Lisävalotopic

Aloittaja Kyrpov, 15 marraskuu, 2020, 21:28

« edellinen - seuraava »

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 marraskuu, 2020, 23:20kc daylighterit motonetissa puoleen hintaan vaan huonosti löyty kuvia valotehosta ym. 6" halogenit toki pistemäiset ja ei tieliikennekäyttöön. Usamerkki myös
Just näitä samoja kattelin et ei mahdottoman hintaset enää, joku on noita kehunut joskus mut ei oo itellä kokemusta

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 15 marraskuu, 2020, 23:22Just näitä samoja kattelin et ei mahdottoman hintaset enää, joku on noita kehunut joskus mut ei oo itellä kokemusta
voi silti kahdella jäädä leveys onhoksi jos pistemäinen on
Sinä vain

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 marraskuu, 2020, 23:23voi silti kahdella jäädä leveys onhoksi jos pistemäinen on
Jep, mulla tosiaan fleetsidessä 4kpl pistevaloja ni parempi se olis ollu et 2x piste ja 2x leveä lamppu

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 marraskuu, 2020, 23:16nuo ajaessa pimeellä otetut kuvat ei ihan realistisempia aina ole  ;D
juuei, no toi oli vaan erityisen hassu.

Ehkä valotehon vertailun kanssa pitäs jotenkin kamera säätää valottamaan aina samalla tavalla. Kun jos tekee kirkkaamman valon=> kamera säätää valotusaikaa ja "filmiä" pienemmäski vähemmän valoherkäksi => pimeempi kuva vrt. himmee valo => kamera valottaa kaemmin ja valoherkemmin => todellisuutta kirkkaampi kuva.

Jussi

Olen tainu ennenkin sanoa, mitä ihmettä noita kaukovaloja tarvii juurikaan parannella? Kun puolikkailla ne näköongelmat tulee aina. Ja mitä paremmat pitkät on, sen enemmän ne huonot puolikkaat vituttaa.
En varmasti oo.

palontie

Subun katolle tulee tämmöinen bullboy ledbarpaneeli 160w,tässä kuvassa se on vaan nostettu työpukin päälle ja ei oikeen tarkasti suunnattu.
Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 marraskuu, 2020, 03:20Olen tainu ennenkin sanoa, mitä ihmettä noita kaukovaloja tarvii juurikaan parannella? Kun puolikkailla ne näköongelmat tulee aina. Ja mitä paremmat pitkät on, sen enemmän ne huonot puolikkaat vituttaa.
No itellä ainaki ku tota kisko-salo ja salo-turku väliä sahaan 110-tietä monesti yöaikaan, ni ei siellä vastaantulijoita ole.
Peuroja senkin edestä sit taas ni hyvät pitkät on mukavat.

Ymmärrän kyl pointtis ja jos on paljon liikennettä ni oon välil ajanu ilman lisäpitkiä ni kehtaa käyttääkkin pitkiä eikä tuu sitä "kuka sammutti valot oloa jos usein joutuu pudottaa lyhyille  :)

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 marraskuu, 2020, 03:20Olen tainu ennenkin sanoa, mitä ihmettä noita kaukovaloja tarvii juurikaan parannella? Kun puolikkailla ne näköongelmat tulee aina. Ja mitä paremmat pitkät on, sen enemmän ne huonot puolikkaat vituttaa.
Samalla linjalla oon Jussin kans. Joskus ku kavereiden autoilla ajellu ni siellä on monesti ollu tosiaan pitkät semmoset että näkyy 3km päähän ja on helevetin kirkkaat ja lyhkäset on sitte myrskylyhdyt.

Mulla ainakaan silmä ei kerkee sopeutuu siihen että jos on pirun kirkkaat pitkät valot ja ajan niillä esim 10min putkeen yhteenmenoon, sitte auto tulee vastaan ja siitä ku laitan lyhkäset päälle, ni se on ku vetäs säkin päähän. Paremmin mulla silmät "kerkee mukaan" kun pitkät on yhtä "paskat" ku lyhkäsetkin.

Toki tää ei varmaan kaikille päde.. Mä luulen että oma vaikutuksensa on myös tuolla 20v takaisella näönparannus-leikkauksella, sieltä tuli tuo mm. hämäränäköongelma mukaan.

Tuo hämäränäköropleema on pahimmillaan siinä ku just alkaa päivä hämärtymään. Sitte ku on kunnolla pimeää niin ei ongelmaa..

