Mistä tunnistaa amerikkalaisen auton?

Aloittaja redneck1, 03 syyskuu, 2020, 18:37

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Onhan tossa ideaa ollut vaan oishan tuon fulltimen voinut helpomminkin toteuttaa.
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 17 kesäkuu, 2021, 13:24Onhan tossa ideaa ollut vaan oishan tuon fulltimen voinut helpomminkin toteuttaa.
Dana 44 tai 60 etuakseliksi..
Varmasti halvempi ratkaisu, puhumattakaan kestävyydestä. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

P. Aholainen

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 kesäkuu, 2021, 13:24Arvaas kävikö mielessä? :))
Sais kumpaankin päähän vielä 8-lug vanteet! :P

Tiesin että suhun voi luottaa.
Paalissa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 kesäkuu, 2021, 13:25Dana 44 tai 60 etuakseliksi..
Varmasti halvempi ratkaisu, puhumattakaan kestävyydestä. ::)
tai akselista viis jakolaatikkoon se muutos. Kyllähän tuo xjnkin fulltime on parhautta kuten torssenit ym
Sinä vain

CC



volvo tvc M/42 6×6

Tollasesssa volvossa on mielenkiintoinen voimansiirto...siellä lähtee jakolaatikosta neljä kartaania..eteen kaksi ja taakse kaksi..kaikki akselit on katkeevia ja joka pyörälle on oma kulmavaihde... ja siis takana yksi kartaani kahdelle saman puolen pyörälle...jakolootassa on jonkinlainen tasauspyörästö jaa sitten lukko jolla saa kaikki kiinteeks..

Ja yksi erikoisimmista erikoisuuksista tossa oli ohjaustehostin...se nimittäin toimi paineilmalla...en ole missään muussa koskaan moista nähnyt...no kivikossa kuski takuulla pysyi valppaana ja ei takuulla jättänyt peukaloita ratin kehän sisäpuolelle ...kuin kerran...

Ja keskellä autoa mekaaninen vinssi...jolla periaatteessa olis vetänyt auton vaikka kallioseinää ylös...ja sekin hauskasti toteutettu...siellä oli perässä kääntöpöyrä jolla sai vaijerin käännettyä eteenpäin...ja perästä keulaan oli "tunneli" jonka läpi vaijerin sai eteen...matkalla oli muutama ohjausrulla että vaijeri pysyi "tunnelissa".
Inspector

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: CC - 17 kesäkuu, 2021, 22:28

Tollasesssa volvossa on mielenkiintoinen voimansiirto...siellä lähtee jakolaatikosta neljä kartaania..eteen kaksi ja taakse kaksi..kaikki akselit on katkeevia ja joka pyörälle on oma kulmavaihde... ja siis takana yksi kartaani kahdelle saman puolen pyörälle...jakolootassa on jonkinlainen tasauspyörästö jaa sitten lukko jolla saa kaikki kiinteeks..

Ja yksi erikoisimmista erikoisuuksista tossa oli ohjaustehostin...se nimittäin toimi paineilmalla...en ole missään muussa koskaan moista nähnyt...no kivikossa kuski takuulla pysyi valppaana ja ei takuulla jättänyt peukaloita ratin kehän sisäpuolelle ...kuin kerran...

Ja keskellä autoa mekaaninen vinssi...jolla periaatteessa olis vetänyt auton vaikka kallioseinää ylös...ja sekin hauskasti toteutettu...siellä oli perässä kääntöpöyrä jolla sai vaijerin käännettyä eteenpäin...ja perästä keulaan oli "tunneli" jonka läpi vaijerin sai eteen...matkalla oli muutama ohjausrulla että vaijeri pysyi "tunnelissa".
Kuvaa ei päässy kattomaan.. :thinking: Mutta oletan tietäväni minkälaisesta vempeleestä vois olla kyse..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement