Bedford tl 860

Aloittaja Nikuzai, 27 helmikuu, 2021, 00:15

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Tällänen pötykkä eksy tallille


Kaikki mahdollinen tieto ois hyödyksi


Jarrut pitää tehdä, sit renkaat käyttää tasapainotuksessa, niistä alotella



Ja joo on sellainen ihanuus mistä osa vetää palkokasvustoa nokkaan riittävän syvälle kateuksissaan  :rotfl:






Vielä ne jotka arvelen tietävän  ;)
@Therealsamppa @signet @kuutio

kuutio

Laitas lisäkuvia niin saat kateuskiiman nouseen entisestää🙄

Mikäs siellä kyytissä? Onko joku puntti? Auton alustalle rakennettu työkone? 🤑
Päästelet Pööllä legaalisti!

Oon tommosella hinuriversiolla yhen keikan heittäny ja sellasella malmikasalla kulkupuoli oli sanotaanko rauhallista..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 27 helmikuu, 2021, 00:27Laitas lisäkuvia niin saat kateuskiiman nouseen entisestää🙄

Mikäs siellä kyytissä? Onko joku puntti? Auton alustalle rakennettu työkone? 🤑
Päästelet Pööllä legaalisti!

Oon tommosella hinuriversiolla yhen keikan heittäny ja sellasella malmikasalla kulkupuoli oli sanotaanko rauhallista..

Eiku jokku kiukuttelee vaihtolava autoista  :))

Tossa muutama kuvanen






https://www.nettikone.com/bedford/tl-860/1844298
Tuolla loput olevat kuvat

Ite en joutanu hakemaan lumitöiltä, 5 vaihdetta ja pakki, vain jarrut puuttuu  :(


Joku viisaus siihen on renkaita laitellessa toteutettu oikeella on 2 ohjastavaa kuviota ja vasemmalla jotkut palakuvio vetävät 2kpl
Etuset onkin sit joskus uusittu, se on arvotus onko ne vaan vapina puntissa vai kovinkin kantikkaat

kuutio

Ei noita mahottomia määriä Suomessa uutena rekisteröity.
Mä olin yhen pitkän kesän töissä Loimaan Autokorjaamossa yleismies jantusena ja sillon siellä oli tommonen newes vuoskausia myymättä.

Toinen oli tosiaan hinurivarusteissa ja kolmas vl-vehkeillä kouluautona, aina välillä
koululava pois ja roskalaatikoitten tyhjäykseen.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 27 helmikuu, 2021, 00:50Ei noita mahottomia määriä Suomessa uutena rekisteröity.
Mä olin yhen pitkän kesän töissä Loimaan Autokorjaamossa yleismies jantusena ja sillon siellä oli tommonen newes vuoskausia myymättä.

Toinen oli tosiaan hinurivarusteissa ja kolmas vl-vehkeillä kouluautona, aina välillä
koululava pois ja roskalaatikoitten tyhjäykseen.



Pitää tosiaan joskus tutustua tarkemmin ja poistella ihmeellisyyksiä mitä toteutettu, esim. lavan käyttö on hattuhyllyllä, lie se joskus ollu pakollisuuus olla siten ettei laitteita voi käyttää seistessä ajoneuvon vieressä
Niin monissa on ollu ilmallakin ohjatut laitteet jossain penkkien välissä

Lavassa ois kyllä kivat nosturin tupet, pitäisköhän mittailla et saisko nokka kuormaajalle tehtyä sovitteet, niin vois sen nostaa joskus petukan perään risun kuormaukseen
Samalla nostais käyttölohkon pystypuomiin ja laittais niittokoneen jakkaran, niin vois aiheuttaa ihmetystä kuormatessa polttopuu rankoja kuin isommallakin tukkirekalla  O0

signet

Noita VL-laiteasennuksia on yhtä monta erilaista kun on autojakin.Ei ole iso homma vaihtaa lohko ilma tai sähköohjatuksi.Tai jos lohko toimii (ei jumita eikä vuoda)hyvin,niin lisätä ilmasylinterit olemassaolevaan lohkoon.
Olin joskun 90-luvulla tommoista 12tonnista ostamassa, siinä oli oikeat ilmajarrut,kippaava hytti yms. hienouksia verrattuna TK-Bedfordiin joita oli siihen aikaan halvalla myytävänä.
Kantavuus oli vaan pieni romunajoon,niin jäi ostamatta.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: signet - 27 helmikuu, 2021, 10:05Noita VL-laiteasennuksia on yhtä monta erilaista kun on autojakin.Ei ole iso homma vaihtaa lohko ilma tai sähköohjatuksi.Tai jos lohko toimii (ei jumita eikä vuoda)hyvin,niin lisätä ilmasylinterit olemassaolevaan lohkoon.
Olin joskun 90-luvulla tommoista 12tonnista ostamassa, siinä oli oikeat ilmajarrut,kippaava hytti yms. hienouksia verrattuna TK-Bedfordiin joita oli siihen aikaan halvalla myytävänä.
Kantavuus oli vaan pieni romunajoon,niin jäi ostamatta.

