6.2D vani käy välillä huonosti

Aloittaja Jooli, 12 tammikuu, 2020, 17:42

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 15 tammikuu, 2020, 16:52Ei ollu suutinvika ainakaan, Vaihdoin hantin puolen suuttimet toiseen vaniin ja se käy nätisti edelleen.
Venajousetki näyttää ehjiltä mitä tossa ny pääsee isompia purkamatta näkemään, hantin puolen etummainen hehku näkyy olevan pimeä, sama kohta josta keinuvipuakseli katkes, en tiä liittyykö toisiinsa mut ei kai nää hyvääkään tykkää jos ajelee ilman hehkuja  :-[
startilla pyörittäessä näyttäs et keinuvivut toimii niinku kuuluukin
Hehku ei ainakaan syyllinen. Paitti, jos ei ole oksentanu kärkeänsä sinne pyttyyn ja tehny jotain vahinkoa. Pikkasen kiero venttiili vois kyllä ajoittain toimia ja välillä taas ei.
Purkaisin ehken siitä kakkosesta venajouset irti ja pyörittelisin venoja liikerajoitteiden varalta.
En varmasti oo.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 tammikuu, 2020, 00:12Hehku ei ainakaan syyllinen. Paitti, jos ei ole oksentanu kärkeänsä sinne pyttyyn ja tehny jotain vahinkoa.
Oon nähny aika monta hehkun kärkeä sylinterissä, mutta en kertaakaan niistä aiheutunutta venttiilikoneiston vahinkoa. Hetkenaikaa sen hehkunpätkä kalisee siellä, kunnes linttaantuu männänlakeen. Joissain tapauksissa männänhelma menee samalla hiukan suppuun, jonka seurauksena moottoriin voi jäädä aavistuksenomainen, isosta helmavälyksestä kielivä kalina kylmänä.

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 tammikuu, 2020, 00:12
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 15 tammikuu, 2020, 16:52Ei ollu suutinvika ainakaan, Vaihdoin hantin puolen suuttimet toiseen vaniin ja se käy nätisti edelleen.
Venajousetki näyttää ehjiltä mitä tossa ny pääsee isompia purkamatta näkemään, hantin puolen etummainen hehku näkyy olevan pimeä, sama kohta josta keinuvipuakseli katkes, en tiä liittyykö toisiinsa mut ei kai nää hyvääkään tykkää jos ajelee ilman hehkuja  :-[
startilla pyörittäessä näyttäs et keinuvivut toimii niinku kuuluukin
Hehku ei ainakaan syyllinen. Paitti, jos ei ole oksentanu kärkeänsä sinne pyttyyn ja tehny jotain vahinkoa. Pikkasen kiero venttiili vois kyllä ajoittain toimia ja välillä taas ei.
Purkaisin ehken siitä kakkosesta venajouset irti ja pyörittelisin venoja liikerajoitteiden varalta.
Kattoo sen pytyn männän yläkuolokohtaan, ni ei mahu vena putoomaan paljoakaan, tosin milläs sen jousen kasaan runttaa et saa kiilat kii, vai miten ootte näitä tehny?

Ei oo tosiaan hehkun kärki pudonnu ni ei johdu siitä vauriot, oli vaan liitin paskana hehkusta ja nyt ehjä hehku tilalla.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 06:53tosin milläs sen jousen kasaan runttaa et saa kiilat kii, vai miten ootte näitä tehny?
Nyt en kyllä enää muista, miten tossa koneessa sen viimeks tein... Mutta eiköhän siihen keinuvipuakselin pulttiin saa tehtyä sellasen lattarautahaarukan, jolla painaa jousen kasaan. Ja muistaa kopauttaa ensin retaineriin, et lukot löystyy.
En varmasti oo.

Kyrpov

Tai sitten tämä jos ne jouset ei superjäykät ole

Sinä vain

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 16 tammikuu, 2020, 17:16Tai sitten tämä jos ne jouset ei superjäykät ole


Mistä noita löytyy?
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 tammikuu, 2020, 14:16
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 06:53tosin milläs sen jousen kasaan runttaa et saa kiilat kii, vai miten ootte näitä tehny?
Nyt en kyllä enää muista, miten tossa koneessa sen viimeks tein... Mutta eiköhän siihen keinuvipuakselin pulttiin saa tehtyä sellasen lattarautahaarukan, jolla painaa jousen kasaan. Ja muistaa kopauttaa ensin retaineriin, et lukot löystyy.
Joo eiköhän se jotenkin tuolleen onnistu, en kyl ihan äkkiä hoksannu et millon mikäkin mäntä on ylhäällä, pitää taas huomenna valosassa tutkia, ettei tuu sitä OHO! tilannetta ja vena pytyssä poikittain  ;D

Kokeilin viel piruuttani uudella suodattimella ja niillä toisen auton suuttimilla ni samaa paskaa tekee vielä, no sainpahan samalla siirrettyä auton pois tieltä jos tuleekin pitkä remontti.
Kaasuttelin konekoppa irti ni kerran kuulu semmosta rallatusta et olis ehkä päässy työntötanko väljäks ja lyömään keinuun, vois viitata nostajan sekoiluun, mut en vielä huvikseni irrota imusarjaa.

