Volvo 850&V70

Aloittaja deeäxä, 13 tammikuu, 2020, 23:15

« edellinen - seuraava »

Rusty

Vähän Volvoremonttia välillä. Etuiskarien vaihto ja samalla uudet laakerit. Nyt tulee Febin laakerit. Jännä nähdä loppuuko se rutina..  :-\
Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Rutina loppui, mutta kauaksiko, se jää nähtäväksi.
Ah, ahtaita aikoja.

Anza

Puolison mki V70 uudet levyt ja palat eteen. Helppo nakki.

 Eikös näissä 2.4 bensa 2000vm. jakohihnalla ajele sen 100tkm tai 5v. Onkohan toi 5v. Miten kriittinen? Kun jossain lämpimämmissä maissa aika on 10v.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Anza - 02 syyskuu, 2021, 10:49Puolison mki V70 uudet levyt ja palat eteen. Helppo nakki.

 Eikös näissä 2.4 bensa 2000vm. jakohihnalla ajele sen 100tkm tai 5v. Onkohan toi 5v. Miten kriittinen? Kun jossain lämpimämmissä maissa aika on 10v.

Eikös jossain jo ollu tosta juttua että ruåttissakin pitempi aikaväli kun täällä..
että kuiskaile sille ruåttiks että kaek o hyvin
All work and no play makes Jack a dull boy.

Anza

"Min liten volvo. Alla är hela god"

jariha

kertokaahan joku viisas selkosuomella miten vvt-pyörä säädetään kun se on käytetty irti? nokat lukitaan takaa ja jakohihna ei saa olla sillon paikallaan mutta mites loput?  tämä vvt-pyörä on imunokalla 2.4/20v koneessa.
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

jariha

vaikka tää onkin pakonokalla videossa toi säätö niin lienee sama imunokallakin?
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Kyrpov

Vähän jostain syystä etuvetonen turbo v70 kiinnostais.

2.4t ja 2.5t ne ylesimmät. Vähän huonosti löysin koneiden erosta tietoa. Ahtopaineessa pieni ero ja 2.5:ssa 2x vvti pyörä vs 2.4 1?

Onko sisuskaluissa mitään eroa? Tai mitä eroa on ahtimen ja suuttimien lisäksi t5?

Vuosimalli 00-05 tms

Kaasuläpän ohjelmointi nykyäänkin merkkiliikehommia? Ja onko jotain hyviä syitä valita jompikumpi? 4v autömaatti taitaa olla 2.4t ja 5v 2.5t?
Sinä vain

Camino79

Eipähän 4lovista automaattia oo saanu kun 850 enää... Ja vanhemmissa enempi öljynsyöntivikaa kuin uudemmissa. Jos pussi kestää niin v70 mk2 2.5t ja 6lovisella tomaatilla ois mun valinta.

Ja miksi etuveto?  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Nelivetoa en henkilöautoon tarvitse, lisää huollettavia ja hajoavia osia vaan. Kahdella kaverilla on nelikko v70. Toisella ihan perus ja toisella xc70. Napakoita ovat alustaltaankin vs normimallit varsinkin tuo xc.


Enemmän tuo tekniikkapuoli ja sen erot kiinnostaa, että pääsis keskittymään tiettyyn malliin.
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 marraskuu, 2021, 08:23Nelivetoa en henkilöautoon tarvitse, lisää huollettavia ja hajoavia osia vaan. Kahdella kaverilla on nelikko v70. Toisella ihan perus ja toisella xc70. Napakoita ovat alustaltaankin vs normimallit varsinkin tuo xc.


Enemmän tuo tekniikkapuoli ja sen erot kiinnostaa, että pääsis keskittymään tiettyyn malliin.


Ite tykkään että se 6lovinen tomaatti on loogisemman tuntuinen kuin aw55nen (5lovinen) ja koska ne on viimesissä mk2sissa niin onhan ne pääsääntöisesti vähemmän ajettuja ja ei oo ainakaan vadtaan tullu juurikaan bensakoneissa roplemia joitain satunnaisia vvt-pyörävikoja lukuunottamatta. Itseäkin houkuttais hommata semmonen taas talvikäyttikseks awd:nä mutta ehkä mä nyt säästelen rahojani parempiin kohteisiin.

Mutta tomaattia ostatellessa tärkeintä on tsekata että onhan öljyt vaihdeltu säännöllisesti. Koneista osa väittää että 2,4t ois parempi pienemmällä porauksellaan että ei rupee syömään niin herkästi öljyä, mutta ainakaan omassa 2,5t:ssä ei ollut mitään öljynsyöntivaivaa vaikka oli yli 3satkua rullattu.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Niin eli 2.4 ja 2.5 on ihan mekaaniset erot?
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 marraskuu, 2021, 18:20Niin eli 2.4 ja 2.5 on ihan mekaaniset erot?


Google varmaan kertoo tarkemmin mutta näin muistelisin että porauksessa on ero. Nähtävästi ne 2.3t koneet on halutuimpia jatkojalostukseen juurikin paksumpien sylinteriseinien takia. Kannattaa varmistaa koska tää tulee nyt muutaman vuoden takaa ulkomuistista sillon kun ite niitä selvittelin  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Jossain luki, että tyyliin kaikki osat ois eri. jossain taas, että ois vaan paperilla litratilavuus muuttunut.


Siitäkään en varmuutta saanut oliko turboissa ero 2.4 ja 2.5 välillä.

T5sia oli pari edukkaasti myynnissa vaan ihmetyttää nuo suomi t5. Moni hopeanharmaita ym kuten perus 2.4 vapari. Monet perus turbot on rehevimmillä väreillä/sisustoilla
Sinä vain

Kyrpov

83mm on 2.4t ja 2.5t lohkoissa poraus, t5 malleissa 2.3 81mm. Sylinteriputkia on jonkunverran halkeillut ihan suomessakin, jostain syystä 2.5t on pahimmassa maineessa mutta siinähän on iskulla tehty se 100cc poraus sama 83mm....



Sinä vain