-30 luvun Foordien ajettavuus

Aloittaja Smirkelimies, 01 elokuu, 2021, 11:34

« edellinen - seuraava »

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 tammikuu, 2022, 20:14Kyllä mä pidän ehdottomasti etuna sitä ettei lähtökohta ole Ford.. :rotfl:

No no, nyt sitte... :)) Jos mulla olis nyt hakusessa joku 30-lukulainen, niin kyllä se äkkiä menis just johonkin erikoisempaan merkkiin tai malliin, koska niinku todettua, niin noita Fordeja on ihan riittävästi joka puolella.

Tuon oman -39:n ostin enemmän ajatuksella projekti eikä niinkään valmis auto vaikka leimallinen peli onkin. Yllättävän mukava ajettava vaikka kuopissa se tuntuu hajoavan käsiin ja erilaisia kolinoita on enemmän ja vähemmän. :))

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 11 tammikuu, 2022, 06:24No no, nyt sitte... :)) Jos mulla olis nyt hakusessa joku 30-lukulainen, niin kyllä se äkkiä menis just johonkin erikoisempaan merkkiin tai malliin, koska niinku todettua, niin noita Fordeja on ihan riittävästi joka puolella.

Tuon oman -39:n ostin enemmän ajatuksella projekti eikä niinkään valmis auto vaikka leimallinen peli onkin. Yllättävän mukava ajettava vaikka kuopissa se tuntuu hajoavan käsiin ja erilaisia kolinoita on enemmän ja vähemmän. :))
Joo..
Erikoisuus on etu. Vaikka eipä noita Fordejakaan mitenkään mahdottoman paljon tien päällä tule vastaan.. :-\
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 11 tammikuu, 2022, 06:24No no, nyt sitte... :)) Jos mulla olis nyt hakusessa joku 30-lukulainen, niin kyllä se äkkiä menis just johonkin erikoisempaan merkkiin tai malliin, koska niinku todettua, niin noita Fordeja on ihan riittävästi joka puolella.

Tuon oman -39:n ostin enemmän ajatuksella projekti eikä niinkään valmis auto vaikka leimallinen peli onkin. Yllättävän mukava ajettava vaikka kuopissa se tuntuu hajoavan käsiin ja erilaisia kolinoita on enemmän ja vähemmän. :))

Kestääkö tiedustella mimmonen tekniikka autossasi on?

sämpy

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 11 tammikuu, 2022, 06:24No no, nyt sitte... :)) Jos mulla olis nyt hakusessa joku 30-lukulainen, niin kyllä se äkkiä menis just johonkin erikoisempaan merkkiin tai malliin, koska niinku todettua, niin noita Fordeja on ihan riittävästi joka puolella.

No, ehkä mä saan joku päivä tietää, minkälainen on ajaa vm. -35 Fiat... DuBonnet -etujousituksella.

Himpun verran on vielä laittoa.

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kustom STW

/nyt näyttäisi olevan aika jäykkä etuakseli paikoillaan.

sämpy

Jotain semmosta ne mietti, että jousittamatonta massaa on vain pyörä, napa ja pieni tukivarsi,

Mutta vastapainona ohjauksen varassa on melko paljon painoa. Vähän välystä, niin voi tulla mielenkiitoisia fluttereita etupyöriin kovassa vauhdissa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Aslak

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 tammikuu, 2022, 20:14Kyllä mä pidän ehdottomasti etuna sitä ettei lähtökohta ole Ford.. :rotfl:
Mä olen köyhä, niin Panteran aihiossa on nollia liikaa hinnassa. :'(
Eiköhän Pantera suostu muuttamaan ne nollat vaikka viitosiksi jos oikein hyvin tinkaat!  ;)

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 11 tammikuu, 2022, 08:01Kestääkö tiedustella mimmonen tekniikka autossasi on?

Toki, tekniikaltaan se ei ole orkkis. Joku on joskus pistänyt siihen eksoottisen 305:n ja sen jatkona on powerglide. Etupäässä droppiakseli ja peränä tais olla Fordin 8" tuumainen.

Smirkelimies

https://topclassiccarsforsale.com/ford/168202-1941-ford-pickup-truck-12-ton-1940-hot-rod-flathead-traditional-survivor.html

Tommonen pehkuuntunut lavavehje ois myös mieleinen. Voisi olettaa että olemassa oleva ruoste tuommosessa ois havaittavissa helpommin kuin just maalatussa. Yllättävän kalliita ovat jenkkilässä, melkeestä halvemmalla löytää vaikka blocketista Ruottista.

Sielä ois tarjolla Pilot:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/ford_v8_pilot_1949/98932040

Takaovista kahvat poes ja paanalle.