DIY ilmastointihuolto

Aloittaja dslcat, 16 kesäkuu, 2021, 23:50

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Mää kyllä ihan mielellään teetän jollain joka ihan oikeesti osaa eikä tarvi puolta vuotta maanitella että miten ois... Lähimmän tuollaisen tiedän liki 200 km päässä ja yhden maaniteltavan lähempänä, eikä sekään tee muuta kuin täyttöjä. Rupee houkuttamaan diy:t kun kolme autoa missä kylmästöinti vaatisi tlc:tä.
Tiukasti aisalinjalla.

Caprice305

Asiasta kukkaruukkuun. Kuvittelenko vai muuttuuko noi aineet aina vaan paskemmaks? Freoni pysy mun mielestä aivan helvetin kauan sisällä,  nyt kun aineita puljaillaan niin saa melkein vuosittain täyttää, vai pieneneekö järjestelmien tilavuudet?  Ja mikäli eroja on, niin mikä aine on "parasta"

E: mitäs jääkaapit nykyään käyttää?
All lives matters.
Let's go Brandon

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 20 kesäkuu, 2021, 17:37Asiasta kukkaruukkuun. Kuvittelenko vai muuttuuko noi aineet aina vaan paskemmaks? Freoni pysy mun mielestä aivan helvetin kauan sisällä,  nyt kun aineita puljaillaan niin saa melkein vuosittain täyttää, vai pieneneekö järjestelmien tilavuudet?  Ja mikäli eroja on, niin mikä aine on "parasta"

E: mitäs jääkaapit nykyään käyttää?
Kyllä niissä on myös molekyylikoko pienentynyt, mikä osaltaan vaikuttaa.


Jääkapeissa on R600 butaanityyppinen usein nykyään.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 20 kesäkuu, 2021, 09:46Paskat mä noista täytöistä, ei nää DIY-miehet mun leipää siinä syö, mulle ihan sama. Ei mulla olekkaan aikaa täytellä kuin niitä mistä on pakko  ottaa aineet ulos muiden korjausten takia tai sitten jos vaihdan lauhdutinta tai kompuraa ym...

Mutta se on laitonta myydä sitä, jos ei oo luvat kunnossa, omalla riskillään myyvät, melkoiset sakot saavat jos kiinni jää. Ei siinä tilaajalla suurta riskiä ole...

Ääh, ihan turhaan mä edelleen teille vaahtoan, se on kuin kaataisi vettä hanhen selkään... Mutta hauskaa se kyllä on ja viihdyttävää, kun te vedätte heti herneet nenään...

Ja te kun tiedätte aina paremmin kuin minä (muka)...
kyl se näytti olevan sinä kuka veti ekaks herneen nenään siitä että joku käyttää butaania (mitenköhän lainkaan kukaan uskaltaa ajaa kaasuautolla)ja seuraavaks siitä kun joku ei käytä butaania ja ostaa niitä palamattomia kylmäaineita. Et mikä sitte olis sun mielestäsi hyvä tai miten tän DIY- ilmastointi huoltamisen kanssa kannattaisi edetä?

Mut niinku jussikin sano, nää ilmastointikeskustelut menee aina samaa rataa missä joku luvat omaava kotipoliisi herää kirjottelemaan siitä kuinka mitään ei voi tehä ja kaikki on kiellettyä.

Se on suomessa laitonta myydä sitä ja asiasta nillitetään, mut keskieuroopassa voi olla eri kulttuuri tonkin suhteen, ei ehkä kiinnosta poliisia eikä ketään muutakaan jos joku myy jotain kylmäainetta.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 20 kesäkuu, 2021, 10:53Mää kyllä ihan mielellään teetän jollain joka ihan oikeesti osaa eikä tarvi puolta vuotta maanitella että miten ois... Lähimmän tuollaisen tiedän liki 200 km päässä ja yhden maaniteltavan lähempänä, eikä sekään tee muuta kuin täyttöjä. Rupee houkuttamaan diy:t kun kolme autoa missä kylmästöinti vaatisi tlc:tä.
eikä sattumanvaraisestikkaan voi mennä kokeilemaan eri pajoja kun joka kerta työ+tarpeet maksaa ihan hitosti eikä tiedä mitä saa, odotusarvosesti paskaa.

Poweri

Tulin taas mainitsemaan tämän sekä r12 että R134a kanssa yhteensopivan hiilivetyaineen jota olen itse käyttänyt, ja jota saa vapaasti kaupan hyllystä halvalla.

https://redtek.ca/refrigerants/12a/

Ei tarvi lupia eikä katsota vaaralliseksi millään tavalla.

Paitsi suomessa varmastikin täysin bannattu.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 23 kesäkuu, 2021, 00:24Paitsi suomessa varmastikin täysin bannattu.
Ilman epäilyksen häivääkään.
En varmasti oo.

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 20 kesäkuu, 2021, 09:46Paskat mä noista täytöistä, ei nää DIY-miehet mun leipää siinä syö, mulle ihan sama. Ei mulla olekkaan aikaa täytellä kuin niitä mistä on pakko  ottaa aineet ulos muiden korjausten takia tai sitten jos vaihdan lauhdutinta tai kompuraa ym...

Mutta se on laitonta myydä sitä, jos ei oo luvat kunnossa, omalla riskillään myyvät, melkoiset sakot saavat jos kiinni jää. Ei siinä tilaajalla suurta riskiä ole...

Ääh, ihan turhaan mä edelleen teille vaahtoan, se on kuin kaataisi vettä hanhen selkään... Mutta hauskaa se kyllä on ja viihdyttävää, kun te vedätte heti herneet nenään...

Ja te kun tiedätte aina paremmin kuin minä (muka)...
harvassa on ne kylmäasentajat joiden jäljiltä ei tarvitse aineita lisäillä.

Barfly

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 28 kesäkuu, 2021, 22:44harvassa on ne kylmäasentajat joiden jäljiltä ei tarvitse aineita lisäillä.

Mulla maksoi mese 2012 59 ekee täyttö
Että mitähän vittua?

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Barfly - 28 kesäkuu, 2021, 23:45Mulla maksoi mese 2012 59 ekee täyttö
Niin, täyttö vaan ei tutkinta miksi reilu 300 grammaa puuttuu.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Kyrpov

Tuo r134 täyttö voi joskus olla suht kilpailukykyinen tarjouksessa vaan sitten kun pitäis r12 pohjaista täytellä...
Sinä vain

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 29 kesäkuu, 2021, 01:40Niin, täyttö vaan ei tutkinta miksi reilu 300 grammaa puuttuu.
se on vähä automatik nykyään.... Jos ei vuotoa näy alipainetestissä, ei ne sitä montaa päivää voi siinä pitää.
All lives matters.
Let's go Brandon

sössö

Ei vuotoja pitäs tutkia edes millään alipaineella.

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 kesäkuu, 2021, 22:59Ei vuotoja pitäs tutkia edes millään alipaineella.
aivan, kerran rupesin etsimään vuotoa typellä niin oli kompressorin kyljestä iso pala pois. Ei ois välttämättä pienemmällä kuin ilmakehän paine löytynyt vuoto.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 kesäkuu, 2021, 22:59Ei vuotoja pitäs tutkia edes millään alipaineella.
ime ime ime
Sinä vain