Viva HC -70 ja muut aarteet

Aloittaja A.Naali, 12 marraskuu, 2021, 19:46

« edellinen - seuraava »

A.Naali

Tsääh. On tiukassa. Pidin reilumpaa lämpöä crclllä vartin, ei vieläkään inahda.You cannot view this attachment.

Toki ei pystynyt paljon koputtelemaan ennenkuin jäähtyy. Kiehuva öljy on epämukavaa iholla.

Anza

Mä luulisin että parempi konsti ois litra tai pari kattilaan vaikka moottoriöljyä ja se parisataa/kolmesataa asteiseksi? Sen kaataa sylinteriin, minkä verran mahtuu jumissa olevaan. Lämmönsiirtymä mäntään/sylinteriin on kuumassa nesteessä erilainen kuin ilmaan kaasuuntuvassa crc:ssä. Vaikka itse liekki kuumana palaisi, se lämpö ei välttis johdu siihen moottoriin. Saatan myös olla väärässä kun en mikään insinööri tai fyysikko ole.

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Anza - 13 marraskuu, 2021, 22:58Mä luulisin että parempi konsti ois litra tai pari kattilaan vaikka moottoriöljyä ja se parisataa/kolmesataa asteiseksi? Sen kaataa sylinteriin, minkä verran mahtuu jumissa olevaan. Lämmönsiirtymä mäntään/sylinteriin on kuumassa nesteessä erilainen kuin ilmaan kaasuuntuvassa crc:ssä. Vaikka itse liekki kuumana palaisi, se lämpö ei välttis johdu siihen moottoriin. Saatan myös olla väärässä kun en mikään insinööri tai fyysikko ole.
No katsotaan miten ton kanssa jaksaa leikkiä. Melkeen jos ei huomenna irtoa, niin nostan pois konehuoneessa.

Jos tohon ei olis sitä varamoottoria, niin olisin jo pois nostanut. Ei tuosta hyvä tule, vaikka lähtisikin liikkeelle.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 13 marraskuu, 2021, 23:05Ei tuosta hyvä tule, vaikka lähtisikin liikkeelle.
Sitäpä ei tiedä ennenku kokeilee. On niitäkin nähty, jotka tosta tilasta toipuu ihan toimiviksi.
En varmasti oo.

Desoto57

Kaasutoholla männille lämpöä sopivasti muutaman kerran.

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Desoto57 - 14 marraskuu, 2021, 09:50Kaasutoholla männille lämpöä sopivasti muutaman kerran.

Tätäkin on tullut tehtyä. Vielä olis yks kokeilematta, että lohko kuumaksi ja vaikka jääpaloja mäntien päälle.

Hupeli

Onhan tulityökortti hallinnassa.
Jäädytys suihkeelle ääni

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 15 marraskuu, 2021, 19:20Onhan tulityökortti hallinnassa.
Jäädytys suihkeelle ääni
Kyllä mä ton parikymmentä vuotta sitten suoritin. ;D

Lohkolämppärillä saa lohkon lämpöiseksi. Tiiä sitten riittääkö se vajaa 100astetta.

A.Naali

Jännä kun toi rullas ihan täysin, mutta kun toi lämpöiseen, niin veti takajarrut täysin nalkkiin.

No, säädöt toimi, kaikki aukes ilman voimakeinoja. Kengät oli rasvaiset, ne putsasin ja takas kasaan. Taas pelaa. Rummutkaan ei ollut yhtään ruosteessa. :o

Oiskohan tossa kansipaffi valskannut, kun ne kaks pyttyä on niin jumissa? Luulis että jarrut menis ensin, levyt edessä pyörii ihan ongelmitta.

A.Naali

Jaaniin tohon kauppaan sisältyi ne kolme cresentin mopoa. Mopot ei vielä ole tallissa, mutta Osakasa tuli. Vissiin 4sachsin moottoria ym. Hilpettä.

Vivaankin on peräkärryllinen osia, toinen moottori ym. Hakematta.

Vielä koitan ehtiä, kun kuulemma se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua.

Noita mopoja olekkaan kuin 4ennestään.

Therealsamppa

Jaa niin, oliko tämä oikein alunperin Deluxe malli? Käsittääkseni herkut on: levyjarrut edessä, avattavat takasivuikkunat, ja vänkärin puoleinen peili  ;D Ainakin kuvissa peili puuttu?
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 15 marraskuu, 2021, 21:37Jaa niin, oliko tämä oikein alunperin Deluxe malli? Käsittääkseni herkut on: levyjarrut edessä, avattavat takasivuikkunat, ja vänkärin puoleinen peili  ;D Ainakin kuvissa peili puuttu?
Jaa,a. Ei oo kyllä repsikan peilille paikkaa näkyvissä.
Avattavat takasivulasit löytyy, ja levyt. Vissiin joku voimamallikin, kun putkisto lähtee pakosarjalta kahtena?

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 15 marraskuu, 2021, 21:53Jaa,a. Ei oo kyllä repsikan peilille paikkaa näkyvissä.
Avattavat takasivulasit löytyy, ja levyt. Vissiin joku voimamallikin, kun putkisto lähtee pakosarjalta kahtena?

Haalistuneita papereita selasin, on näköjään deluxe... 8)

Therealsamppa

Niin joo, karvalakkimallissa on pakosarjan lähtö yhdellä putkella. Näköjään Deluxe malleissa on takapenkin matkustajille varattu oma tuhkakuppi, yksi kummankin ikkunan alla  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 15 marraskuu, 2021, 21:59Niin joo, karvalakkimallissa on pakosarjan lähtö yhdellä putkella. Näköjään Deluxe malleissa on takapenkin matkustajille varattu oma tuhkakuppi, yksi kummankin ikkunan alla  ;D

Jestas, jää amerikanraudat varusteissa pian kakkoseksi... ;D