08 joulukuu, 2021, 17:58

Uutiset:

-30 luvun Foordien ajettavuus

Aloittaja Smirkelimies, 01 elokuu, 2021, 11:34

« edellinen - seuraava »

Smirkelimies

https://www.blocket.se/annons/stockholm/ford_slantback__37/96633338

Olen himoinnut pidempään jotain tuommosta orkkis V8 fordia. Mut onko ne toivottoman ankeita käyttää? Mekaaniset jarrut, vaihteisto, lättis?

Jarrut vissiin teholtaan jonkinmoiset, mutta säädöt ei kai pysy balanssissa kovin hyvin. Pitääköhän vaihtaessa aina käyttää kaksoispolentaa?

Mut sisustus, muotoilu, kromit. Ei nuo aina muuttelemalla parane, minun mielestä. Tohonkin jos laittais bemarin penkit ja keskikonsolin, ei oiken passais.

Missähän pääsis moisen kyytiin korvausta vastaan.

Suuri Valkoinen Isä

Samaa miettinyt, tai jopa vanhempaa.

Ominaisuudet riittäisi varmaan minulle, mutta epäilen että alkaisi harmittaa jos ei kerrassaan pysy muun liikenteen mukana. Hauskuus voi häipyä aika nopeasti.

Ja toisaalta aika harvoin tulee ajettua mihinkään yksin, ja kyyti saattaa aiheuttaa narinaa muilta penkeiltä mikä vituttaa sekin.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!
*WLM*

Kalu

Ei oo kokemusta orkkis vehkeistä kuin ajo nokialta lahteen a-fordilla, jonka jälkee se tuli roddattua... Jarruista ei kyllä huomannu ajossa yhtää, et ne oli mekaaniset, lootasta en muista kuin vaihteet meni ajossa päälle, kaiketi ilman kaksoispoljentaa. '39 tuli mehujarrut ja synkronoitu loota (2-3vaihteet). Lättiksistä sen verra, et pienestä 60heppasesta kaiketi kantsii pysyy erossa. 21bolt (kansipulttien määrä) saa ihan mukavasti uusia osia, hiukan ehkä kalliita, ainenkin lakrujen osalta, mut kuiteski. 24 bolt koneisii saa jo ihan mukavasti viripalikkaakin ja osat ihan siedettävän hintasiakin, jos ei mihkään sbc vertaa. Tyyliin bolt on tulee takafillareilta jo 100hp. Toi mun nykynen lättis onkin sit ihan eri planeetalta... Orkkis vehkeitä ilmeisesti tarvis olla, et en tiiä oliko tästä näpyttelystä ny sit mitää iloo...

Smirkelimies

Kiitos tiedoista. Tekniikka pitäs olla alkuperästä jotta pääsis MR-rekkariin.

Pitkään ajamatta seisovassa autossa mekaanisissa jarruissa voi olla hyväkin puoli.

Tämä on tämmöstä pitkän aikavälin jaapailua. MR-motskarilla ruisaillaan toistaiseksi.Siinä on jarrut tos huonot, joten tuskin paljoo huonommat vois olla Fordissa.

Pitääpä tutkailla, mitä lättiksiä löytyy mistäkin vuosmallista.