Suzuki 750 gsx-1982 öljyt

Aloittaja -rautis -, 10 toukokuu, 2020, 18:30

« edellinen - seuraava »

-rautis -

Uuvet öljyt pitäs vaihtaa ekaakertaa junnun pyörään.Suositus
mineraali 10w40.Pitääkö olla oma mp öljy missä koostumus vaihteistolle ja kytkimelle?vai ihan perus 10-40.
Kokemuksia miten synt ja semisynt toimii ton ikäsessä?

cdi

Lainaus käyttäjältä: -rautis - - 10 toukokuu, 2020, 18:30Uuvet öljyt pitäs vaihtaa ekaakertaa junnun pyörään.Suositus
mineraali 10w40.Pitääkö olla oma mp öljy missä koostumus vaihteistolle ja kytkimelle?vai ihan perus 10-40.
Kokemuksia miten synt ja semisynt toimii ton ikäsessä?

 Mä laittaisin just mitä ohjekirjassa sanotaan.  Vaihdoin p-auton vaihdelaatikkoon öljyt ja hain varaosa putkasta ja sanoin mihin tulee.....eihän se öljy ollut sitä mitä pyysin.....uudet oljyt syksyllä....kai sen vaihteen saa päälle kesäkuumalla.

sössö

se kytkinlisäaine tarttisi olla jos on märkäkytkin. Jotkut ainakin joskus käytti delvac mx öljyä moottoripyörissään. Ainakaan sillä oikeen moottoripyöräöljyn ostamisella ei mene mettään kovinkaan pahasti vaikka on vähä kalliimpaa.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

rb

Lainaus käyttäjältä: -rautis - - 10 toukokuu, 2020, 18:30Kokemuksia miten synt ja semisynt toimii ton ikäsessä?
En lähtis.

Muistaakseni kyseisissä Suzukeissa kytkin oli mulkku ja moni sai ne luistamaan niillä "vähän paremmilla" öljyillä.

Niissä taisi olla jopa kopan päällä tarra, että... "käytä vain Castrol sitä tätä öljyä"  joten tohon melkeen laittaisin sen kytkin lisäaineistetun mineraalin.

sämpy

Mun suizassa suositellaan alkuperäistarrassa OlioFiat -öljyä  ;D 
Tuotu Italiasta..
Jotain Motulin pärräöljyä mä oon tossa käyttäny, enpä ole kiinnittänyt huomiota lisäaineisiin.. tosin parisataa kuutiota vähemmän.

Vissiin jotain tuollaista:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593002/MP-Motul-5000-10W-40-4T-osasynteettinen-4-L

Ensiöveto pitää lämpösenä tyhjäkäynnillä aika ikävää kolahtelua, paksumpi öljy voisi olla parempi. Ekoissa GS:ssä ei ollut vielä välysten poistoa, en tiedä koska sellainen tuli.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

rb

Nii..... Oks se tämä:



Vai tämä?



Jälkimmäisessä se v-mäinen kytkin.

Vuppe

Eikö sussukin enskaketjua voi kiristää?

-rautis -

Lainaus käyttäjältä: rb - 11 toukokuu, 2020, 21:27Nii..... Oks se tämä:



Vai tämä?



Jälkimmäisessä se v-mäinen kytkin.
Ylempi.
Taian hakea kytkinlisäaineistetun mp-mineraalin 10-40 tai 20-50,motonetissä olis tarjolla.

Delvac on kyl hyvä töpäkkä vanhempii autonkoneisiin,mut koitetaan lisäaineistetulla.
Ei mitään hajuu mitä siel nyt,toimii ok,kytkin aikas jäykkä,vaihteet vähä tahmeet.

Janne-Pekka

Delvac mx on mulla parhaiten toiminut -88 GSX-R 750. Hävisi välivapaat ja turhat rohinat.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Sleepercooler

Mulla oli - 82 kawa z750, käytin siinä delvakkia, ei onkelmia.
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

sössö

Tarttis itekki varmaan koittaa delvaccia tossa omassa.

stana

Lainaus käyttäjältä: rb - 11 toukokuu, 2020, 21:27Nii..... Oks se tämä:



Vai tämä?



Jälkimmäisessä se v-mäinen kytkin.
Äkkinäinen väittäs että molemmissa kokolailla sama kattila. Ja mullakin oli ylempi muutama kesä sitten, ihan hupasa peli.

palontie

Kyllä toi delvacci toimii pirun hyvin monissa vanhemmissa laitteissa.
Eniten vituttaa kaikki.

Barfly

Samoin Teboil silver classic gt-s 20w-50 toimii, ainakin Triuph Bonneville America 2007.
Että mitähän vittua?