pyöränlaakeri, taas erikoistyökaluja, prr..

Aloittaja sämpy, 26 heinäkuu, 2021, 05:09

« edellinen - seuraava »

sämpy

Ihanaa kun kaikkea koitetaan helpottaa.

Kuten vaikka Peugeot Expert takapyöränlaakeri. Napa ja laakeri (n. 95mm) jotka on vaihdettavissa parissa minuutissa.

KUNHAN ensin hankkii 3000€lla erikoistyökaluja.



Pitää kysellä vielä lähikorjaamolta. Merkkiliikkeeseen on ainakin 3 viikon jono, enkä tiedä etteikö nekin laittaisi näitä vaan prässillä navasta. Mikä pikaisen googletuksen perusteella on yleisin laakerivaurion syy.

Nämä laakerit on ilmeisesti oikeasti vaan prässätty takatukivarteen, ilman mitään lukituksia. Ja pitäisi prässätä paikoilleen painamalla laakerista eikä navasta.

Kai tuon saisi ainakin irti kohtuu helposti, kun irrottaa koko takatukivarren autosta. ABS anturi tuntuu olevan jämähtänyt hyvin jo parissa vuodessa, millin pari sain sitä liikkumaan. Oikeilla työkaluilla siihen ei tarvitsisi edes koskea.

Kellään mitään kuningasideaa?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Camino79

Kyl se kuningasidea vaan taitaa olla se oikea työkalu/sen rakentaminen.

Nuo ei tosiaan tykkää prässillä painamisesta/lyömällä asentamisesta kun voima tulee ihan väärään paikkaan, vaan on niitä niinkin asennettu.

Mutta suosittelen kyllä hakemaan/askartelemaan sen työkalun  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kaarne

Tuo on helppo sorvata sopiva työkalu eikä ne nyt 3000 maksa jos ostaa perusmallin.

sämpy

Linkkejä otetaan vastaan. Tai voin maksaa satasen jos joku sorvaa tuohon työkalun.

Joo 8mm plootua olisi jossain romukasassa, siitä sitten plasmalla koittaa tehdä halkaistun ympyrän ja jotenkin se pitäisi saada lukittua nippuun.

Tuo napa on aika paljon isompi kuin laakeri, eikä siellä välissä ole kovin paljon tilaa..
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

sämpy

On se 95mm. Kai se on otettava tuosta vähän mallia ja askarreltava työkalut.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Camino79

Osta tuo setti niin saat jo oheistarpeet valmiina ni ei tarvii askarrella enää kuin leuat  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sämpy

polttoleikkelin osaset irrotukseen ja kasaukseen, pitää vielä hakea pultit 5kpl.

Mutta se kasaan painamisen metodi on vielä auki. Prässillä saisi, mutta melkoinen virittäminen vaikka tukivarsi onkin nyt irti autosta.

Eli tuollaisen VW setin kierretanko olisi varmaan jees, mutta mietin jos hakisi Motonetista Bahcon yleissarjan, niin sillä voisi olla muuallakin käyttöä. Tosin maksaa sitten tuplaten.

Vai haenko jostain pultin ja painelaakerin? Voi olla vaikea löytää mitään tiheäkierteistä. Ihan kuin olisin joskus sellaisen nähnyt Motonetin listalla, siis pelkkä ruuvi? Mutta en nyt löytänyt.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 02 elokuu, 2021, 17:16polttoleikkelin osaset irrotukseen ja kasaukseen, pitää vielä hakea pultit 5kpl.

Mutta se kasaan painamisen metodi on vielä auki. Prässillä saisi, mutta melkoinen virittäminen vaikka tukivarsi onkin nyt irti autosta.

Eli tuollaisen VW setin kierretanko olisi varmaan jees, mutta mietin jos hakisi Motonetista Bahcon yleissarjan, niin sillä voisi olla muuallakin käyttöä. Tosin maksaa sitten tuplaten.

Vai haenko jostain pultin ja painelaakerin? Voi olla vaikea löytää mitään tiheäkierteistä. Ihan kuin olisin joskus sellaisen nähnyt Motonetin listalla, siis pelkkä ruuvi? Mutta en nyt löytänyt.


Hae biltsusta se holkki/kierretankosetti. On apuna prässin kanssa ja tulee 4 erivahvusta kierretankoa  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D


Kaarne

Aika hyvin toimii joku m24 kierretanko ja vaikka jatkomutterit.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 03 elokuu, 2021, 19:59Aika hyvin toimii joku m24 kierretanko ja vaikka jatkomutterit.

Lopunviimein harvaan paikkaan mahtuu 24mm kierretanko ja jumalattoman hidasta peruskierteillä ja ne tahtoo silti leikata.

Jos on pakko säästää ni ohuempanakin toimii kunhan on trapetsikierre esmes mätänetistä tms. Ja parit rikat väliin ja vassua reilusti väliin ettei ala leikkaamaan
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 03 elokuu, 2021, 20:12Lopunviimein harvaan paikkaan mahtuu 24mm kierretanko ja jumalattoman hidasta peruskierteillä ja ne tahtoo silti leikata.

Jos on pakko säästää ni ohuempanakin toimii kunhan on trapetsikierre esmes mätänetistä tms. Ja parit rikat väliin ja vassua reilusti väliin ettei ala leikkaamaan
eikös niissä sarjoissa ole vielä tiheämpi kierre? Ainai A6 audiin meni helposti kierretangolla ja poiskin.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 03 elokuu, 2021, 20:40eikös niissä sarjoissa ole vielä tiheämpi kierre? Ainai A6 audiin meni helposti kierretangolla ja poiskin.


Juu ja laakeroidut "mutterit". Eli voimaa tarvitaan helvetisti vähemmän.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 03 elokuu, 2021, 20:46Juu ja laakeroidut "mutterit". Eli voimaa tarvitaan helvetisti vähemmän.
miten se sarjan tiheämpi kierre on sitten nopeampi kieritellä?