Pertin Kotkotukset

Aloittaja Pertti K, 07 helmikuu, 2020, 21:01

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Maalari aina viikoittain muistaa kuvilla. Valitettavasti muisti laskullakin tällä kertaa  :o No ihan linjassa on sen kanssa mitä sovittiin kyllä.

Maalinpoistosta sovittiin että poistetaan vain sieltä mistä tarvii. Eli konepeltiin jäi... Kattokin meinattiin ensin jättää, mutta huomasi että maali oli lohkeillut ja sieltähän löytyi joku vanha kupru mitä piti vähän oikoakin.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Ihmettelin kerran että miten Gary oli saanut menemään useita kymppejä Nippeli-Tepon tilaukseen, mutta näkyyhän tuo onnistuvan vaikka vähintään saman veran tilasin Rockautostakin. Ihan kaikkia ei löytynyt kummastakaan, mutta tuleepa mustausaineet testattua niihin sitten.
Tiukasti aisalinjalla.

palontie

Saattaa sun Gemsu nopeemmin olla väreissä :D
Eniten vituttaa kaikki.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 01 marraskuu, 2020, 20:24Saattaa sun Gemsu nopeemmin olla väreissä :D
Noh mikäs sulla kestää ?
Vtu tää hymyily sattuu

palontie

Maalarilla on palkkatyökin hoidettavana ja pitkät työpäivät.
Eniten vituttaa kaikki.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 01 marraskuu, 2020, 20:26Maalarilla on palkkatyökin hoidettavana ja pitkät työpäivät.
Juu juu no hö mutta tulee komee siitä
Vtu tää hymyily sattuu

palontie

Lähes tasoissa ollaan :D
Eniten vituttaa kaikki.

Pertti K

Ensimmäinen testierä nippeleitä sinistetty.

Lähtökohta UÄ-pesun jälkeen.
You cannot view this attachment.

Soodapuhalluksen jälkeen. Nuo kirkkaat saa jäädä tuollaiseksi kun tuli ihan siistit jo noin. Täytyy vaikka sitten jälkikäteen mustata tai sinkkauttaa jos eivät pysy siistinä. En kyllä muista edes jäävätkö näkyville.
You cannot view this attachment.

Eka erä valmiina. Ohjeen mukaan ei meinannut millään saada siistiä lopputulosta, mutta keksin sitten kevyesti soodapuhaltaa sinistyskäsittelyn jälkeen ja aseöljy pintaan niin ihan ok. Tuo toinen iso aluslevy olisi voinut kaivata vielä yhden käsittelykerran, jäi vähän laikukkaaksi. Noh, ensi kerralla sitten.
You cannot view this attachment.
Tiukasti aisalinjalla.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 05 marraskuu, 2020, 20:53Ensimmäinen testierä nippeleitä sinistetty.

Lähtökohta UÄ-pesun jälkeen.
You cannot view this attachment.

Soodapuhalluksen jälkeen. Nuo kirkkaat saa jäädä tuollaiseksi kun tuli ihan siistit jo noin. Täytyy vaikka sitten jälkikäteen mustata tai sinkkauttaa jos eivät pysy siistinä. En kyllä muista edes jäävätkö näkyville.
You cannot view this attachment.

Eka erä valmiina. Ohjeen mukaan ei meinannut millään saada siistiä lopputulosta, mutta keksin sitten kevyesti soodapuhaltaa sinistyskäsittelyn jälkeen ja aseöljy pintaan niin ihan ok. Tuo toinen iso aluslevy olisi voinut kaivata vielä yhden käsittelykerran, jäi vähän laikukkaaksi. Noh, ensi kerralla sitten.
You cannot view this attachment.
Oikeessa sinistysliemessä muistaakseni pitää osia keitellä aika pitkäänkin, onks toi jotenkin "pika"sellanen?
En varmasti oo.

