Ajovarusteita

Aloittaja Nyypäle66, 27 tammikuu, 2020, 10:51

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Ja jos ei tunnu sopivalta niin sovittaa toista merkkiä/mallia. Bullitti sopii mun päähän just, kypärähupun sauma painoi, eli sellasta en käytä.

Ei paina mistään vaikka olis vuorokauden päässä. Testattu.

rb

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 05 helmikuu, 2020, 12:08Ja jos ei tunnu sopivalta niin sovittaa toista merkkiä/mallia.
Just niin.

Mulle ei vaan AGV tai Nolan istu.

Jollekin muulle ne taas istuu ja siks kannattaa nähdä se vaiva, että sovittelee useamman merkkistä kypärää.

Nyypäle66

Lainaus käyttäjältä: rb - 05 helmikuu, 2020, 11:02Makuasioita sano..

Muista Nyypäle, että se kypärä tulee sulle joten valkkaa se omien mieltymyksiesi mukaan.
Tietysti. Mutta tuo matala leukasuoja on toimiva yksityiskohta, koska mitä vähemmän mun täytyy hetkeksi riisua kypärä niin sen parempi. Ärsyttää jos täytyy virittää hiukset uudestaan takin alle ja rillit istuvaan asentoon.

Vuppe

"Overgloves", eli sadesuojat nahkahanskojen päälle. Hyvin peittää pitkävartiset hanskat. Hanskat on XL ja sadesuojat on myös XL, hiukan väljät mutta olkoon.


Springer

Miksi ette osta core text hanskoja ja vaatteita? Rukalla on nahkatakkeja/housuja jossa on vedenpitävä kalvo nahan alla eikä kastu!

Springer

Ei tarvitse pysähdellä sadevehkeiden pukemisen takia!

Vuppe

Vedenpitävät nahat maksaa milijaardin. Koretekstejä en ihan heti osta.

Harvoin on niin kiire ettei pysähtyä ehtis.

Jää muille parempi valikoima hyviä ajokamppeita.

Springer

Kaikki on kallista ja jos ajaa paljon kannattaa kuitenkin panostaa laatuun!

Nyypäle66

Mä ajattelin ostaa https://www.hanx.fi/tuote/hanx-aletta-naisten-oljykangastakki/47680/
Sovitin messuilla, mutta en huomannut katsoa osuuko kyynärsuojat oikeaan kohtaan.

Vuppe

Lainaus käyttäjältä: Springer - 15 helmikuu, 2020, 19:11Kaikki on kallista ja jos ajaa paljon kannattaa kuitenkin panostaa laatuun!

Ei mulla o mitään valittamista nykyisistäkään. Nahat kastuu mutta sou not.

Mulla oli yhet kalvotetut tekstiilihousut mutta niin nekin vaan alko kastuun muutamassa vuodessa. Eikä niitä pilattu pesemällä. Käsittääkseni kalvotetut nahatkin alkaa vuotaan jossain vaiheessa.

Enskesälle vähän suunnitelmia joten pikku päivitystä kamppeisiin. Sadehaalari kaivettu kätköstä ja sovitettu...

sössö

en ole sateen takia pysähtynyt milloinkaan ellei ole ollut niin rankkaa että ajoturvallisuus olisi ollu uhattuna kun on satanu jotain rakeita yms. vitusti ettei kukaan näe mua.

Välillä kyllä olen miettinyt että onko tässäkään järkeä kuluttaa enemmän bensaa mitä autolla siitä että saa kastua läpimäräksi ja haista mopolle.

rb

Lainaus käyttäjältä: sössö - 16 helmikuu, 2020, 03:50Välillä kyllä olen miettinyt että onko tässäkään järkeä kuluttaa enemmän bensaa mitä autolla siitä että saa kastua läpimäräksi ja haista mopolle.
Ei siinä järkeä ole, mutta se on vi...un kivaa...  :)

Teippi-Mikko

Perus ajofarkut imasee vettä aika herkästi mutta kuivuukin nopeammin kuin nahat tahi kastuneet kalvohousut

Vuppe

Itse asiassa nahat kestää hyvin tihkusadetta mutta kun sataa kaatamalla niin saumat vuotaa, ei auta vaikka kuinka rappais rasvalla. Mutta ne on hyvät yleiskamppeet.

On mulla kevlarfarkutkin mutta ne on pienessäkin sateessa läpimärät. Pili ja persvako kun kastuu niin huumori loppuu siihen paikkaan. En aja farkuissa enää juuri ollenkaan. Ei juuri lohduta että ne kuivuu kyllä.

Kaikilla omat tapansa.  ;)

rb

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 16 helmikuu, 2020, 12:43En aja farkuissa enää juuri ollenkaan. Ei juuri lohduta että ne kuivuu kyllä.
Mä oon se farkku ihminen, kun olen liian laiska vetämään nahkoja päälle.

Mulla on kyllä housut, mitkä saa vetskarilla liitettyä takkiin, mut jotenkin tapana vaikka kauemmaskin lähtis, ottaa vaan se Rukan sadeasu mukaan...