4afen bensaregun toiminta?

Aloittaja pekka karvonen, 13 lokakuu, 2023, 22:24

« edellinen - seuraava »

pekka karvonen

4afen suuttimia tutkittiin ja imusarjaa avattaessa sisältä löyty bensaa ja mustaa mujua. Muju todennäköisesti tullut löystyneiden pulttien/muttereiden aiheuttaman vuodon vuoksi. Myös tiivistepinnoissa oli samaa mujua. Mutta mistäs se bensa siellä voi olla peräisin muualta kuin bensaregun kautta tullutta? Eli vuotaako jakotukin päässä oleva bensaregu vai mitä siellä tapahtuu?
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Kyrpov

Boschin vai denson suuttimet?
Sinä vain

Toyopet

Ja onkos tuo laihaseos, ruutat kannessa, vai tavallinen, ruutat imusarjassa?

Kuinka paljon sitä bensaa siellä oli?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

pekka karvonen

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 13 lokakuu, 2023, 22:40Boschin vai denson suuttimet?

Eip ole tietoa tästä. Densoja tais tarjoilla kun selvittelin osanumeroita.
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?


Kyrpov

Sinä vain

pekka karvonen

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 14 lokakuu, 2023, 00:03Suuttimet temppuili?

Ei temppuillu, ja jos temppuilisivat niin eikö bensan pitäs mennä pyttyyn päin eikä takas?
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Kyrpov

Temppuiliko koko vehjes ylipäätää?
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 14 lokakuu, 2023, 01:45Temppuiliko koko vehjes ylipäätää?
Minäkin jäin hieman ihmettelemään koko avausta tässä... Mistä nyt oikeastaan on kyse? Ei ole varsinainen ihme löytää imusarjasta bensaa lopuilleen.
En varmasti oo.

pekka karvonen

Alunperin kyse kun pomppas päästöistä. Lambdan mukaan laihalla mutta co koholla eli palaminen kehnoa? Uudet tulpat ja ilmansutari vaihdettu. Ja onhan se vuotanut mittareiden ohi ilmaa kun se imari on vuotanut.
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Janne-Pekka

Ei noissa koskaan ole mitään suutin ongelmia.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: pekka karvonen - 14 lokakuu, 2023, 09:09Alunperin kyse kun pomppas päästöistä. Lambdan mukaan laihalla mutta co koholla eli palaminen kehnoa? Uudet tulpat ja ilmansutari vaihdettu. Ja onhan se vuotanut mittareiden ohi ilmaa kun se imari on vuotanut.
tollanen setti voi tulla jos moottori on rikkaalla paljon ja pakoputki vuotaa. huonosta palamisesta myös HCkin nousisi. yleensä viitta johonki ihan oikeaan vikaan.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: pekka karvonen - 14 lokakuu, 2023, 09:09Alunperin kyse kun pomppas päästöistä. Lambdan mukaan laihalla mutta co koholla eli palaminen kehnoa? Uudet tulpat ja ilmansutari vaihdettu. Ja onhan se vuotanut mittareiden ohi ilmaa kun se imari on vuotanut.
Ikääntynyt/vikaantunut lambda alkaa näyttää eculle laihaa seosta ja oikeasti se sitten menee rikkaalle.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

pekka karvonen

Tämä ongelma tais ratketa. Imari on uudella tiivisteellä kasattu ja konetta kunnolla huudattamalla arvot kohdillaan. Asentaja kyllä totesi että katti ja lambda alkavat olla menokelkassa.

Tyhjäkäynnillä:

Lambda 1,001
CO 0,459
CO2 14,02
HC 73ppm
O2 0,475

Korotettu:
Lambda 1,006
CO 0,231
CO2 14,03
HC 76
O2 0,35
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 14 lokakuu, 2023, 09:54Ei noissa koskaan ole mitään suutin ongelmia.
e carinat ainakin söi boschin suuttimia, kaverilla meni kahdesta ja näky olevan purkuosinakin kysyttyjä densot tilalle.
Sinä vain