Laturin B+ <---> D+ kyskä.

Aloittaja Mudracer, 22 syyskuu, 2021, 17:47

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Onkos kellään takuulla ehjää tai uutta, tarttis tietää mitä diodimittaus näyttää ehjässä vehkeessä.
Mulla on yhdessä 1350 ja tosinpäin 0, toisessa 1350, tosinpäin 470 ja kolmannessa molempiin suuntiin 470.
X

Jussi

Taitaa olla vähän sellanen väli, että mittailu siitä ei kerro mistään mitään. Riippuu toki esm. säätimen rakenteesta, mutta tosta välistä ei oikeastaan pitäs saada minkäänlaisia lukemia ellei laturissa ole oikoseen kärähtäneitä diodeja.
En varmasti oo.

Mudracer

Mulla on lattialla 3 samanlaista valeo laturia joista noi lukemat juuri mittasin. Yhden pitäis olla ehjä.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 22 syyskuu, 2021, 18:23Mulla on lattialla 3 samanlaista valeo laturia joista noi lukemat juuri mittasin. Yhden pitäis olla ehjä.
Kun nyt sait mainittua laturin merkinkin, niin vielä vähemmän tiedän sen sisuksista. Taitaa niitäkin olla jokunen eri mallikin.

Mutta edelleenkin oon vahvasti sitä mieltä, että tuota väliä mittaamalla ei saa selvittyä yhtään mitään oleellista laturin toiminnasta tai toimimattomuudesta. Paitti jos näyttää oikosulkua, niin sillon ainakin on rikki.

Tossa on aika yleispätevä kuvatus kytkennän totetuksesta yleensä. Jonka mukaan noi sun mittaukset antaa jonkun diodin vikaa kaikkiin, tai sitten mittaus heittää. Tai laturin oheistavara sotkee mittausta.
En varmasti oo.