Mercedes SLC 350

Aloittaja jusssi, 04 joulukuu, 2021, 18:38

« edellinen - seuraava »

Voisiko nää molopäät edes yrittää olla paskomatta jokaista ketjua noilla "huumori"jutuillan?

Kyllä
3 (20%)
Ehdottomasti
3 (20%)
Olen molopää ja olen täällä foorumilla vain häiriköimässä.
9 (60%)

Äänestäjiä yhteensä: 15

Äänestys päättynyt: 08 joulukuu, 2021, 11:54

jusssi

Vähän on meinannut olla motivaation puutetta peltihommien kanssa, mutta on se vähän edistynytkin; kontin oikea puoli alkais olla hahmollaan:
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.

Etupenkit irrotettuani huomasin erikoisen teknisen ratkaisun; selkänojat lukittuvat alipaineella moottorin käydessä ja vapautuvat, kun alipaine loppuu.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Gary Grand

Mulla on Jeepissä tuollaset alipainelukolliset jakkarat.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

jusssi

Tänään ei jaksanu hitsata, ni väkersin rattia. Aiemmin hankkimani Luisi puuratti osoittautui liian matalaksi, eli jäi 35 mm liian lähelle kojelautaa, kun siinä on suorat puolat. Päätin sitten tehdä siitä kuppimallisen ja sahasin keskiosan irti. Tilalle omatekoinen ja puolia ulkoreunasta taivuttamalla keskiosa syväksi. You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.

Vielä epoksilla pohjat ja mustaksi, ni aina parempi kuin alkuperäinen hirvitys...
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Pitkästä aikaa jotain päivitystä tänne; etulokasuojan irroitettuani saatoin havaita etupään ruostevaurioiden olevan vähän enemmän kuin oletin...
You cannot view this attachment.
 :-X  No tän kanssa menikin tovi, välillä piti odotellä saksasta korjauspalaa kynnyksen päähän. Oli saatavilla vain SL:n pala, mikä lienee muuten sama, mutta 2mm ainetta, eipähän anna periksi tunkatessa. Nostopiste kans uusiksi samalla tavoin ku taakse tein.
You cannot view this attachment.
Sisältä meni kynnyksen pää myös uusiksi, oli melko taiteilu, kun siinä on kaareva syvennys.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Päivitellään nyt tätäkin välillä...
Kesä meni (liian) vähällä mersun laitolla, lähinnä viimeistellen, maalaten ja massaillen aiempia hitsuutöitä. Polttoainejärjestelmän kanssa piti kans tapella huolella, ku yksi putki meni poikki.
Nyt aloin työstämään tuota apurin puolen kynnyksen päätä, mikä ei pitänyt olla niin paha ku kuskin puoli. No ei ollu niin paha, vaan pahempi...  ;D
No ei muuta ku koko etupää irti mahdollisimman isona palana...
You cannot view this attachment.
Ja uutta hahmolleen...
You cannot view this attachment. 
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Aiemmin tapahtunutta:
Lisäilmaventtiilin korjaus.
K-jetronicissa on mekaaninen lisäilmaventtiili, jonka termostaatti on kannen tai lohkon vesitilassa. Nämähän menee jossain vaiheessa jumiin tai termostaatti antautuu ajan myötä, niin oli tässäkin.
Netistä löytyneillä ohjeilla härveli osiksi:
You cannot view this attachment.
Kiillotin luistin ja lisäsin sylinteriin uunitettavan pinnoitteen, kun semmosta sattu olemaan, eipähän jumita.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.
Autodocista löytyi uusi termostaattiosa, ulkoisesti sopiva, hieman eri lämpötila-arvoilla.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment.
Koekäynnistysessä joutokäynti asettui heti nätisti alle tonnin.

Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Ensimmäinen positiivinen yllätys tän projektin aikana; viimeinen tunkin paikka osoittautui ehjäksi, kun poistin kotelon pintapeltiä putken ympäriltä.  :coolsmoke:
You cannot view this attachment.
 Noo, on tuossa helmassa tekemistä pohjastakin löytyi vielä ylläriä yhden paikattavan verran...  :-X
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Kynnys olis nyt harsittu kasaan ja aika hyvä siitä tuli. Edellisessä viestissä mainittu "yksi" lisä paikka pohjassa -kuinka ollakkaan, lähti vähän käsistä; piti vielä etuistuimen kohdalla olevaa poikitaispalkkia leikata auki, että pääsi paikkauksen ulottumaan sen alle asti ja pari pientä lisäpaikkaa vielä kaupan päälle.  :P  No nyt alkaa hytin osalta näyttämään jo aika hyvältä, epoksia pikkusen pintaan ja sitten pääsis jo äänieristyksiä laittamaan ja kasailemaan sisustaa.  ^-^
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Vähä sisustushommia ollu ohjelmassa. Hattuhyllyn tein vanerista ja päällystin penkkien keinonahalla, kuten myös ea-pakkauksen kannen. Samalla uudet GroundZero ämyrit ja niitä piti silpoo ja porailla, että sai alkuperäiset ritilät päälle.
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment. 
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Antti

Komian värinen sisusta! :+1:

jusssi

Lainaus käyttäjältä: Antti - 05 helmikuu, 2023, 10:14Komian värinen sisusta! :+1:
Joo, ikävä vaan, että ei noi uudet verhoilut oikein natsaa vanhojen väriin ja niistäkin osa on jo haListunut ruskeahkoksi.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Rusty

Mulla on pihalla neliovinen w123 ton värisellä sisustalla, jos niistä saa jotain hyödynnettyä tohon malliin.
Ah, ahtaita aikoja.

jusssi

Tuollaset Hellat löysin Tori:sta. Piti vaan lahjoo myyjää aikalailla, että suostui lähettämään. No täytyy mersun nokalle sovitella, kun saa puskuria paikoilleen.
You cannot view this attachment.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Sisältähän tämä rytökasa näyttää jo (ainakin kuvassa  :P ) ihan kohtuulliselta, vaikka muoviosat onkin jo osa ihan ruskeita. Tuo ratti onnistui kyl hyvin, noin ite tärvellyksi, muistuttaa vähän klassista Nardin sompaa (mitä hainkin).
You cannot view this attachment.
Vänkärin ovi ei auennut ulkoapäin ja  kahvan purettuani havaitsin siinä olleen haarukan katkenneen ja palat löyty oven sisästä. Ensin koitin Biltsukan "teräsepoksilla" möhrätä ne takaisin, mutta eipä kestänyt liitos, ni väkersin 2mm plootusta haarukan ja sain kötöstettyä sen 4mm ruuvilla tuohon valuosaan kiinni. Toimii! (Ainakin vielä  ::) )
You cannot view this attachment.
Bonustehtäviä sit löyty toisen oven sisältä, ku päätin sinnekkin kurkata, koska paneli rämisi ja repsotti ja vetokahva oli löysä. Vetokahvan takapäässä on panelin takapuolelta ruuvattu koukku, mikä ujutetaan oven rungossa olevaan hahloon. No koukku tietysti hukattu, pahvi siltä kohin revennyt ja homma yritetty korjata 15x15 cm sinkkipellin palalla rautakaupparuuvilla kahvaan...  :-X  Tein ite koukun, korjasin epoksilla revenneen pahvin  ja sain muutaman yrittelyn ja säätämisen jälkeen sen ujutettua pahvin kanssa paikalleen.
You cannot view this attachment.
 
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Gary Grand

Nuo on hienoja hetkiä, kun pystyy saksalaisen insinöörin suunnitteleman osan korjaamaan/korvaamaan omalla tuotoksella. 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement