Millaiset humppavehkeet autossa?

Aloittaja Jooli, 25 joulukuu, 2020, 00:34

« edellinen - seuraava »

NonSenCe

plääh. ninmmä itteki epäilin/muistelin ettei saa tehtyä ilman että näkee kalvon. tai ne kaiuttimen liittimet.

joskus kun oli vahvarin perässä olleet isot midit väärässä vaiheessa sen vaiheen vaihdon huomasi kyllä ihan heti vaikka tekikin johtojen vaihdon kautta. niissä oli niin paljon voimakkaammat matalat taajuudet heti kun olivat oikein. keskiäänien ja diskanttien kanssa se olikin enemmmän siitä kiinni että millainen se stereokuva oli. väärässä vaiheessa se oli usein sekavampi.

jäin miettimään mikä oli se auto jossa piti laittaa joku eri vaiheeseen että soi kunnolla. ei ollut ainakaan oma auto. epäilen että se oli joku sellanen järjestelmä jossa oli monta saman alueen kaiutinta per puoli ja keskelläkin. (joku tyyliin 3-4 midiä, 2 keskiäänistä 2 diskanttia ja keskellä keskiääninen ja diskantti) eli sillä vaiheen käännöllä taisi saada vaimennettua jotain aluetta, muutenvaan kuulostamaan paremmalta tai ihan vaan tasaisemmalta rta testerissa ja asennus näytti symmetriseltä ja "esteettisesti kauniilta" kuitenkin. ja toinen auto jossa piti käännellä vaiheita että soi paremmin taisi olla joku jossa oli käytetty jonkun toisen (paremman) auton tehdaskaiuttimia alkuperäisten tilalla.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Kaktus

Audissa vakiokajarit ja soitin vaan vaihdettu johonkin pioneeriin, mistä ei sitä demoa saa pois kuin vasaralla.  ;D

Ladassa ei oo ku antenni..

Oldsiin laitoin budjettiviritykset, joku purkuautosta otettu soitin, kaverilta vahvari ja subi kaljarahalla ja hattuhyllylle jotkut ikivanhat maksi-makasiini - merkin kajarit jotka särkee jos volaa laittaa sen verran, että etupenkillekkin kuulee. Vähän houkuttais panostaa vaikka nelikanavavahvistimen, uusien takakajareiden ja orkkispaikoille sujahtavien etukajareiden verran.

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 08 maaliskuu, 2021, 12:25Audissa vakiokajarit ja soitin vaan vaihdettu johonkin pioneeriin, mistä ei sitä demoa saa pois kuin vasaralla.  ;D


Oldsiin laitoin budjettiviritykset, joku purkuautosta otettu soitin, kaverilta vahvari ja subi kaljarahalla ja hattuhyllylle jotkut ikivanhat maksi-makasiini - merkin kajarit jotka särkee jos volaa laittaa sen verran, että etupenkillekkin kuulee. Vähän houkuttais panostaa vaikka nelikanavavahvistimen, uusien takakajareiden ja orkkispaikoille sujahtavien etukajareiden verran.


oletkos kokeillut katsoa mikä se pioneeri mankka on malliltaan, ja tutkinut jos vaikka netistä löytyy sen käyttöohjeet tai vaikka youtube video miten sen demoefektin saa pois. kyllä se pois pitäis saada kaikista.

oliko sulla jokin olds delta 80 tms? siinä taisi olla samanlaiset kojelaudan päissä olevat pienet 3.5" kaiutinpaikat kuin tossa g-bodyssäkin on.

jos on niin niiden ritilöiden alle ei vakiopaikoille mahdu kunnolla oikeen mitään 2tie kaiutinta hyvin.

 mä laitoin "väliaikaisesti" omaani vanhat 3.5" keskiäänet vanerinpalaan kiinni joka sopii vakioritilän tilalle. (vuonna 2017 näemmä kun katsoin overdriveltä koska se oli) nyt tosiaan mietin niiden peerless 2" laajakaistojen asennusta paremmin samaan paikkaan, muoviputkesta pieni kotelo ja suuntaisi sen kuulijaan? tai jos vaikka ostaisi niitä muita kaiuttimia.. faital pro 3fe22 tuntuis tällä hetkellä mielenkiintoiselta korvaajalta noille nykysille vaihtoehdoille. olisi laajakaista ja herkkä p-a kaiutin eli ei tarvisi paljoa tehoa että soi tarpeeksi kovaa.

viikonloppu onkin sitten mennytkin nettiä ja youtube selaten tutkien PA tyyppisten kaiuttimien toimivuutta autoissa jne. eli pienellä vahvistinteholla saisi paljon meteliä aikaiseksi. alkoi pienistä laajakaistakaiuttimista ja sitten suurempiin.. tutkittu eminence, faital pro, prv. ds18 tuotteita jne. ja uutena "löytönä" joku venäläinen DeafBonce/Apocalypse/Alphard.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Kyrpov

Joissain radioissaa demon saa vaan alkuvalikosta pois heti kun asennuksen on tehnyt. Eli töpselit irti radiosta ja hartaasti valikot läpi.


Tai sitten se on jäänyt huomaamatta ja on normivalikoissa
Sinä vain

sössö

tossa farmarin radiossa demon sai kyllä pois, mutta tuli toinen yhtä raivostuttava vilkutus tilalle kun oli demo off. >:(

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 08 maaliskuu, 2021, 21:43oletkos kokeillut katsoa mikä se pioneeri mankka on malliltaan, ja tutkinut jos vaikka netistä löytyy sen käyttöohjeet tai vaikka youtube video miten sen demoefektin saa pois. kyllä se pois pitäis saada kaikista.

oliko sulla jokin olds delta 80 tms? siinä taisi olla samanlaiset kojelaudan päissä olevat pienet 3.5" kaiutinpaikat kuin tossa g-bodyssäkin on.

Pitääpäs kattoa onko youtubessa mitään, unohtaa aina että on siellä kaiken tauhkan keskellä ihan ratkaisuja ongelmiinkin.  ;D

-79 deltta on juu. Hyvä tietää tuo sopivuusongelma niin ei ainakaan tilaa mitään summamutikassa ilman kunnon mittailuja. Jos näyttää, että sinne ei mitään saa sovitettua niin taidan laittaa vaan taakse parempaa ämyriä vahvistimen perässä.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

NonSenCe

tai unohdat ne kaiutinritilät pois siitä päältä. sitten mahtuu korkeudestaan.

 mutta on kyllä aika ahdas paikka nykykaiuttimille. niissä on magneetit niin isoja usein että mittailu ja tutkiminen kannattaa kyllä.

ja laita aina etukaiuttimet, edes pienet. siinä sä itse eniten istut ja kuulet musiikin "oikeammasta" suunnasta.. paras olisi jos mahdollista laittaa eteen ne pääkaiuttimet, taakse sitten jokku vain tuomaan tunnelmaa. (konserteissa vain ne eturivin järjestysmiehet kuulee musiikin selän takaa.) -mulla ei oikeastaan ole ollut takakaiuttimia (jos ei takajalkatilan tai ovien lisämidbassoja lasketa) 20vuoteen.. edessä mä istun. takapenkkiläisillä ei oo väliä tai ei oo takapenkkiä ollutkaan.


jos saisi ovipaneeleihin tehtyä keskiäänille tai midbassoille paikat. sitten voisi niitä kojelaudan paikkoja käyttää edelleen pienemmille keskiäänille/laajakaistoille tai vaikka diskanteille. mutta pitäisi tosiaan rakentaa koko alapaneeli uusiksi kaiuttimia varten. ja silloinkin 5.25 on helpompi asentaa kuin nuo 6.5" mitä minulla olisi jo valmiiksi.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

NonSenCe

pitääpä mainita täälläkin.. uusi idea autojen poppivehkeisiin jota en ollut itte edes ajatellu olevaksi.

autovahvistin jossa on bluetooth ominaisuus. klassikko autoihin siis puhelimesta tms bluetoothilla musiikkia vahvistimeen, josta kaiuttimiin piuhat. kojelaudassa voi olla edellen se alkuperäinen soitin. ja ei tarvi olla sitä soitinta missään piilossakaan.. pelkästään vahvistin ja kaiuttimet ja niiden tarvitsemat johdot.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

joskus aikanaan kaverilla oli ton tyylinen auxi piuha mikä meni "suoraan linjaan". En tiedä enkä tienny sillonkaan mitä tarkotti mutta ymmärtääkseni ohitti jotain osia soittimesta että pysty soittamaan puhelimesta musiikkia.

Näyttäs muuten siltä ettei se munkaan lincolnin alkuperäismankka ole välttämättä paskana. Sama kohina tolla toisellakin on radioasemilla. Siis anteennijohdossa tai anteenissa vika.

NonSenCe

laitanpa nämä tänne näkyviin jos joku innostuukin ideasta.. eli vanhaan autoon aika helposti sijoitettavat uudet kaiuttimet. 2.75" laajakaistat omalla kotelolla/telineellä. entisaikojen pallokaiuttimien korvaajaksi.. 65e pari ei o paha hinta minusta. musta tai krominen.

https://www.sk-autosound.fi/tuotteet.html?id=44719/770262




ei o uusi idea, oisinko nähny jossain amerikan rauta lehden esittelyautossakin nämä kyllä jo aiemmin.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 15 huhtikuu, 2021, 03:38pitääpä mainita täälläkin.. uusi idea autojen poppivehkeisiin jota en ollut itte edes ajatellu olevaksi.

autovahvistin jossa on bluetooth ominaisuus. klassikko autoihin siis puhelimesta tms bluetoothilla musiikkia vahvistimeen, josta kaiuttimiin piuhat. kojelaudassa voi olla edellen se alkuperäinen soitin. ja ei tarvi olla sitä soitinta missään piilossakaan.. pelkästään vahvistin ja kaiuttimet ja niiden tarvitsemat johdot.
Muistelen nähneen bt-autokaiuttimiakin, eli ei tarvi edes erllistä vahvria.
Tiukasti aisalinjalla.

NonSenCe

niin.. se pallokaiutin.. blaukkari tuo ne takasin täksi vuodeksi.. https://www.kahaviesti.fi/blaupunkt-uutuuksissa-on-historian-havinaa/
 vähän alle 50e kpl luulen.
vaikka taitaa olla kaukana alkuperäsistä sinistäpisteistä.. kiinalaisia kai nykyään?
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

WBBC

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 06 toukokuu, 2021, 18:03niin.. se pallokaiutin.. blaukkari tuo ne takasin täksi vuodeksi.. https://www.kahaviesti.fi/blaupunkt-uutuuksissa-on-historian-havinaa/
 vähän alle 50e kpl luulen.
vaikka taitaa olla kaukana alkuperäsistä sinistäpisteistä.. kiinalaisia kai nykyään?

Blaupunktilta löytyy myös malli Bremen. Just ostin kesäkäyttöautoksi 89 vuosimallin Audi coupe quattron. Se olisi just hyvä soitin retroautoon. harmi että on niin kallis.

NonSenCe

juu samassa ilmotuksessa mainittiin kai se bremen mankkakin, joo 500e on pikkasen liikaa pelkästä kasarilookista. vaikka olisikin modernia osaa. tosin taitaa ehjä alkuperänen bremen olla useamman sataa hinnaltaan myös.

 ja on se 100e liikaa pallokaiutin parista. siis minusta. mutta mä oonkin köyhä. tai oikeastaan vaadin jo vähän/paljon enemmän äänentoistollisesti siltä kaiuttimelta tuohon hintaan.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

guru

musta toi puhelimen räpläys jos ite ajaa on sen verran vittumaista et joku muu systeemi

huttuseeen meinasin tehä orkkis radioon parinappia mankan ohjaukseen

ps infinityn 8" kolmitiet on muuten hyvät