'65 Nostalgia-Valiant & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

jariha

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 25 marraskuu, 2021, 15:46No jos ei jordaania ni ainaki noi jarrukengät on menossa etelän suuntaan samaan osoitteeseen

Eli mulle  ;D
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: jariha - 25 marraskuu, 2021, 15:54Eli mulle  ;D

@FuryIII 71 ukolle niitä lupailin vaan etteköhän sopuun pääse  :D
Pääasia että tarvitsevalle menee
Vtu tää hymyily sattuu

signet

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 25 marraskuu, 2021, 12:17En luuril ny pysty täggää, mut eiks tol hinurikuski Signet:llä ainakin ennenmuinoin ollu kylät ja pitäjät täynnä A-ryönää?
On edelleen.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

FuryIII 71

1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

slant sickness

OD marketissa on jollakin ollut pitkään myynnissä pari slant plus manual settiä. On ilmoitettu 64/65 osiksi joten voisi olla sopiva tähän. Hakusanalla slant löytyy. Ilmoitus on yli vuoden vanha.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

FuryIII 71

Käyty eilen puuhastelemassa lootajumppaa Keravan kim-jong-un:in a.k.a @jariha n tallilla.

Vanhasta löytyi ainakin jotain, minkä ei kuuluis vaellella lootassa irrallaan.


Ja kuten kolmosen rattaiden päästä näkee, ni vähän on nylppääntynyt...

Uus loota meni paikoilleen, mutta eipä toi toimi yhtään vanhaa paremmin.  ;D

No, tietoisella riskillä mentiin, kurkkaamatta sisään. Toivottiin parasta ja pelättiin pahinta.

Saattaa selvitä kytkimen uudelleen säätämisellä, ehkä? Ainakin tallista ulos peruutellessa kytkinpoljinta ei tarvinnu nostaa ku pari senttiä, ku otti jo ihan kunnolla kiinni.

Tai sit toikin loota on valmiiksi paskana, ja odotellaan että toinen loota kulkeutuu nykäskylästä @Camino79 n tiluksilta Keravalle, ja otetaan uusiks.  ::)

Toki kytkinkin on vaihtoehto, mutta en oikein jaksa uskoa siihen.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 02 tammikuu, 2022, 12:12Toki kytkinkin on vaihtoehto, mutta en oikein jaksa uskoa siihen.
Oisit ny kurkannu sinne kun auki oli jo paketti! :o

Tuo lootan irrotushan siinä ainoa ikävä homma on..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 tammikuu, 2022, 12:14Oisit ny kurkannu sinne kun auki oli jo paketti! :o

Tuo lootan irrotushan siinä ainoa ikävä homma on..


Kyllä sinne kurkittiin, mutta ei siellä ainakaan mitään erikoista osunut silmiin?

E: ja se toosan paikalleen laitto se vittumaisin homma oli, ku ei meinannu upota millään paikalleen. Sen kanssa ähellettiin varmaan lähemmäs tunti, ennen ku suostui uppoamaan pohjaan asti. Meinas ihan ruveta jo vituttaan.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 02 tammikuu, 2022, 12:16Kyllä sinne kurkittiin, mutta ei siellä ainakaan mitään erikoista osunut silmiin?

E: ja se toosan paikalleen laitto se vittumaisin homma oli, ku ei meinannu upota millään paikalleen. Sen kanssa ähellettiin varmaan lähemmäs tunti, ennen ku suostui uppoamaan pohjaan asti. Meinas ihan ruveta jo vituttaan.
Joo, siis paineasetelma käteen ja tutkailua hyvässä valossa tarkotin kurkkaamisella.. ::)

Sori.. Tiedän tunteesi.
Sitä mä kyllä tarkotin.
Mä tiedän tulevissa manuaali-Mopareissa vetästä kytkinakselin pään jo paremmalle viisteelle ja hyväksi kiillotettuna/rasvattuna, ennenkuin yritän survoa sitä sinne ahtaaseen ruskeaan reikään.. >:D

833:sta Valianttiin selällään lattialla sovitellessa meinas peräsuoli tulla ulos ponnistellessa, kun ei loota alkanukaan menemään paikalleen.. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

MJF

Itellä tullut tavaksi että kytkinkoppa ensin moottoriin niin pääsee kampeamaan kytkintä löysälle, osuu paremmin kepillä reikään
Mopar on parsa

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: puu - 04 lokakuu, 2021, 11:25Service manual kertoo kummallekin noista laatikoista selkeästi

"(10) Fill the transmission with 7 1/2 pints of Multipurpose
Gear Oil SAE 140.
If shift effort becomes extremely high during cold weather Multi-purpose
Gear Oil SAE 80 or 90 should be used.
Automatic Transmission Fluid Type "A" Suffix "A"" may also
be used in extremely cold climates"


AMA specification ihan yhtä selkeä, valitsee sitten noista




Vanha lainaus, mutta mua on jääny häiritsee tää öljyhomma tossa lootassa.

