Taloudellinen sekä luotettava käyttöauto työmatkoja varten.

Aloittaja Sectoid, 28 helmikuu, 2021, 09:41

« edellinen - seuraava »

Rusty

Ääni Volvolle. Muut on enemmän tai vähemmän kelvotonta paskaa.
Ah, ahtaita aikoja.

sössö

vahat w124 meset on myös diiselinä taloudellisia. Siis 200d ja 250d. 300d vei jo enemmän.

Mistä tollasia ehjiäkään enää löytää

Rusty

Ah, ahtaita aikoja.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 helmikuu, 2021, 18:48vahat w124 meset on myös diiselinä taloudellisia. Siis 200d ja 250d. 300d vei jo enemmän.

Mistä tollasia ehjiäkään enää löytää
Joo se juna meni 10v sitten. Toki tuuri jos käy niin vieläkin, ruoste silti vaivaa ja tehottomuus julmalla tavalla. 300 sitten jo viekin omansa ja ei toi 200dkään nykymittapuulla kovin pihi ole vielä kun suorituskykyyn vertaa.
Sinä vain

sössö

ihan samalla tavalla niillä matelevan nykyliikenteen tahdissa pääsee mitä millä tahansa muullakin ja koko ajan pärjää paremmin kun liikenne vaan hidastuu. Se hidastuminen on ollu ihan hämmästyttävänä muutaman viime vuoden aikana. 5 alkaviin 250 diisselillä on tollasessa matka-ajossa päästy, 200d kai menis vielä pienemmällä. Mun mielestä ne on aika taloudellisia mutta siitä olen samaa mieltä että niitä ei vaan meinaa enää olla. 300 joo vie jo 7 alkavia ja enemmän jos on turbo, se lienee jo senkin puolesta poissuljettu, ja ovat vielä paskemmassa jamassa mitä noi huonommat mallit.

Kyrpov

Kyllä noissa w124sissakin herran vuonna 2021 on jo kaikkea pientä ja isompaa. Ikä painaa ja kilsoja varmasti takana.


Vaikkei jokaista sähköanturia ja vipstaakia olekaan mitä vaikka mk4 golffissa niin suurella todennäköisyydellä harrastamista on enemmän.

Mun käsittäkseni 250 oli taloudellisin tai ainakin yhtä taloudellinen kun 200. Kaupunkipainotteisessa ajossahan keskikulutukset noissa nousi vs joku golf. Tai vaikka se v70 2.5tdi mikä on myös nuuka ja varmaa tekniikkaa. Ja kummassakaan ei tarvi ruosteesta huolia, no jotkut golffit kaarista kukkii ym lähinnä kosmeettista. Helmaviat huomaa jo ostaessa aika hyvin.
Sinä vain

sössö

Niin en nyt sanonut että olisi paras tai vähemmän paras. Toin vain tollasenkin vaihtoehdon esille.

Kyrpov

Juu.


Minä oon senverran suppea, etten aloittajan budjetilla ja kriteereillä kovin montaa vaihtoehtoa kattelis. Toki onhan ne 2.0hdi padoillakin ajaneet paljon.
Sinä vain

sössö

hdi taisi olla joku pösön tuote, kaverin äiti ajo tollasella jollain farmaridiisselipösöllä (olisko joku 2001 tai 2002 mallinen) joku päälle 400 000, sitte alko olemaan koko auto melkosen valmis. Satunnaista sähkövikaa oli tosin koko ajan muttei mitään sellasta että ajoa olisi tosissaan häritinny. Jotain mittarin pimenemistä yms.

Sectoid

Volvo olisi kova sana. Niissä on vaan tässä hintaluokassa järjettömän paljon kilometrejä mittarissa. Menee kyllä harkintaan.

Miten Toyotan D4D koneet? Niissä(kin) on ollut ongelmia, mutta onko se jokaisessa versiossa? Miten KIA, Hyundai yms korealaiset riisikeittimet?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Sectoid - 28 helmikuu, 2021, 22:55Volvo olisi kova sana. Niissä on vaan tässä hintaluokassa järjettömän paljon kilometrejä mittarissa. Menee kyllä harkintaan.

