GM kierroslukumittarin virhe

Aloittaja LPR, 10 toukokuu, 2025, 01:13

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 10 toukokuu, 2025, 03:26Harvoin noi yksinkertaisen selkeitä on. Syyllistä voi yrittää moittia, kunhan sen ensin löytää. Sitä ennen spekulointi on aika turhaa.

Jonkun potikan olivat laitaneet vanhempaan. On niin ärsyttävän väriset sivut, etten kyennyt kokonaan lukemaan. Oikeasti en saanut selvää enkä pystynyt keskittymään.

http://www.howtoalmanac.com/kevin/projects/automotive/tachfix.htm
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 toukokuu, 2025, 03:31Jonkun potikan olivat laitaneet vanhempaan. On niin ärsyttävän väriset sivut, etten kyennyt kokonaan lukemaan. Oikeasti en saanut selvää enkä pystynyt keskittymään.

http://www.howtoalmanac.com/kevin/projects/automotive/tachfix.htm
Tollanen korjaus on helppo tehä, jos se on syyllinen. Tokihan se mittaristo pitää olla irti.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 toukokuu, 2025, 03:32Täälläkin on jotain...

https://www.thirdgen.org/forums/electronics/114057-tach-fixed.html
Nyt ei enää keskittyminen riitä tuon ketjun perkaamiseen, pitäs mennä koisaan et jaksaa herätä huomenna ajoissa...
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 10 toukokuu, 2025, 03:40Nyt ei enää keskittyminen riitä tuon ketjun perkaamiseen, pitäs mennä koisaan et jaksaa herätä huomenna ajoissa...

sama
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Stige

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 toukokuu, 2025, 01:13Talviseisokin aikana rouvan Camaron (-89, 305 TBI) varvikello on alkanut näyttämään n. kolmanneksen liikaa. Tai saattanut olla jo syksyllä, mutta en kiinnittänyt huomiota. Jenkkikeskustelupalstojen mukaan ilmeisesti joku kondensaattori (capasitor) mittarin takaa olisi paskoontunut. Kielen ymmärrys ei ole kovin hyvää. Tietäkös kukaan tuota vaivaa ja onko paha homma uusia? Elektroniikka ei ole vahvinta osaamisaluetta. Vai tuleeko tästä  reissu Leppvedelle, jos saisi samalla aikaiseksi  ilmastoinnin yrittää saada kuntoon.

Mittaristo vika, korjaantuu sopivalla vastuksella mittariston taakse.

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 toukokuu, 2025, 01:13Talviseisokin aikana rouvan Camaron (-89, 305 TBI) varvikello on alkanut näyttämään n. kolmanneksen liikaa. Tai saattanut olla jo syksyllä, mutta en kiinnittänyt huomiota. Jenkkikeskustelupalstojen mukaan ilmeisesti joku kondensaattori (capasitor) mittarin takaa olisi paskoontunut. Kielen ymmärrys ei ole kovin hyvää. Tietäkös kukaan tuota vaivaa ja onko paha homma uusia? Elektroniikka ei ole vahvinta osaamisaluetta. Vai tuleeko tästä  reissu Leppvedelle, jos saisi samalla aikaiseksi  ilmastoinnin yrittää saada kuntoon.
yhden keskustelun löysin jenkkifoorumilta vuodelta 08 jossa oli linkki tälläseen taustapiirilevyyn joka usein niistä hajoo kuulemma. v6 on eri ku v8, ja v8 on kans erilaisia.. https://www.ebay.com/itm/142495943416

se keskustelu vaikka et ymmärtäiskään.. kuukle kääntää gyl. https://f-body.com/forum/f-body/f-body-technical-assistance-forum/21517-89-iroc-tach-repair/page2
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 toukokuu, 2025, 03:31Jonkun potikan olivat laitaneet vanhempaan. On niin ärsyttävän väriset sivut, etten kyennyt kokonaan lukemaan. Oikeasti en saanut selvää enkä pystynyt keskittymään.

http://www.howtoalmanac.com/kevin/projects/automotive/tachfix.htm
mä "värjään" ne tekstit tollasissa idioottimaisis sivustois.. eli copy paste tyyppisesti.. korostaa sen luettavaksi. (ja tarvittaessa vaikka tosiaan kopioi sen tekstin johonkin toisaalle word ohjelmassa luettavaksi tai säästettäväksi) 
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

LPR

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 11 toukokuu, 2025, 02:21mä "värjään" ne tekstit tollasissa idioottimaisis sivustois.. eli copy paste tyyppisesti.. korostaa sen luettavaksi. (ja tarvittaessa vaikka tosiaan kopioi sen tekstin johonkin toisaalle word ohjelmassa luettavaksi tai säästettäväksi) 
En osaa
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 toukokuu, 2025, 04:01En osaa
jaa.. ööh.. tietokoneella mä siis klikkaan ensimmäisen kirjaimen eteen ja pidän sen hiiren nappulan pohjassa,(vasen hiiri näppäin) ja sitten liikutan hiiren kursori merkkiä ympäriinsä esim sen tekstin loppuun. sitten päästää hiiren nappulasta irti. (älä klikkaa mitään enää tai se "värjäys" häviää näkyvistä.)

ja sen tekstin kopiointi.. ctrl näppäin pohjaan ensin ja sitten saman aikaisesti c kirjain (eli "copy"). kun päästät irti näppäimistä se on kopioitu väliaikaisesti muistiin.

sitten mene sinne minne haluat sen siirtää/liittää.. teksti tiedosto jossain mihin kirjotat tekstejä (muistilappu/notepad ohjelma, word:in teksti dokumentti tms) eli voit  kopioida eli "paste" sen sinne. klikkaa siihen kohtaan, paina ctrl näppäin alas ja sitten samaan aikaan "v" kirjain. se "värjäämäsi" ja sitten kopiomasi teksti tulee näkyviin.

kännykällä en oikeen surffaile netis niin ei oo tarvinnu kopioida kun yksittäisiä asioita kuten numeroita tms. (pitkä painallus kopioi sen yhden jutun, ja toisalla sitten vaan sama juttu, pitkä painallus ja antaa liittää/ pasteta sen siihen)
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

LPR

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 11 toukokuu, 2025, 04:37jaa.. ööh.. tietokoneella mä siis klikkaan ensimmäisen kirjaimen eteen ja pidän sen hiiren nappulan pohjassa,(vasen hiiri näppäin) ja sitten liikutan hiiren kursori merkkiä ympäriinsä esim sen tekstin loppuun. sitten päästää hiiren nappulasta irti. (älä klikkaa mitään enää tai se "värjäys" häviää näkyvistä.)

ja sen tekstin kopiointi.. ctrl näppäin pohjaan ensin ja sitten saman aikaisesti c kirjain (eli "copy"). kun päästät irti näppäimistä se on kopioitu väliaikaisesti muistiin.

sitten mene sinne minne haluat sen siirtää/liittää.. teksti tiedosto jossain mihin kirjotat tekstejä (muistilappu/notepad ohjelma, word:in teksti dokumentti tms) eli voit  kopioida eli "paste" sen sinne. klikkaa siihen kohtaan, paina ctrl näppäin alas ja sitten samaan aikaan "v" kirjain. se "värjäämäsi" ja sitten kopiomasi teksti tulee näkyviin.

kännykällä en oikeen surffaile netis niin ei oo tarvinnu kopioida kun yksittäisiä asioita kuten numeroita tms. (pitkä painallus kopioi sen yhden jutun, ja toisalla sitten vaan sama juttu, pitkä painallus ja antaa liittää/ pasteta sen siihen)
Hyvä vinkki, ei ole käynyt mielessäkään tuollein kopioida tekstejä. Kyllä tuon copypaste jutun osaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sämpy

