yms. Valmiiksi niin ei jäisi kuin kylmäaineiden kanssa puljaaminen ja itse laitteiden siirto vaan toiselle seinälle hommaksi niin eihän tuon nyt monenkaan tunnin (kaljan) mittainen homma olisi  :D
Saat kyl itekin ajettua ne aineet sinne ulkoyksikköön. Ja sit voit vielä purkaa, siirtää ja kasata valmiiksi.
En varmasti oo.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: palontie - 28 kesäkuu, 2022, 21:06Sehän pitää joku vaihtoauto hakea liikkeestä litkun luovuttajaksi, ja sanoo sitten autoliikkeessä ettei synny kauppoja kun ilmastointi ei toimi.
Mielellään semmoinen missä on sama pulttijako kuin omassa ja hyvät renkaat niin voi jatkaa että ...ja renkaatkin ihan loppuunajetut.
Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 29 kesäkuu, 2022, 15:02Saat kyl itekin ajettua ne aineet sinne ulkoyksikköön. Ja sit voit vielä purkaa, siirtää ja kasata valmiiksi.
Mutta tylsää juoda/syödä/saunoa yksin?

Mutta tuosta aineiden siirrosta autosta toiseen niin niitähän ei saa harakoille päästää kumminkaan niin eikö se fiksumpaa ole ottaa uusiokäyttöön kuin laittaa ongelmajätteeksi. Teknisestä helppoudesta en sitten tiijä. Eikö siitä aparaatista voi tyhjennyksen ja täytön välillä vaihtaa letkut toiseen autoon kohtuu näppärästi? Joutuuhan ne irrottelemaan muutenkin jos pitää remonttia tehdä siinä välissä, esim. kuivaimen vaihto.
Tiukasti aisalinjalla.