Etanatalo

Aloittaja LPR, 30 toukokuu, 2023, 00:53

« edellinen - seuraava »

palontie

Blocketissa noita koppeja on silloin tällöin myynnissä.Kerran oli aika hieno Winnebagon valmistama.
Eniten vituttaa kaikki.

Stang81

2019: Tällaisen erikoisen matkailuajoneuvon laki sallii ensi kesänä
https://www.is.fi/autot/art-2000006325301.html

Ja uusia saa

https://easycampers.fi/

I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

Anza

Toikin koppi painaa sen 550kg ja aika pieni vielä. Lavan keskellä ei oo seisoskelua enempää tilaa. Siihen vettä viikoksi ja muuta tarviketta,niin sellanen tyypillinen 7-800kg kantavuus alkaa olla rajoilla.

Vähääkään reilumpi koppi vaatis sen C20, C2500 alustan. Missä enemmän kantavuutta.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Anza - 01 heinäkuu, 2023, 15:27Toikin koppi painaa sen 550kg ja aika pieni vielä. Lavan keskellä ei oo seisoskelua enempää tilaa. Siihen vettä viikoksi ja muuta tarviketta,niin sellanen tyypillinen 7-800kg kantavuus alkaa olla rajoilla.

Vähääkään reilumpi koppi vaatis sen C20, C2500 alustan. Missä enemmän kantavuutta.
Hiluxissa onkin 1000kg kantavuus,  vanhemmissa jopa enemmän.  ::)
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 01 heinäkuu, 2023, 21:12Hiluxissa onkin 1000kg kantavuus,  vanhemmissa jopa enemmän.  ::)
Kyllä nyt tonni pitää pickupissa kantavuutta olla, eihä sillä muuten voi ajaa kuin terveisiä. Onhan jo 60-luvun 404 Pössössäkin sen verran.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Anza

http://www.autowiki.fi/index.php/Chevrolet_Pickup

Taitaa olla lyhytlavainen C1500 1989, mutta antaa suuntaa. ..570kg kantavuutta

Pitkälavaisess n. 800kg kantavuutta. Voin katsoa rekisteriotteesta tarkemmin

LPR

En oikein ymmärrä, mihin käyttöön nuo jenkki pickupit on suunniteltu, kun niihin ei kuormaa kärsi ottaa kyytiin.

Mutta kyllä tuollaisen etanatalon pitää jäädä alle 500 kg massaltaan. Isompia asuntovaunuja on lukuisia alle 750 kg painoisia, ja niissä on kuitenkin runko ja akseli alla.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 01 heinäkuu, 2023, 23:42En oikein ymmärrä, mihin käyttöön nuo jenkki pickupit on suunniteltu, kun niihin ei kuormaa kärsi ottaa kyytiin.
Suomijuttu sekin. Kun siellä on annettu se paino, jota ei vielä huomaa auton ajokäytöksessä, niin täällä se onkin yllättäen maksimikuorma.

Mulla oli kerran Tötsin powerrami nelikkona jossa lavakate. Hyötykuormaa oli otteeseen sen katteen kanssa kirjailtu 180kg... Kolmekin tonnia kulki ihan hyvin sillä.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 heinäkuu, 2023, 00:50Suomijuttu sekin. Kun siellä on annettu se paino, jota ei vielä huomaa auton ajokäytöksessä, niin täällä se onkin yllättäen maksimikuorma.

Mulla oli kerran Tötsin powerrami nelikkona jossa lavakate. Hyötykuormaa oli otteeseen sen katteen kanssa kirjailtu 180kg... Kolmekin tonnia kulki ihan hyvin sillä.
Vai onko se niitä jenkkien tuotevastuujuttuja, että voidaan onnettomuudessa vedota aina ylikuormaan?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 heinäkuu, 2023, 01:02Vai onko se niitä jenkkien tuotevastuujuttuja, että voidaan onnettomuudessa vedota aina ylikuormaan?
Eiköhän se sieltä lähde.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 heinäkuu, 2023, 00:50Suomijuttu sekin. Kun siellä on annettu se paino, jota ei vielä huomaa auton ajokäytöksessä, niin täällä se onkin yllättäen maksimikuorma.

Mulla oli kerran Tötsin powerrami nelikkona jossa lavakate. Hyötykuormaa oli otteeseen sen katteen kanssa kirjailtu 180kg... Kolmekin tonnia kulki ihan hyvin sillä.
tonni sementtiä pickupin lavalle niin ohjaus oli höyhenen kevyt kun oli perä tontissa ja 4.3sen voimakin alko ehtyä. 75hv ransetilla 1300kg kuorma tulee mukisematta.
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 02 heinäkuu, 2023, 02:07tonni sementtiä pickupin lavalle niin ohjaus oli höyhenen kevyt kun oli perä tontissa ja 4.3sen voimakin alko ehtyä. 75hv ransetilla 1300kg kuorma tulee mukisematta.
Ei tunnu pari tonnia Chevyssä mitenkään ohjailussa. Tehot vaa loppuu. Tötsissä oli tosiaan aika kevyt ohjaus, mut siinä olikin se kolme tonnia vuolukivee lavalla.
En varmasti oo.

Asmo

Lainaus käyttäjältä: LPR - 01 heinäkuu, 2023, 23:42En oikein ymmärrä, mihin käyttöön nuo jenkki pickupit on suunniteltu, kun niihin ei kuormaa kärsi ottaa kyytiin.

Mutta kyllä tuollaisen etanatalon pitää jäädä alle 500 kg massaltaan. Isompia asuntovaunuja on lukuisia alle 750 kg painoisia, ja niissä on kuitenkin runko ja akseli alla.

Kantavuuden on saanut valita käyttötarpeeseen sopivan. Suomeen tuoduissa valinnan on tehnyt verottaja. Pakujen verovapauden aikaan tuotiin kevyimpiä versioita pakuiksi. Kun ne menivät menivät verolle, alettiin tuoda järeämpiä kuorma-autoksi rekisteröitäviä.

Tuo aiemmin linkitetty kotilo Hiluxin päällä ei kovin fiksulta näytä, kun pitkähyttisessä koju on melkein kokonaan taka-akselin takapuolella.

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Anza - 01 heinäkuu, 2023, 23:37http://www.autowiki.fi/index.php/Chevrolet_Pickup

Taitaa olla lyhytlavainen C1500 1989, mutta antaa suuntaa. ..570kg kantavuutta

Pitkälavaisess n. 800kg kantavuutta. Voin katsoa rekisteriotteesta tarkemmin
itsellä 780kg, 89 töppölava c1500. Noi vaihtelee paljonkin
All lives matters.
Let's go Brandon

Anza

Tässä olis omaan budjettiin sopiva kotilo.