Nykyautoissa on ihan persiistä ne laserivalot, semmonen kun tule vastaan ni mä en näe mitään ku ne valot oikein käy silmiin kipeetä. Samoin vituttaa ku nämä samat mulkut ajaa takapaksissa kiinni, sillon ku kolmesta peilistä ku alkaa silmiin häikimään ni en näe mitään, sillon on äkkiä jalka jarrulla..

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 marraskuu, 2020, 03:20Olen tainu ennenkin sanoa, mitä ihmettä noita kaukovaloja tarvii juurikaan parannella? Kun puolikkailla ne näköongelmat tulee aina. Ja mitä paremmat pitkät on, sen enemmän ne huonot puolikkaat vituttaa.
Jossain harvaan asutulla seudulla = vähän vastaan tulijoita on mukava kattella hirviöitä kauempaa.. Mutta nimenomaan lähivaloja pitäis saada parantaa. Jengi käyttää sit 9sumareita lähivalojen apuna... ja kun silmä pyrkii terävöityyn siihen kirkkaimpaan kohtaan eli sumareiden kanssa ihan siihen kilpurin eteen.. Niin..valaistus ero vaihtaessa hyviltä kaukovaloilta... miettikää ite onks sumareista hyötyä vai haittaa.
Oikeessa sumussa tietysti mut silloin ei kaukovaloilla tee mitään.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Camino79

Juu itekkin yrittäny kyllä pitää lyhkäset kunnossa ja itse oon tykänny night breakereista sanoo kyrpovi mitä hyvänsä.

Nyt seuraava parannus ehdottomasti käppyräänkin ois hommata kokonaan uudet umpiot koska varsinkin oikeanpuoleisesta on menny sekä lasi että heijastinpinta jo tosi huonoks mutta ei oo ilmaset nuo "faceliftin" valot  ???

Mutta on mullakin tosiaan ne wlightin pätkämallit maskin takana jotka ilmasiks satuin saamaan eikä niistä haittaa ole  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 16 marraskuu, 2020, 07:51Juu itekkin yrittäny kyllä pitää lyhkäset kunnossa ja itse oon tykänny night breakereista sanoo kyrpovi mitä hyvänsä.

Nyt seuraava parannus ehdottomasti käppyräänkin ois hommata kokonaan uudet umpiot koska varsinkin oikeanpuoleisesta on menny sekä lasi että heijastinpinta jo tosi huonoks mutta ei oo ilmaset nuo "faceliftin" valot  ???

Mutta on mullakin tosiaan ne wlightin pätkämallit maskin takana jotka ilmasiks satuin saamaan eikä niistä haittaa ole  :D
nii caprice tarttee semmosen leveen valon jostai vm 90.sta?
Mä koitan selvittää löytyiskö

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 15 marraskuu, 2020, 23:31juuei, no toi oli vaan erityisen hassu.

Ehkä valotehon vertailun kanssa pitäs jotenkin kamera säätää valottamaan aina samalla tavalla. Kun jos tekee kirkkaamman valon=> kamera säätää valotusaikaa ja "filmiä" pienemmäski vähemmän valoherkäksi => pimeempi kuva vrt. himmee valo => kamera valottaa kaemmin ja valoherkemmin => todellisuutta kirkkaampi kuva.
Juu siksi oon yrittäny leikkiä lisävalotestiä ja aina samassa paikassa paikallaan suht samalla valotuksella. Ylivalotuksella tulee äkkiä efekti missä latu aukenee, sellanen kuva löytyis tosta led paneelistakin vaan se ois kusetusta.
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 marraskuu, 2020, 03:20Olen tainu ennenkin sanoa, mitä ihmettä noita kaukovaloja tarvii juurikaan parannella? Kun puolikkailla ne näköongelmat tulee aina. Ja mitä paremmat pitkät on, sen enemmän ne huonot puolikkaat vituttaa.
Tulee vaan kommunismi mieleen moisesta.



Tottakai yö iskee lyhkäsillä pahemmin jos pitkillä on päivä, mutta mieluummin valitsen maantiellä sen kuin sen, että kummillakaan valoilla ei näe.  Harvaan liikennöidyllä tiellä parissa sekunnissa ei kerkeä näkö ottaa hirmusesti vääristymiä kun saa jo pitkät takaisin ja vilkkailla sitten saa rauhassaa naattia niistä petromax lyhyistä.




Ja tottakai tulee paranneltua myös lyhyitä. Releistys ja moneen xenonia sisään. Passatissa oli sumuvalot ok kuviolla vielä keulilla kun siinä oli ihan tuoreemman jenkkitason lyhyet valot. 






Sinä vain

redneck1

Kuinka moni oikeasti laittaa lisävalon näkyvyyden takia, jos se on sijoitettu rekisterikilven yläpuolelle. ::)
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.