Miten Toyotan D4D koneet? Niissä(kin) on ollut ongelmia, mutta onko se jokaisessa versiossa? Miten KIA, Hyundai yms korealaiset riisikeittimet?
eikai ne kilsat haittaa? Kyllä parilla tonnilla kohtuuajettuja on ennen saanut (400-500tkm).


D4D toiset ajaa paljon tekemättä mitään toisilla tulee jumppaa.


Korealaisissa mahdollisuus altistukselle apurunkojen suhteen
Sinä vain

Rusty

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 helmikuu, 2021, 22:03ihan samalla tavalla niillä matelevan nykyliikenteen tahdissa pääsee mitä millä tahansa muullakin ja koko ajan pärjää paremmin kun liikenne vaan hidastuu. Se hidastuminen on ollu ihan hämmästyttävänä muutaman viime vuoden aikana.

Tämä on muuten totta.. Ja varmasti johtuu aika pitkälti kameravalvonnasta, ja siitä ettei ihmiset ole selvittäneet autonsa mittarivirhettä. Mutta aivan eri asia on liikennevaloista lähteminen, se on jo surkuhupaisaa touhua, kun 90 prosentilla on huomio kännykässä ja liikkeelle pitäisi lähteä.  >:(
Ah, ahtaita aikoja.

NV-550

Mulla on -03 V70 D5,pakuksi rekisteröity,aj.905tkm. 1 turbo,4 lämmityslaitteen kennoa,1 tuulilasi ja vuosi sitte syksyllä vaihoin vaihdelaatikkoon linjapaineventtiilin. Siinä on kaikki isommat remontit.(kuitit on)154€/v vakuutus ja verot 352€/vuosi. Minä oon ajanu tuolla 430tkm. Huollot kun tekkee ajallaan niin pojan pojatki on partasuu miehiä ennenku auto lopuu. Ei oo ihan kaikkein huonoin työauto,vai mitä?🙂

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Sectoid - 28 helmikuu, 2021, 22:55Miten Toyotan D4D koneet? Niissä(kin) on ollut ongelmia, mutta onko se jokaisessa versiossa?
Ei taida mahtua parin tonnin budjettiin toyon dieselit.
Niissä 2.2l d4d koneissa on ollut ongelmia mutta ei niissäkään kaikissa. Joku vuosimalliraja oli mutta en muista.
Siskolla oli corolla verso juuri sillä 2.2l koneella, taisi olla vaan 150hv versio eikä se 177hv. Reippaasti yli 300tkm silläkin oli ajettu eikä siinä mitään ongelmaa ollut, paitsi vähillä ajoilla dieselvero.
Naapurilla oli avensis 2.0 dieselillä, se t25 kori, vuosia se sillä ajoi ilman ongelmia täältä meiltä jyväskylään eli 100km/päivä. Akun tilttaaminen taisi olla suurin vika. Nyt sillä on rav4 dieselillä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 01 maaliskuu, 2021, 11:04Ei taida mahtua parin tonnin budjettiin toyon dieselit.
Niissä 2.2l d4d koneissa on ollut ongelmia mutta ei niissäkään kaikissa. Joku vuosimalliraja oli mutta en muista.
Siskolla oli corolla verso juuri sillä 2.2l koneella, taisi olla vaan 150hv versio eikä se 177hv. Reippaasti yli 300tkm silläkin oli ajettu eikä siinä mitään ongelmaa ollut, paitsi vähillä ajoilla dieselvero.
Naapurilla oli avensis 2.0 dieselillä, se t25 kori, vuosia se sillä ajoi ilman ongelmia täältä meiltä jyväskylään eli 100km/päivä. Akun tilttaaminen taisi olla suurin vika. Nyt sillä on rav4 dieselillä.

saa noita d4d avensiksia tohon budjettiin t22. Jostain syystä niitä perinteisiä 2.0tdeitä vähempi myynnissä ja jos on niin maksaa saman..
Sinä vain