08 joulukuu, 2021, 18:18

Uutiset:


Dodge Avenger kokemuksia

Aloittaja Sectoid, 04 joulukuu, 2020, 18:04

« edellinen - seuraava »

Sectoid

Alkaa käyttöautona oleva Corolla keräämään vikalistaa. Olen muutenkin ajatellut vähentää kalustoa pikkuhiljaa neljästä autosta kahteen. Jäljelle jäisivät Dart sekä käyttöauto.

Chevrolet Caprice Classic STW on se, josta sain vaihtotarjouksen Dodge Avengeriin. Dodge on 2.4 VVT rivikoneella sekä neljävaihteisella automaatilla. Koriltaan Avenger on siisti jopa pohjasta, mutta mittarissa oleva lukema huolestuttaa vaihdelaatikon kestävyyden suhteen. Kilometrejä on vähän alle 300000km.

Kannattaako edes harkita kyseistä vaihtoehtoa? Pienet viat eivät haittaa, mutta jokin fataali vika olisi katastrofi tässä vaiheessa. Eihän näistä vanhoista autoista kukaan pysty vannomaan, mutta kokemuksia olisi mukava kuulla.

JAMANT

Onko oikea autommaatti vai sama mitä tolla koneella on Compass/Patriot eli CVT-vaihteisto? Jos on sama, niin jos ei oo sitä hienosuodatinta ja/tai öljypohjan suodatinta ja öljyjä koskaan vaihdettu, niin laatikko on sitten kohta jo vainaa noilla maileilla. Kun Jeepin puolella sitä hienosuodatinta ei oo koskaan noihin vaihdettu ja kun se suti menee tukkoon, jäähdytyskierto loppuu ja laatikko sulaa paskaksi...

Sectoid

Perinteinen automaatti. Öljy ei haise palaneelta, ja se on vielä punertavaa, joskin vähän harmaata seassa myös kun tikusta katsoo.

https://www.automobile-catalog.com/car/2008/691070/dodge_avenger_sxt_2_4l_automatic.html

Kyrpov

Kaverilla oli kun noi oli uudempia niin taksina muutaman vuoden, toki dieselillä. Kaikenlaista vikaa oli pitkin taivalta ja se sai luvan taksikäytöstä lähteä. Laatikkokin siitä lerpo aika alhasilla kilsoilla.




En ehkä vaihtais capricea tommoseen.
Sinä vain

Rusty

Capricen arvo alkaa jo pikkuhiljaa nousemaan, Avengerin ei.
Ah, ahtaita aikoja.

Sectoid

Rustyn pointti on validi. Suomeksi sanottuna se on totta. Corollan korjaus tulee vielä(kin) kannattavammaksi kuin auton vaihtaminen. Vielä kun saisi jostain hyvän vaihtokoneen kumpaankin, eli Corollaan ja Capriceen.

Jatkan nykyisellä kalustolla toistaiseksi. Järkeviä ostotarjouksia/vaihtotarjouksia kyllä kuuntelen edelleenkin.

Kyrpov

Jos kalustoa haluat vähentää niin paras juttu on myydä suoralla rahalla ja sitten ostaa isolla haarukalla.



Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Sectoid - 06 joulukuu, 2020, 10:49Vielä kun saisi jostain hyvän vaihtokoneen kumpaankin, eli Corollaan ja Capriceen.


Ihan just in case mutta mitäs moottoreita oot vailla?  :rolleyes:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 06 joulukuu, 2020, 13:12Ihan just in case mutta mitäs moottoreita oot vailla?  :rolleyes:
Korollaan BBC ja Capriceen yrjö? :))
Obelix, jolla niin pitkät viikset että takertuis tarralenkkareihin.

HendriXXX

Tuolla ois tallin tontilla pari jenkkifarkkua, capricea tms. En tiedä niistä enempää, mut niiden omistajan nimi ja numero tuli jo varuilta kysyttyä vuokranantajalta..
Tarjoo vaikka bisse täällä!!   :cheers:

Sectoid

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 06 joulukuu, 2020, 13:12Ihan just in case mutta mitäs moottoreita oot vailla?  :rolleyes:

Corollassa on 4A-FE, ja Capricessa Olds 307. Molemmat toimivat, mutta öljyä joutuu lisäämään aika usein. Varsinkin Capricen kone on väljä.

Capriceen tehtiin iso hitsausremontti nyt hiljattain. Jalkatilat uusittiin kokonaan uudella pellillä, ja runkoa korjattiin molemmilta puolilta. Sain ennen hyväksyttyä katsastusta tarjouksen, joka oli 500€. Jäi hieman olo, että nyt yritetään tyhmää kusettaa. Nyt kun Caprice on katsastettu hyväksytysti, niin siitä saanee paremman hinnan. Pakoputkessa on sanomista yhä, koska se moottorin alla oleva yhdysputki on halki. Siihen tehty pikakorjaus ei pitkään kestänyt.

Näillä näkymin päätin kuitenkin pitää molemmat autot vielä. Pääsee ainakin vähän kesällä ajelemaan americanalla, ja herättämään pahennusta.

Kyrpov

Ei nyt kauaa ole kun torissa oli satasella 4afe pata myynnissä.
Sinä vain

Sectoid

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 06 joulukuu, 2020, 14:05Tuolla ois tallin tontilla pari jenkkifarkkua, capricea tms. En tiedä niistä enempää, mut niiden omistajan nimi ja numero tuli jo varuilta kysyttyä vuokranantajalta..
Hyväkuntoiset osat kiinnostavat. Moottori sekä vaihdelaatikko ainakin. Hyvät ovet voisi nekin ostaa talteen.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Sectoid - 06 joulukuu, 2020, 18:04Corollassa on 4A-FE, ja Capricessa Olds 307. Molemmat toimivat, mutta öljyä joutuu lisäämään aika usein. Varsinkin Capricen kone on väljä.

Capriceen tehtiin iso hitsausremontti nyt hiljattain. Jalkatilat uusittiin kokonaan uudella pellillä, ja runkoa korjattiin molemmilta puolilta. Sain ennen hyväksyttyä katsastusta tarjouksen, joka oli 500€. Jäi hieman olo, että nyt yritetään tyhmää kusettaa. Nyt kun Caprice on katsastettu hyväksytysti, niin siitä saanee paremman hinnan. Pakoputkessa on sanomista yhä, koska se moottorin alla oleva yhdysputki on halki. Siihen tehty pikakorjaus ei pitkään kestänyt.

Näillä näkymin päätin kuitenkin pitää molemmat autot vielä. Pääsee ainakin vähän kesällä ajelemaan americanalla, ja herättämään pahennusta.


Sulla on varmaan joku hintahaitari esmes 307lle että mitä haluat semmosesta maksaa? Ja onko minkä ikäseen/vähäpäästöseen?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Sectoid

Caprice on vm 90. Tietokoneohjattu kaasutin on kiinni. Rekisteriotteessa ei muistaakseni mainita vähäpäästöisyydestä tai katalysaattorista mitään. Ainakaan katalysaattoria ei ole, eikä katsastaja sitä vaatinut. Lambda-anturi on kyllä, mutta muut saastelaitteet puuttuvat.

Olen vasta kartoittamassa tilannetta moottoreiden suhteen. En edes tiedä vielä, että mitä maksaa hyväkuntoinen Olds 307, tai Chevy 305. Remontoitu kone luultavasti ylittää auton nykyisen arvon.

Budjetti on luokkaa surkea, kuten moni luultavasti arvelikin. Satasista puhutaan. Pitää vielä suostutella joku vaihtamaan konetta.