Kyrpov

Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 17:34Kaasuttelin konekoppa irti ni kerran kuulu semmosta rallatusta et olis ehkä päässy työntötanko väljäks ja lyömään keinuun, vois viitata nostajan sekoiluun, mut en vielä huvikseni irrota imusarjaa.
Imusarjaa ei tartte noiden hommien takia irrottaa, sen alla on pelkkää ulkorautaa ja pumppu. Tönäreihin ja nostajiin mennään kannen rakosesta.
En varmasti oo.

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 tammikuu, 2020, 19:34
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 17:34Kaasuttelin konekoppa irti ni kerran kuulu semmosta rallatusta et olis ehkä päässy työntötanko väljäks ja lyömään keinuun, vois viitata nostajan sekoiluun, mut en vielä huvikseni irrota imusarjaa.
Imusarjaa ei tartte noiden hommien takia irrottaa, sen alla on pelkkää ulkorautaa ja pumppu. Tönäreihin ja nostajiin mennään kannen rakosesta.
no eipä sit paljoa oo tilaa tehä  :o

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 19:38
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 tammikuu, 2020, 19:34
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 17:34Kaasuttelin konekoppa irti ni kerran kuulu semmosta rallatusta et olis ehkä päässy työntötanko väljäks ja lyömään keinuun, vois viitata nostajan sekoiluun, mut en vielä huvikseni irrota imusarjaa.
Imusarjaa ei tartte noiden hommien takia irrottaa, sen alla on pelkkää ulkorautaa ja pumppu. Tönäreihin ja nostajiin mennään kannen rakosesta.
no eipä sit paljoa oo tilaa tehä  :o
On siinä sen verran, että saa nostajat vaihdettua ;)  (paitsi ehkä ei vanin konehuoneessa)

Jooli

Lainaus käyttäjältä: 59Kingswood - 17 tammikuu, 2020, 00:02
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 19:38
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 tammikuu, 2020, 19:34
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 17:34Kaasuttelin konekoppa irti ni kerran kuulu semmosta rallatusta et olis ehkä päässy työntötanko väljäks ja lyömään keinuun, vois viitata nostajan sekoiluun, mut en vielä huvikseni irrota imusarjaa.
Imusarjaa ei tartte noiden hommien takia irrottaa, sen alla on pelkkää ulkorautaa ja pumppu. Tönäreihin ja nostajiin mennään kannen rakosesta.
no eipä sit paljoa oo tilaa tehä  :o
On siinä sen verran, että saa nostajat vaihdettua ;)  (paitsi ehkä ei vanin konehuoneessa)
pitää laihduttaa vähän et mahtuu ite väliin

Mulkku

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 17 tammikuu, 2020, 07:32
Lainaus käyttäjältä: 59Kingswood - 17 tammikuu, 2020, 00:02
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 19:38
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 tammikuu, 2020, 19:34
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 16 tammikuu, 2020, 17:34Kaasuttelin konekoppa irti ni kerran kuulu semmosta rallatusta et olis ehkä päässy työntötanko väljäks ja lyömään keinuun, vois viitata nostajan sekoiluun, mut en vielä huvikseni irrota imusarjaa.
Imusarjaa ei tartte noiden hommien takia irrottaa, sen alla on pelkkää ulkorautaa ja pumppu. Tönäreihin ja nostajiin mennään kannen rakosesta.
no eipä sit paljoa oo tilaa tehä  :o
On siinä sen verran, että saa nostajat vaihdettua ;)  (paitsi ehkä ei vanin konehuoneessa)
pitää laihduttaa vähän et mahtuu ite väliin
Aikoinaan Kane ja joku muu kavoivat nostajan sieltä poterostaan, luultavasti
käyttivät magneettia apunaan ainakin sen pidätinpultin ja tiedäminkäestolevyn kans.
Luulen että itelläkin nostaja kilkattaa, uusi odottaa vaihtoa.

Jooli

Tilasin ny nuukana ensteks toiselle puolelle uudet nostajat ja parit uudet työntötangot, jos sen onnistuu tekemään ni keväämmällä sit toi ahtaampi kuskinpuoli kokeiluun.
Kaverilta vielä hakemaan tarkistuskamera ja erilaisia magneetti tarttujia lainaan ja jostain ruveta kehittelemän venttiilijouselle työkalua ni ehkä se tästä suttaantuu.
Mä onnistun tekemään tämmösest pikku huollostaki parin viikon projektin :)

Jooli

Noniin, ei tahtonu silmällä näkyä et on sieltä venajousi poikki, toi ihan kauimmainen vena on sen verran löysä et pystyy kädellä painamaan sentin pari alaspäin ilman isompaa voimaa, loput on niin jäykkiä et pitää "täysillä" runnoa et menee.
Se on varmaan tuolta yläpäästä poikki kun samasta kulmasta kattelee niin muissa näkyy 4 kierrosta jousta ja tossa näkyy 3 tai 3,5kierrosta.




Osaisko tai viitteiskö joku ny selventää tyhmälle mistä mä tiiän et mäntä on ylhäällä et uskallan ottaa lukot auki tosta venan päästä? jotain arviota vois nostajien liikkeistä nähä et millon on imu ja pakotahdit ja siitä sit arpoa?

En oo vielä kameraa saanu et voisin sillä ehkä nähdä jostain suuttimen reiän kautta?
Vai pitääkö mun tehä tähän jotain paineilma sovitteita suuttimen reikään, mikä ei välttämät auta jos venakin on ottanu itteensä?