Lohkolämppärit täysin turhia?

Aloittaja Mudracer, 19 lokakuu, 2023, 19:15

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Tässä jutussa astiaa sivutaan.
LainaaMitä hyötyä auton esilämmityksestä on oikeasti? Suomalaistutkimus paljasti yleisen harhaluulon
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f156eb8f-cda7-410e-a2c1-7e2d44de0f3b

Mulla on ne hyödyt olleet kyllä 100% hyviä kun paska ei lähde muuten käymään jos on yli enemmän kuin 10° PAKKASTA.
Kuuskekkone ~19:1 rutulla ei lähde enää tossa "lämmössä" käymään ilman eeberswebbarii.
Mutta toi päästö ja kulutuskulma on erittäin mielenkiintoinen ja viherväite kuuluu että kulutus ja päästöt vähenee jos kulutat enemmän enerkiaa eeslämmitykseen.
X

Kyrpov

Höpötutkimus. Tunnin lohkarikin tekee jo ihmeitä. Sillä hinnalla saa desin pensaa/kiisseliä mikä kyllä menee pihimmälläkin vehkeellä kun moottorin lämpö on 0- -20 vs +10- +40...

Vielä se käyntiinlähdön keveys
Sinä vain

sössö

en ole vuosiin jaksanu käytellä, aika turhaa suomi hommaa.

Porukka vastustaa täysillä jotain sähköauton latausta liian vaivalloisena mutta sitte kaikkia lohkolämppäreitä kytketään :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 lokakuu, 2023, 19:52en ole vuosiin jaksanu käytellä, aika turhaa suomi hommaa.

Porukka vastustaa täysillä jotain sähköauton latausta liian vaivalloisena mutta sitte kaikkia lohkolämppäreitä kytketään :D
Jännä kun on suomi hommaa. Pohjois-amerikkaa, norja/ruotsi (nissä lohkolämmittimiä ym tehdään) lukuunottamatta ryssät taitaa vaan olla lohkolämmitinalueella.

En ole kyllä vielä mitään negatiivistä lohkolämmittimestä löytäny
Sinä vain

Valde

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 19 lokakuu, 2023, 19:15Tässä jutussa astiaa sivutaan. https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f156eb8f-cda7-410e-a2c1-7e2d44de0f3b

Mulla on ne hyödyt olleet kyllä 100% hyviä kun paska ei lähde muuten käymään jos on yli enemmän kuin 10° PAKKASTA.
Kuuskekkone ~19:1 rutulla ei lähde enää tossa "lämmössä" käymään ilman eeberswebbarii.
Mutta toi päästö ja kulutuskulma on erittäin mielenkiintoinen ja viherväite kuuluu että kulutus ja päästöt vähenee jos kulutat enemmän enerkiaa eeslämmitykseen.
En juttua lukenut enkä lue (lukematta paskaa  ;D  ), mutta aika usein tuon väitteen kuulee koska "lohkistettua auton tekniikkaa eio päästömitattu".

Mutta pitäskö lämpimissä maissa auton käynnistäminen kieltää, kerta kylmästä parempi? :thinking:
Takavetopihtaaja

Stige

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 19 lokakuu, 2023, 19:15Tässä jutussa astiaa sivutaan. https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f156eb8f-cda7-410e-a2c1-7e2d44de0f3b

Mulla on ne hyödyt olleet kyllä 100% hyviä kun paska ei lähde muuten käymään jos on yli enemmän kuin 10° PAKKASTA.
Kuuskekkone ~19:1 rutulla ei lähde enää tossa "lämmössä" käymään ilman eeberswebbarii.
Mutta toi päästö ja kulutuskulma on erittäin mielenkiintoinen ja viherväite kuuluu että kulutus ja päästöt vähenee jos kulutat enemmän enerkiaa eeslämmitykseen.

Jotain vikaa sun kuuskekkosessa jossei käyntiin lähe, aina on lähteny lähempänä -30C ilman roikkaaki vielä vaikka toinen startin korvallinen oli lohennu ja startti pullotunkin varassa ja pyörähti ehkä 2 kierrosta enneku sai taas hieroo takas kohalleen sitä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 lokakuu, 2023, 20:52Jännä kun on suomi hommaa. Pohjois-amerikkaa, norja/ruotsi (nissä lohkolämmittimiä ym tehdään) lukuunottamatta ryssät taitaa vaan olla lohkolämmitinalueella.

En ole kyllä vielä mitään negatiivistä lohkolämmittimestä löytäny
ainaki se, etten jaksa mitää roikkia vedellä. Ei se sunkaa transiitti lohkista kyllä oikeesti mihinkään tartte.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Stige - 19 lokakuu, 2023, 21:06Jotain vikaa sun kuuskekkosessa jossei käyntiin lähe, aina on lähteny lähempänä -30C ilman roikkaaki vielä vaikka toinen startin korvallinen oli lohennu ja startti pullotunkin varassa ja pyörähti ehkä 2 kierrosta enneku sai taas hieroo takas kohalleen sitä.
vaikuttaako toi puristussuhde jotain, vakionahan niissä taitaa olla jotain 22.

Ainaki nuffieldin käyntiinlähtö heikkeni huomattavasti kun laitoin hajonneen ohkasen kuparipahvin tilalle massapahvin muiden asioiden pysyessä muuttumattomana. eli puristukset vaan laski.

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Stige - 19 lokakuu, 2023, 21:06Jotain vikaa sun kuuskekkosessa jossei käyntiin lähe, aina on lähteny lähempänä -30C ilman roikkaaki vielä vaikka toinen startin korvallinen oli lohennu ja startti pullotunkin varassa ja pyörähti ehkä 2 kierrosta enneku sai taas hieroo takas kohalleen sitä.
Tottakai, sun kekkosissa ruttua oli vain 15:1 ja silti lähtee kuin saharassa.
X

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 lokakuu, 2023, 20:52Jännä kun on suomi hommaa. Pohjois-amerikkaa, norja/ruotsi (nissä lohkolämmittimiä ym tehdään) lukuunottamatta ryssät taitaa vaan olla lohkolämmitinalueella.

En ole kyllä vielä mitään negatiivistä lohkolämmittimestä löytäny
Mulla on Impperialissa 2 lohkolämppäriä, näyttäis että asennettu jo ennen Suomeen tuloa, elleivät huolitsijan varastolla sitten laittaneet tommosia vintage mallisia ameriikan töpseleillä.
Tiukasti aisalinjalla.

sössö

kas kun ei sitä maatilamallista voimavirtapistoketta :o

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 19 lokakuu, 2023, 21:39Ei muuten oo enää  :rolleyes:
Kerpeles, sosialisoitko sinä ne? Ja just ostin nastarekaatkin  :pamppua:
Tiukasti aisalinjalla.

sössö

iso moottori lähtee käyntiin jos vaan jaksaa pyöriä. Vakio 60ah tms. akulla voi olla tuskasta, mutta jos niitä saa sinne kaksi niin ei ongelmaa kunha johdot kunnossa. Mulla lincolnissa 100Ah akku ja lähtee kaasullaki käyntiin kylmästä vaikka joutus veivaamaan vähän pidempäänki.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 lokakuu, 2023, 21:10ainaki se, etten jaksa mitää roikkia vedellä. Ei se sunkaa transiitti lohkista kyllä oikeesti mihinkään tartte.
Ei se kyllä pakkasilla mikään kaunis näytös ole. Ei mulla oo mikään auto kunnon pakkasilla kuulostanut siltä kuin kesällä startatessa. En myöskään pistä pahaksi moottorin ja sitä kautta sisätilojen nopeampaa lämpeemistä.
Sinä vain