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 toukokuu, 2025, 03:04No kun kahtoo pihalle, niin kaikki kaatuu pälle. Tässä on 15 rakennusta ja uusin on -51 tehty rantasauna, eli korjattavaa riittää. Ja lisäks isäukon (eli käytännössä mun ja brodin) mökki ja jotain muutakim. Laskettiin, että yhteensä 31 rakennusta pitäis pitää kunnossa. Ja tietysti hehtaarin piha ja vene ja harrasteajokit ja, ja... Mehtää pitäis raivata, eikä polttopuutkaan ole vielä tehty... Ihan kauppa-asioitakin on rästissä, viimeksi arkivapaan pidin tammikuussa, normaalisti olen kotona n. klo 18.

Jotenkin osaan sympatisoida tuolaista ahdinkoa. Kun jo pelkkä ylläpito olisi 24/7 duuni, eikä "hyvin" tekemälläkään tahdo saada kelattua työvelkalistaa lyhyemmäksi. Pitäisi löytää se nuoruuden huolettomuus kun vaan jätti tekemättä ja pystyi unohtamaan.

Mittareista muuten Scudon kiekkamittarissakin ollut vuosia häikkää, näyttää toisinaan vaan puolet todellisesta kierrosluvusta. Ja vika on sellainen että se syntyy startissa ja pysyy sellaisena kunnes sammuttaa, ei siis muutu ajossa. Ei ole oikein saanut ajatuksiin että alustuuko se väärin vai voisiko vika olla laturissa tms. Tuollaisessa liikaanäytössä onkin mielenkiintoinen ajatus että se menisi kuutoskonemoodiin, en hokannut sellaista miettiä. No tietääkseni Scudoa ei ole valmistettu veekasilla että siitä voisi olla kyse.  :))
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Stige

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 11 toukokuu, 2025, 02:18yhden keskustelun löysin jenkkifoorumilta vuodelta 08 jossa oli linkki tälläseen taustapiirilevyyn joka usein niistä hajoo kuulemma. v6 on eri ku v8, ja v8 on kans erilaisia.. https://www.ebay.com/itm/142495943416

se keskustelu vaikka et ymmärtäiskään.. kuukle kääntää gyl. https://f-body.com/forum/f-body/f-body-technical-assistance-forum/21517-89-iroc-tach-repair/page2

Ei se piirilevy siellä mikskään mene kun se yks 4 vai 6 jalkanen vastus tms...
Sinne kuka tahansa osaa kolvata korvaavan vastuksen tilalle ku ite korjasin omanikin..

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 11 toukokuu, 2025, 07:19Mittareista muuten Scudon kiekkamittarissakin ollut vuosia häikkää, näyttää toisinaan vaan puolet todellisesta kierrosluvusta. Ja vika on sellainen että se syntyy startissa ja pysyy sellaisena kunnes sammuttaa, ei siis muutu ajossa. Ei ole oikein saanut ajatuksiin että alustuuko se väärin vai voisiko vika olla laturissa tms. Tuollaisessa liikaanäytössä onkin mielenkiintoinen ajatus että se menisi kuutoskonemoodiin, en hokannut sellaista miettiä. No tietääkseni Scudoa ei ole valmistettu veekasilla että siitä voisi olla kyse.  :))

En tiiä onko sama vika mut sellainen mittari koka kalibroi ittensä virroittuessaan tekee kivoja virheitä jos viisari tahmaa eikä mene pohjaan saakka.

Mittaristossa punaisena vilkkuu veden kuva ja summeri huutaa sekä viisari punaisella.
Paisari full rajassa ja yläletkusta kesti pitää kiinni.

Mittariston lasi irti ja viisaria edestakaisin, sit kun liikku koko matkan tapista tappiin alko lämmöt mittaristossakin pysymään normaalissa