Th200 4r Turbiinilukon ohjaus

Aloittaja jusssi, 26 heinäkuu, 2021, 18:02

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Tossa on TCI:n tekemän är4 toosan lukkohässäkkä ;D .


Ja tossa varmaan saman tcinssin tekemä 700 lukkohässäkkä :rotfl: .

X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 28 heinäkuu, 2021, 14:59Mulla on tollanen alipainekatkaisija hyllyssä mutta et kyllä sellaista tarvii jos lukko on vain nelosella toiminnassa.



Ööö, miksei?  :thinking:

235/75/15 renkaalla tommonen ykän kaltainen motti menee kaupunkialueella 2,93lla ruuvilla aika kivasti lukottomalla nelosella sitä 55-65kmh nopeutta   :D

Lukollisena turha heittää nelosta ennen 80kmh nopeutta  :))

Sillähän se 3 lukolla ois ihan kiva mikäli sen vakio-venakoneistoon sais fiksusti ympättyä (eli sais sen kolmosen paineanturilla) mutta tossa 200r4sen kuvassa minkä laitoit niin siinähän tuo paineanturi on ihan perinteisesti 4sen painekanavassa  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Vittu noita ihmettelyjä :rotfl: . Ei sitä vaakkumikatkaisijaa kiinnosta pätkääkään hylsyn nopeus vaan pelkkä imusatsin alipaine, enkä ole sanonut yhtään mitään mitä tai missä kalikat siinä kuvassa on. Taidan nyt mennä hakemaan mukillisen sitä viiniä, ilman sitä teidän pilttien kanssa lähtee järki.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 28 heinäkuu, 2021, 17:12Vittu noita ihmettelyjä :rotfl: . Ei sitä vaakkumikatkaisijaa kiinnosta pätkääkään hylsyn nopeus vaan pelkkä imusatsin alipaine, enkä ole sanonut yhtään mitään mitä tai missä kalikat siinä kuvassa on. Taidan nyt mennä hakemaan mukillisen sitä viiniä, ilman sitä teidän pilttien kanssa lähtee järki.
Jos ei paljasta sitä muilta puuttuvaa tietoa, niin aika turha äkkäillä hölmöistä vastauksista/kommenteista.
En varmasti oo.

sössö

katsoin mudis- suomi sanakirjastani että kickdowni joka tapauksessa irrottaa sen lukon kun vaihtaa pienemmälle jollon alipaineanturia ei tarvita kun nelosella ei ajeta matalilla alipaineilla oikeastaan koskaan. caminon esimerkkitapauksessa tarvitaan nopeusanturi, "ykän kaltaisen motin" alipaineet on tollasessa ajossa niin korkeet ettei järkevää ohjausta saa alipaineanturilla.

jusssi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 28 heinäkuu, 2021, 13:26Se jarrupolkimen katkaisijakin on vain sen takia ettei kone sammu kun renkaat on lukossa
Tuos kyllä menee takanakit herkästi lukkoon, ni ois perusteltua laittaa se jarrupolkimelta aukeevana.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: jusssi - 28 heinäkuu, 2021, 17:48Tuos kyllä menee takanakit herkästi lukkoon, ni ois perusteltua laittaa se jarrupolkimelta aukeevana.
Juu ei siitä haittaakaan ole ja helppo konsti on ottaa jarruvalokarvasta käsky releelle, meinaan jos polkimessa ei ole katkaisijaa tai edes paikkaa.
X

Mudracer

Alipainekatkaisijoissa on ollut sellaista murhetta että pomputtaa lukkoa päälle/pois tietyn nopeuden ja alipaineen yhdistelmällä. Jos se on säädettävä niin säätämällä se murhe siirtyy eri nopeudelle. Vakiokoneissa ei moista murhetta tietääkseni ole , rallimmalla nokalla murhe voi tulla.
X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 28 heinäkuu, 2021, 17:18Jos ei paljasta sitä muilta puuttuvaa tietoa, niin aika turha äkkäillä hölmöistä vastauksista/kommenteista.


No se on tälle kyseiselle viisastelijalle varsin ominaista että esitetään viisaampaaa kuin ollaankaan ja sit aletaan soittaa suuta kun ei muuta keksitä, mutta eipä oo eka kerta, eli tutkimpa tämänkin homman jakka pääsen tallille kun siellä parikin noita raatoja on  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Tossa ja muutamassa muussa sun kommentissa on kaikki syyt siihen että saat ihan ite telota kantapääsi.
X

Camino79

Juu kovin on tutuks käyny jo tähän ikään mennessä että heti kun kyseenalaistaa toisten mielipiteitä/tekemisiä ni alkaa älinä, eli parempi vaan kun opettelee ite eikä jää kuuntelemaan lässynläätä :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Ei se alipaineiden mittaus omasta koneesta joo paljoa maksa, sillä se selvii voiko edes harkita sitä alipaineohjausta tohon tilanteeseen. Mulla ei ole itellä ollu yhtään amerikankonetta mikä tuottas noissa nopeuksissa paljon eri alipainetta mitä pikatienopeuksissa.

Toinen juttu on sitte se onko siinä mitään järkeä grillata toosaa tossa nopeudessa ilman lukkoa vai kannsttaisko ajaa suoraan pakko kolmosella.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 28 heinäkuu, 2021, 17:56Alipainekatkaisijoissa on ollut sellaista murhetta että pomputtaa lukkoa päälle/pois tietyn nopeuden ja alipaineen yhdistelmällä. Jos se on säädettävä niin säätämällä se murhe siirtyy eri nopeudelle. Vakiokoneissa ei moista murhetta tietääkseni ole , rallimmalla nokalla murhe voi tulla.
Tohon voi vaikuttaa valitsemalla eri hystereesillä olevan kytkimen, tai neulanreikäkuristimella sen kytkimen linjassa. Kuristimen jälkeen kun järkkää vähän ilmatilaa putkeen, niin pomputtelu häviää.
En varmasti oo.

Toyopet

Miten minulla on semmoinen mielikuva, että dieselin lootassa olisi lukko pelannut kolmosellakkin.
Tosin 16v aikaa, voi muistikuvat heittää.

Edit: electra farkku 350dx+th2004r
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 29 heinäkuu, 2021, 04:20Miten minulla on semmoinen mielikuva, että dieselin lootassa olisi lukko pelannut kolmosellakkin.
Tosin 16v aikaa, voi muistikuvat heittää.

Riippuu versiosta. Niitä kun on monia erilaisia.

Oldsissa lukko pelas juu kyllä kolmosella, kun ei nelosta ollu...
En varmasti oo.