Pertti K

Pika- tai kylmämustausainetta, molemmilla nimillä näyttää kutsuttavan. Tuolta mää sen bongasin: http://www.timohapponen.net/mustaus/

E. Viikon illat meni yritys-erehdys-uusi yritys -menetelmällä, joten itse käyttäisin tuota jälkimmäistä termiä.
Tiukasti aisalinjalla.

palontie

Mun PITI suben pultteja ym mustata,mutta laiskuus iski(ullatus)
Eniten vituttaa kaikki.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: palontie - 06 marraskuu, 2020, 16:49Mun PITI suben pultteja ym mustata,mutta laiskuus iski(ullatus)
Melkein kaikki löytyi Rockautosta tai Nippeli-Tepolta uutena. Ja lopuistakin olisi ehkä puolet ollut "sinne päin", eli niin että muoto tai väri ei ole ihan alkuperäisen kaltainen mutta ajaa asiansa. Eikä ne hirmuisia maksa, paitsi että Rokista joutuu monesti ostamaan 25 tai 50 kpl kerralla. Ja 50 kpl aluslevyjen lähetyskulut on yli 200 e...
Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

On ollut Travellin' moparin ilmastointiprojektia tässä liikkelleä. Itsehän en tästä voi kunniaa ottaa muutoin kuin projektin rahoittajan/juoksupojan/projektipäällikön roolissa, siinä järjestyksessä. Paitsi tietysti minua on kiittäminen tästä elämää suuremmasta seikkailusta!

Tarinahan meni silleen, että alkoi tuntumaan että konekylmää pitäisi saada tuonne uretaanikoppiin. Tuolla sitä funtsailin: https://kellari.vip/index.php?topic=879.0 Pian oli ymmärrys että on kaksi hinnallisesti ja toimivuudeltaan järkevää(?) vaihtoehtoa, ohjaamoilmastoinnin asennus tai sitten Dometic katolle ja aggrekaatti "johonkin". @Gary Grand oli jo jonkun aikaa vihjaillut että olisi Ducatosta toimivana purettu ilmastointi jouten. Eikä ole kuulemma kallis. No entä asennettuna? Kuulemma liian kallis...

@Camino79 :ä sitten pehmittelemään että josko käyttäisi korona-ajan hyödyksi ja asentelisi tuon paikalleen. Pääsisi hetkeksi eroon niistä iänikuisista GM:stä. No hänhän tarttui syöttiin vain vaivoin kätkien innostuksensa.

Garyltä kamat kyytiin, mopari Leivonmäelle ja fillarilla kotiin se 65 km. Mennessä ihmettelin että ei juuri pyöräilijöitä näy. No palatessa selvisi sekin että miksei. 20 cm piennar tuntuu aika kaposelle kun rekkaa painaa molempiin suuntiin lähes tauotta... Ehjänä selvittiin, mutta nouto täytyisi järjestää jotenkin muuten.

Minun Ducatohan on siis -00 1.9. Garyn luovuttaja-auto -01 2.8 isolohko. Päällepäin siis samannäköinen komistus mutta eri moottori tekee sen että kompuran kannakkeet ei käy. Noh, nehän näppärä kaveri tekee polven päällä, muuten bolt-on systeemi kun on.

Rupesin kumminkin soittelemaan purkaamoita läpi josko löytyisi kannakkeet valmiina. Yhdestä tärppäsikin ja sieltä myyjä valisti että 1.9:ssä on sitten öljypohjakin kompuran kannaketta, ilmastoidussa autossa se on alumiinia ja ilmastoimattomassa peltinen. No otetaan se myös, olipa hyvä että lähdin kyselemään. Kompurakin on pikkuisen erilainen, toisessa 4 ja toisessa 3 kiinnityspulttia, mutta pikku rahalla saa senkin mukaan.

Camino ryhtyi työhön ja Watsappiin pukkasi kuvia, vauhdilla näytti menevän osaa paikalleen jo ekana viikonloppuna, joka piti olla vasta purkua. Yksi pikku takaisku tuli kun todettiin että purkaamolta lähetetty kompura oli huonosti pakattu ja oli saanut vähän sontaa sisäänsä kuljetuksessa. No Garyn kompura käy pienellä sovittelulla kyllä, nou hätä.

Mutta seuraava hätä oli jo keskisuurta lajia. Höyrystin oli kertakaikkiaan sopimaton puhallinkotelossa sille olevaan koloon. Taas nettiä selaamaan ja purkamoita soittelemaan läpi. Kävi ilmi että vaikka auto on päällepäin samannäköinen ja myös kojelauta, on puhallinkotelo eri. Eli nyt pitäsi löytää joko -00 höyrystinkenno mielellään oheishimmeleineen tai -01 puhallinkotelo, jonka sovittaminen voisi olla kohtalainen työmaa. Juu ei. Ei.