Kumpi näistä nyt on oikein, ku ite tulkitsen ton oman service manuskan tekstin niin, että "normiolosuhteissa" sinne kuuluu laittaa aateeäffää, ja kuumemmassa/kovemmassa käytössä sitte paksumpaa (SAE 90), eli just päinvastoin ku tossa nimim. puun ohjeessa? Ja tossa mun manuskassa ei ole edes mainintaa SAE 140 "tervasta".

Vai onko mulla nyt siellä aivojen tapaisissa joku jumi ettei toi oman manuskan ohje olekaan kuten tulkitsen?

Vai onko tää nyt joku monivalintatehtävä?

Ja jos kysymykset on niin tyhmiä että naurattaa, ni olkaa kilttejä ja naurakaa sisäisesti, ettei tartte taas hävetä silmiä päästään.  ;D

Tässä toi teksti omasta manuskasta:



Ja on tosiaan ehta vuoden '65 painos:



Pitäis varmaan hommata joskus tuoreempi ja parempikuntoinen painos, ton selailu alkaa olemaan pikkuhiljaa arkeologin hommia, jos haluaa pitää sivut ehjänä...
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

puu

Saman asian nuo kertoo vaikkakin toinen alkaa kylmästä ja etenee lämpimämpään ja
toinen alkaa lämpimästä ja etenee kylmempään.

Mutta olet oikeassa.
Tuo sinun lainauksesi on kolmivaihteisesta manuaalista ja
minun lainaukseni neljävaihteisesta manuaalista.

Manuaalin sivu 0-9

Camino79

Itse saattaisin laittaa ihan perus 75w-90 gl4/gl5 öljyn (esim. Mobil1 shc) jollei se sillä atffällä toimi  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 10 tammikuu, 2022, 21:26Itse saattaisin laittaa ihan perus 75w-90 gl4/gl5 öljyn (esim. Mobil1 shc) jollei se sillä atffällä toimi  :thinking:

No mullahan olis pari litran purkkia 80w-90 gl5:sta Valiantin takaloosterissa edelleen...  :thinking:

Ku silläkin mietin, että ehkä ekan 57v. jälkeen siellä lootassa ei välttämättä kaikki ole enää tehdastoleransseissa, ja näin ollen paksumpi ööli saattais toimia paremmin?  ;D Voin ehkä ekaa kertaa elämässäni olla väärässäkin?  ;D

Ja jos @jariha ottais seuraavan kerran tallille mennessään, ne sieltä kontista talliin, ni kevääseen mennessä ne saattais olla sen verran notkistunu, että ne sais ruutattua sinne lootaan.  ;D
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 10 tammikuu, 2022, 21:35No mullahan olis pari litran purkkia 80w-90 gl5:sta Valiantin takaloosterissa edelleen...  :thinking:

Ku silläkin mietin, että ehkä ekan 57v. jälkeen siellä lootassa ei välttämättä kaikki ole enää tehdastoleransseissa, ja näin ollen paksumpi ööli saattais toimia paremmin?  ;D Voin ehkä ekaa kertaa elämässäni olla väärässäkin?  ;D

Ja jos @jariha ottais seuraavan kerran tallille mennessään, ne sieltä kontista talliin, ni kevääseen mennessä ne saattais olla sen verran notkistunu, että ne sais ruutattua sinne lootaan.  ;D


Ei sinne "puhdasta" peräöljyä kannata laittaa. Tuo mobilin shc on semmonen ristisiitos nimenomaan sen gl luokituksen kanssa että esmes hyundailla menee käytännössä "joka reikään".

Elikkäs se gl4 on se "oikea" luokitus vaihteistolle. Gl5 on hypoidille (eli suomeksi pääsääntöisesti perään, poikkeuksia toki löytyy niissäkin).
GM only 😉
+Pihatraktori :D