Transit, hiace ja muut pre 2000-luvun ei amerikkalaiset pakettiautot

Aloittaja Kyrpov, 25 tammikuu, 2021, 13:21

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Meinasin jo eilen avata mutta  nukuin yön yli ja avasin sitten tänään.



Piti kesäksi asuntovaunua viritellä vaan tulipa mieleen miksei samantien pakettiautoa. Vanit on nähty ja astro on liian pieni joten nyt ei höpistä amerikkalaisista  ;)


No hiace nyt on hiace hyvässä ja pahassa, hinnat vähän laskeneet mutta saahan niistä maksaa. Vaivoina 2.4d vaparien ja lyhyiden mallien yleisyys hinnaston alkupäässä. Pitkässä mallissa tavaratilaa vajaa 3m ja lyhyessä taisi n 2.5m. 2.4td kone sais olla hiacessa mieluusti, d4d tuntuu olevan vähän arvalla kestääkö 300tkm vai 600tkm


No sitten löysin mk4-mk5 transitit  :-[  joku niissä aina kiehtonut vaan en ole moista ajanut. Normaali pitkämalli vetää netin mukaan 3.2m tavaratilaan. Tästähän oli vielä extrapitkämalli erikseen. Eli tämä mk4-5 oli 94-00 ja se olis se mitä nyt transiteista katrelen.



Ongelma ruosteen lisäksi näissä vanhemmissa on se, että ei oikeen enää jokapuolella tietoa ole. Merkkifoorumeillakin jo höpistään uudemmista malleista.



Transittiahan sai 2.5 vaparina ja turbona boschin ja lucaksen pumpuilla. Lucas epic ei paljon kehuja saanut joten onko fiksuinta mahdollinen transithimo kohdistaa boschilaisiin?


Kaikenlaiset kulutus, käyttö ja essonbaarikokemukset tänne vaan.



Toki voi ranskalaisistakin pakuista puhua vaan minä en ainakaan sellasta hanki  ;D  Enkä sprintteriä/vanhempaa mersua.
Sinä vain

sössö

Transiitti ainakin ruostuu aivan sairaasti ja on todella vittumainen ja hankala hitsattava, vaikka ottas jenkkilasit pois päästä joku piilojames hitsaushommana ei mielestäni ole mitään noihin verrattuna tai vani. Kun ne on veemäisiä hitsattavia, voi olla kaikennäköstä oikomista tehty korjauksissa. Se DI kone on hyvä vehje joskin vähän laiska ja pösilö (mutta ihan hyvä) jakopäädesigni. Kone muistaakseni on vapaastipyörivä vai miksi sitä sanotaan ettei jakopään hajotessa hajoa mitään muuta, jakopää on muistaakseni helppo tehä. Perä on heikko sisäosiltaan, olen nähny hajonneita lautaspyöriä ja vähän kaikkee. Mut muuten kyllä tykkään, hyvä ajaa ja mieluisa. Vanhoista vakio ahdetuista ei ole kokemusta, kaimma se vähän sitä tekee sitkeemmäksi tai sitte käy chevy 6.5turbot että kulutus lisääntyy mutta mikään muu ei. Osia saa hyvin kun näillä on aika vannoutunut käyttäjä/harrastajakuntansa.

Uudemmissa kuin DI on joku pumpun sähkövika tyyppivikana mikä on kai halpa korjata itse jos osaa, vähän kalliimpi teetettynä. Näitä tekijöitä on ollu aika paljon ainakin ennen eri palstoilla. Nää on jotain 2000- luvun laitteita kai jo tai ihan ysärin lopun.

Ite en ole nähny lucas pumppuja, onko joku harvinaisuus?

Olen transiitin tukija, olin kerran ostamassa sellasta 80- luvun york koneista mutta en sitte uskaltanutkaan. Nekin on hyviä ajaa vaikka jäykkäetuakseli vaikka kaikennäköstä juttua liikkuu että olisi kamalia. Se york siinä kaikkein kamalin on, DI koneeseen verrattuna on valovuosia eroa DI:n hyväksi. York ei edes käy yhtään hiljempaa mitä DI. Uudemmat mitä se kasarin alun malli on niin rumia etten halua mutta aina kun sellasella on ajanut on jääny hyvä fiilis että on käteen sopiva auto. DI koneisella voi päästä alle kymppiinkin maan tiellä, Yorkki vie litroja enemmän.

Vanhat hyötyajoneuvot on yleensä hyviä ostoksia ja sellasia ettei niistä hinta laske ja voi jäädä voitollekkin kun vähän fiksaa sieltä täältä.

tamrokki

Pitkässä mallissa saattaa mennä pyöränlaakereita
n.40tonnin välein vaiheltiin bussikäytössä olleeseen
muuten luja peli oli

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 tammikuu, 2021, 13:41Transiitti ainakin ruostuu aivan sairaasti ja on todella vittumainen ja hankala hitsattava, vaikka ottas jenkkilasit pois päästä joku piilojames hitsaushommana ei mielestäni ole mitään noihin verrattuna tai vani. Kun ne on veemäisiä hitsattavia, voi olla kaikennäköstä oikomista tehty korjauksissa. Se DI kone on hyvä vehje joskin vähän laiska ja pösilö (mutta ihan hyvä) jakopäädesigni. Kone muistaakseni on vapaastipyörivä vai miksi sitä sanotaan ettei jakopään hajotessa hajoa mitään muuta, jakopää on muistaakseni helppo tehä. Perä on heikko sisäosiltaan, olen nähny hajonneita lautaspyöriä ja vähän kaikkee. Mut muuten kyllä tykkään, hyvä ajaa ja mieluisa. Vanhoista vakio ahdetuista ei ole kokemusta, kaimma se vähän sitä tekee sitkeemmäksi tai sitte käy chevy 6.5turbot että kulutus lisääntyy mutta mikään muu ei. Osia saa hyvin kun näillä on aika vannoutunut käyttäjä/harrastajakuntansa.

