Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

Harri S

https://www.is.fi/autot/art-2000008431349.html

Testasin tuollaista eVitoa viime kesänä kun oli firmassa kokeilussa.
Akku auton mahan alla eikä tavaratilat hallintalaitteet yms. poikenneet tavan Vitosta mitenkään.
Hyvin se pelitti, innokkaita ajajia piisasi ja ensi vuonna sellaisia sitten tulee sitten pysyvästi MB ja VW dieselipakujen tilalle.
Nurkka-ajossa voittaa noi saksalaiset dieselit joka suhteessa. Tämä latauspiuhan päässä ja ne dieselit jatkuvasti testerin piuhan päässä kun hiukkasloukut tukossa ja ureasysteemit sekaisin pätkäajosta. Euro6 tappo dieselin.
Päätoiminen harrastaja

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 25 marraskuu, 2021, 22:59https://www.is.fi/autot/art-2000008431349.html

Testasin tuollaista eVitoa viime kesänä kun oli firmassa kokeilussa.
Akku auton mahan alla eikä tavaratilat hallintalaitteet yms. poikenneet tavan Vitosta mitenkään.
Hyvin se pelitti, innokkaita ajajia piisasi ja ensi vuonna sellaisia sitten tulee sitten pysyvästi MB ja VW dieselipakujen tilalle.
Nurkka-ajossa voittaa noi saksalaiset dieselit joka suhteessa. Tämä latauspiuhan päässä ja ne dieselit jatkuvasti testerin piuhan päässä kun hiukkasloukut tukossa ja ureasysteemit sekaisin pätkäajosta. Euro6 tappo dieselin.
viimeks toissa päivänä piti laittaa pakko regenerointi päälle 1 euroshopperista ku rupes herjaa vikakoodeja. Vie lopulta kaikki tehot.  Kaivurista siis kyse
All lives matters.
Let's go Brandon

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Poju - 25 marraskuu, 2021, 22:31Yks kaveri vaihteli Teslaan renkaat töissä ja avain on kuulemma pankkikortin näköinen muoviläpäre.  :o
Vähän niinku Rellussa 20 vuotta sitten?
Tiukasti aisalinjalla.

Poju


sössö

et halua tietää rellun systeemiä :panic:

Harri S

Tänään tuli eka kunnon vika Leafiin.
Vajaa 20 astetta pakkasta ja jarruttehostus hävis kauppareissulla sekä Absit sekasin.
Oon lämmitelly autoa etähallinnan kautta (ilman että sukolataus on käynnissä) aika surutta ja kuten aiemmin olen kirjoittanut, 12V akku on talvella lujilla kun ilmastointi, puhallin yms. käyttää sitä pakkasella melko rankasti.
Otin Leafspyllä vikakoodit ulos ja kaikki liittyi jarrujen virranhallintaan. Koodien nollaus ei auttanut, vaan ne tulivat heti takaisin.
Laitoin sisätilalämppärin hönkimään lämpöä 12V akulle ja laitoin akun lataukseen.
Puolen tunnin latauksen jälkeen vika oli poissa ja kaikki toimii normaalisti.
Laitoin auton 6A tosi hitaaseen lataukseen.
Tarvii pitää autoa enemmän 6-8A hidaslatauksessa kun nopeampi 16A lataus ja ajon aikainen 12V lataus ei ehdi pakkasella pitää pätkäajossa kohta 4 vuotiasta akkua latingissa kun virrankulutus on muutenkin maksimissa.
Päätoiminen harrastaja

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 26 marraskuu, 2021, 06:56Vähän niinku Rellussa 20 vuotta sitten?
Yks tuttu oli vähä aikaa autokierrätyksellä ja oli ihmetelly
aloittaessaan että miks melko tuoreen näköstä rellua paalataan..
kun se pankkikortti-startti hajoo takuuajan jälkeen niin ei kannata korjata....
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 05 joulukuu, 2021, 22:50Yks tuttu oli vähä aikaa autokierrätyksellä ja oli ihmetelly
aloittaessaan että miks melko tuoreen näköstä rellua paalataan..
kun se pankkikortti-startti hajoo takuuajan jälkeen niin ei kannata korjata....
Tjaa, naapurin ukkokin jo ajat sitten jollain tinurilla korjautti avainkortin 100 vai 150e ja siitä jo aikaa.
Sinä vain

sössö

mun muistaakseni ne kaikki ei ollu korjattavissa noin helposti.

Gary Grand

Olihan niissä paria muutakin vikaa..
Mittaristo, tuo pankkikorttisysteemi ja joku muu.. :thinking:

Kaikki hinnoteltu timanttitiskin puolelta enenmmän kuin auton arvoisiksi vioiksi..

Kaveri noita osti pari ihan satasilla ja laitto kuntoon kympeillä-parilla sadalla ja ajoivat 100-250tkm kumpaankin.
Sai vielä romutuspalkkion toisesta. :)) Osti sähköpyörän...
Kovasti oli tyytyväinen hankintoihin.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Caprice305

All lives matters.
Let's go Brandon

sämpy

Siis mitä vittua. Tuohan menee verkkoyhteyden kautta eikä millään radiokaukosäätimellä. Siksi maksullinen? Mitä toi toimittaja sekoilee.

En tiedä miten ylipäätään auton verkkoyhteydet toimii, pitääkö auton omistajan ostaa autolle liittymä, vai onko se jotenkin integroitu??
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Antti

Ainakin näissä uusissa Volvoissa on sim-korttipaikka ja omistaja saa sinne hommata minkä liittymän haluaa. Tai olla hommaamatta.

sämpy

Niin, oli auto, älylamppu tai älylukko, kaikki mitkä toimii verkon kautta vaativat valmistajalta jatkuvaa sovellusten ylläpitoa. Ehkä tuosta halutaan laskuttaa.

Ja toisiinpäin, jos älykodin laitteiden valmistaja vetää töpselin seinästä, melko pian kaikki sen myymät tuotteet muuttuvat kierrätysjätteeksi.

Toivottavasti emme näe joskus tulevaisuudessa samaa automaailmassa. Mutta miksei joku pienempi autovalmistaja voisi kaatua niin, että ylläpitokin loppuisi. Miten sitten huollat kalustoa kun serverit on pimeänä?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 18 joulukuu, 2021, 06:39Siis mitä vittua. Tuohan menee verkkoyhteyden kautta eikä millään radiokaukosäätimellä. Siksi maksullinen? Mitä toi toimittaja sekoilee.

En tiedä miten ylipäätään auton verkkoyhteydet toimii, pitääkö auton omistajan ostaa autolle liittymä, vai onko se jotenkin integroitu??
eli kyseessä 2 eri asiaa. Toi siis ottaa mistä päin maailmaa tahansa vrt radio.
All lives matters.
Let's go Brandon