Mutta! Camino oli bongannut Hollannista myynnistä -00 puhallinkotelon täydellisenä hörystimineen kaikkineen. Noh, sitäpä sitten ostattelemaan. Se olikin sitten varmaan 1,5-2 kk projekti, mutta viimein oli paketti Suomessa. Eikä kotelo ollut kuin ihan vähän rikki, ei mitään mistä ei liimalla selviäisi, ilmastoinnin osat sentään sitä mitä pitää ja ehjiä. Jaaniin, kuivain piti tilailla Saksasta joltain yksityiseltä, autovaraosaliikkeistä tarjosivat järjestään vääränlaista.

Noniin, nythän sitten ei ollut muuta kuin napoo auton kasaan. Oli siinä vissiin pari pientä solmua auottavana johtosarjoissa ym. normi projektihommaa, mutta viimein Camino viestitteli että tuu nyt äkkiä hakemaan se rom... eikun siis arvon asiakkaan ajoneuvo olisi nyt noudettavissa.

No en aikonut fillarilla lähteä syyssateeseen joten sumplittiin niin että Camino ajeli sen minulle töihin ja heitin Caminon takaisin Leivonmäelle. Olin etukäteen ollut turhan vaatimaton kuvaillessani matkamoparin voimavaroja, niin kylläpä oli hoviasentajani naama kuin hangon keksi kun kurvasi parkkipaikalle! Taitaa olla Kellarin karavaanijaoksessa kohta uusi jäsen, sanokaa minun sanoneen!

Vielä piti hoitaa järjestelmän typpipainetesti ja täyttö. Eilen illalla jätin auton korjaamon pihaan ja tänään oli aika varttuna toimenpiteeseen. Ennen lounastaukoa jo soittelivat "Täältä korjaamolta päivää, tuota tuota, sulla oli se matkailuauto siinä ilmastoinnin täytössä, jooo-o...."

Niin, niiIIIN???!!!  :panic:  :panic:

"Joo-o, tehtiin siihen typpitesti, ei ollut vuotoja, täytettiin ja ihan hyvin lähti pelaamaan."  :hendrixxx:  :hendrixxx:

Minä siitä sitten Caminolle viestittelemään, en toki heti suoraan voinut kertoa että miten kävi vaan yritin välittää tuon juuri kokemani tunteiden vuoristoradan mahdollisimman autenttisena. Kuului kyllä työpaikalleni 7 km päähän kun kivi tömähti Kia-asentamon lattialle.

Töiden jälkeen sitten ajelin auton kotiin ja ei kyllä ollut yhtään kuuma! Ja napista kun painaa niin lähtee vielä lisäksi flekti pörisemään! No ehkä siellä jotain muutakin tapahtuu, en ole niin perehtynyt likaisiin teknisiin yksityiskohtiin.

Ennakkoon suunniteltu yhden luovuttaja-auton osista tehtävä kolmen viikonlopun bolt-on projekti on nyt siis 4 kk myöhemmin kasassa kolmen eri auton osilla. Jos joku vielä väittää että ilmastoinnin jälkiasennuksessa ei ole mitään järkeä niin voin kyllä todistaa toisin! Ja @Camino79 :a voin lämpimästi suositella muillekin vastaavaan hankkeeseen, on velho!

 
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Caminolle jo pari kk sitten sanoinkin ettän olis niitä hiluja suostunut luovuttamaan sulle jos olisin arvannut että on "one year only" -viritys..

..ja nyt olen melko varma etten myy kenellekään mitään osia noista.. :))

Alko jo vähän ahistaa että pilasin Caminon perhe-elämän ja orastavan ystyvyydenkin tuolla kaupalla.. :panic:

Muoks.
No, ihan niin huonosti ei käynyt..
Soitteli tuossa jo varsin positiivisissa tunnelmissa.

Tai sitten houkuttelee mut vaan jonnekin perämetsään ja polkee suohon.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

^^ Heh, hyvä oli tarina ja hyvä että projekti saatiin päätökseen.  :mosh:  :+1:

Tuolla kaavallahan se monesti menee rojekti ku rojekti, ihan pikkasen vastustaa välillä ja voittajana siitä sitte kotiin. ;D

Camino79

Ai saattana  :rotfl:


Pertti petskele! Cokis tuntuu äärimmäisen pahalta nenässä  :))  Loistavaa tarinaniskentää ja vaikka siellä pari pikku värikynää saanutta juttua olikin mukana niin menköön tämän kerran  :+1:
GM only 😉
+Pihatraktori :D