Uudemmissa kuin DI on joku pumpun sähkövika tyyppivikana mikä on kai halpa korjata itse jos osaa, vähän kalliimpi teetettynä. Näitä tekijöitä on ollu aika paljon ainakin ennen eri palstoilla. Nää on jotain 2000- luvun laitteita kai jo tai ihan ysärin lopun.

Ite en ole nähny lucas pumppuja, onko joku harvinaisuus?

Olen transiitin tukija, olin kerran ostamassa sellasta 80- luvun york koneista mutta en sitte uskaltanutkaan. Nekin on hyviä ajaa vaikka jäykkäetuakseli vaikka kaikennäköstä juttua liikkuu että olisi kamalia. Se york siinä kaikkein kamalin on, DI koneeseen verrattuna on valovuosia eroa DI:n hyväksi. York ei edes käy yhtään hiljempaa mitä DI. Uudemmat mitä se kasarin alun malli on niin rumia etten halua mutta aina kun sellasella on ajanut on jääny hyvä fiilis että on käteen sopiva auto. DI koneisella voi päästä alle kymppiinkin maan tiellä, Yorkki vie litroja enemmän.

Vanhat hyötyajoneuvot on yleensä hyviä ostoksia ja sellasia ettei niistä hinta laske ja voi jäädä voitollekkin kun vähän fiksaa sieltä täältä.
oisko lucas se sähkövikanen? Koneen päältä näki kumpi pumppu oli kuvistakin jo ja molempia oli tarjolla.  Onko mitään vakiruostepaikkoja vai tyyliin kaikki kilpien välistä?
Sinä vain

timant

Omat kokemukset melko lyhkäsiä pätkiä mutta mielestäni nuo transporterit ollut ajettavuudeltaan ihan ok.. sais bensakoneellakin niin ei tarvi tupaöljyä tankkailla  :thinking:

https://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/11802992

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2021, 14:22oisko lucas se sähkövikanen? Koneen päältä näki kumpi pumppu oli kuvistakin jo ja molempia oli tarjolla.  Onko mitään vakiruostepaikkoja vai tyyliin kaikki kilpien välistä?
peräylityksen jälkeen oli joitain kohtia mitkä eksoottisimpia ja veemäisimpiä hitsattavia.

Sitte kaikki perusjutut päälle, luukut, helmat, kaaret jne.

sössö

hieno nissan hermanni

E: vai onko toi joku opel vivaro tms.?

kuutio

Mulla oli hetken - 98 ransiitin retkuiluauto. Ei moitittavaa sinänsä. Ominaisuudet samanoloisia kuin pykälää vanhemmissa, niillä olen jo toivottavasti taivaspaikkani lunastanut.
Mutta noi - 86... - 91 liian vanhoja kysyjälle?
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: timant - 25 tammikuu, 2021, 14:57Omat kokemukset melko lyhkäsiä pätkiä mutta mielestäni nuo transporterit ollut ajettavuudeltaan ihan ok.. sais bensakoneellakin niin ei tarvi tupaöljyä tankkailla  :thinking:

https://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/11802992
t4 ihan jees peli vaan vähän pieniä tähän käyttöön. Bensakoneella pääsee jo ihan miehekkäisiin kulutuksiin. Muistanko väärin, että toi pakumallin vr6 oli laiskempi?
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 25 tammikuu, 2021, 16:44Mulla oli hetken - 98 ransiitin retkuiluauto. Ei moitittavaa sinänsä. Ominaisuudet samanoloisia kuin pykälää vanhemmissa, niillä olen jo toivottavasti taivaspaikkani lunastanut.
Mutta noi - 86... - 91 liian vanhoja kysyjälle?
aattelin vähän pahimpaa ruostetta välttää ja turbotekniikkaa suosia niin tuo 94-00 valikoitu ja osin jo tarjonnankin vuoksi
Sinä vain

kuutio

Eikös vaggine-konserni kumminkin mieluisin? Siinä vähä uudemmassa Lteessäkin kone joku perkins johdannainen ja löytyy isojakin koreja mitä ei porttereissa
All work and no play makes Jack a dull boy.

sössö


kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

sössö

taitaa akseleiltaankin olla esim. paras räjähtävä mersu käsijarrurumpu viittaisi siihen. tekniikasta en tiedä

kuutio

Aikanaan yhteen duuniin tuli melkein uus tollanen Lt jossa koppa samannäkönen kun tintterissä niin ainakin siinä ei ollu mersun konetta
All work and no play makes Jack a dull boy.