Ilmeisesti lohko on kiinni hytin tuessa tai sitten hytin pohjassa, jolloin hyttiä ei voi kipata

Nopeesti kattelin, et jos paisarin ja jonkun muun purkin siirtäisi kuskin penkin takaa parempaan paikkaan sais melko ison säilytys lootan sivupaneelin alle, apparin puolella näkyy olevan samanlainen kansi, sinne en kurkkinu vielä

Aeroli järjestelmä pitää ettiä tai sitten ruiskulla kompuran imuun startatessa
Yllättävän hyvin toimi 3 sarjasessa, joko startissa tai sit polki paineet alas kusitauolla ja samalla ruikkasi 100ml ruiskullisen kompuran imuletkun alkupäähän muutamia kertoja paineli jarrua, niin alko aeroli tuoksumaan, ainoo haitta oli käsijarru joka tuuletti suoraan hytiin, mut tiesipä et jäänestoa on järjestelmässä

Pande

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 27 helmikuu, 2021, 00:50Ei noita mahottomia määriä Suomessa uutena rekisteröity.
En muista että TL-Bedfordeja olisin juurikaan jos ollenkaan nähnyt missään arkikäytössä, vaan lähinnä lehtien sivuilla.

Tuulilasissa 8/80 on puolentoista sivun esittely otsikolla "Suomeen viitenä mallina". Kerrotaan että kahta pienintä mallia ei ole otettu mukaan Suomen vakiomallistoon ja että pienin malli meillä on TL 860; 100 hv ja 8,6 tonnia.

Jos tuosta jutusta mitään iloa on niin voin skannata.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Pande - 27 helmikuu, 2021, 12:01En muista että TL-Bedfordeja olisin juurikaan jos ollenkaan nähnyt missään arkikäytössä, vaan lähinnä lehtien sivuilla.

Tuulilasissa 8/80 on puolentoista sivun esittely otsikolla "Suomeen viitenä mallina". Kerrotaan että kahta pienintä mallia ei ole otettu mukaan Suomen vakiomallistoon ja että pienin malli meillä on TL 860; 100 hv ja 8,6 tonnia.

Jos tuosta jutusta mitään iloa on niin voin skannata.

Kiitosta

Kaikki mahdollinen kiinnostaa

Mitä nopeesti kävelin ympäri ja pikkasen hytissä istuin, niin ei välttämättä olis mahdottomuus museoonkaan saada

Pande

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 27 helmikuu, 2021, 12:52Kaikki mahdollinen kiinnostaa

Miten se nyt heittää tuon ekan sivun ylösalaisin vaikka kuinka koetan muokata.  >:(  No joo, klikkaamalla isommaksi ja jos haluat nuo pdf:nä niin pistä yv:llä sähköpostiosoite.





If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Barfly

https://panu66.kuvat.fi/kuvat/Autokuvia+2021/TL+1.pdf

Hetken aikaa miettyäni, huomasin, että apuni meni yllättävän nopeasti vituiksi
Että mitähän vittua?

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Pande - 27 helmikuu, 2021, 13:41Miten se nyt heittää tuon ekan sivun ylösalaisin vaikka kuinka koetan muokata.  >:(  No joo, klikkaamalla isommaksi ja jos haluat nuo pdf:nä niin pistä yv:llä sähköpostiosoite.







Mainiosti sai luettua huihailla kun automaattisen kierron laitto pois.
 
Onkohan kumpi väärässä lehti vai vaihteisto kun on faijan mukaan 5 vaihdetta vai onko molemmat oikeessa 4+ ryömitys ja isommassa 5 vaihdetta


signet

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 27 helmikuu, 2021, 11:55Ilmeisesti lohko on kiinni hytin tuessa tai sitten hytin pohjassa, jolloin hyttiä ei voi kipata

Nopeesti kattelin, et jos paisarin ja jonkun muun purkin siirtäisi kuskin penkin takaa parempaan paikkaan sais melko ison säilytys lootan sivupaneelin alle, apparin puolella näkyy olevan samanlainen kansi, sinne en kurkkinu vielä

Aeroli järjestelmä pitää ettiä tai sitten ruiskulla kompuran imuun startatessa
Yllättävän hyvin toimi 3 sarjasessa, joko startissa tai sit polki paineet alas kusitauolla ja samalla ruikkasi 100ml ruiskullisen kompuran imuletkun alkupäähän muutamia kertoja paineli jarrua, niin alko aeroli tuoksumaan, ainoo haitta oli käsijarru joka tuuletti suoraan hytiin, mut tiesipä et jäänestoa on järjestelmässä
Jossain suomivirityksessä oli niin että vl-laitten ja kipin vivut piti irrottaa ennen hytin kippausta,kun ne tulivat suoraan lattiasta läpi,eivät kyllä menneet suoraan lohkoon vaan vaijeri oli  välissä.
Aerolipumppu näkyy nettikoneen kuvassa,jossa on lisähydrauliikan vaihtoventtiili vieressä,pakosarjan etupuolella.Sinne vaan kaataa ainetta ja odottaa että väheneekö se.Monesti vanhassa autossa se ei enää  toimi,tarvikeosana uusi tenutin ei ole kyllä kallis.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: signet - 27 helmikuu, 2021, 15:57Jossain suomivirityksessä oli niin että vl-laitten ja kipin vivut piti irrottaa ennen hytin kippausta,kun ne tulivat suoraan lattiasta läpi,eivät kyllä menneet suoraan lohkoon vaan vaijeri oli  välissä.
Aerolipumppu näkyy nettikoneen kuvassa,jossa on lisähydrauliikan vaihtoventtiili vieressä,pakosarjan etupuolella.Sinne vaan kaataa ainetta ja odottaa että väheneekö se.Monesti vanhassa autossa se ei enää  toimi,tarvikeosana uusi tenutin ei ole kyllä kallis.

Miten lie tollasen kuuluu toimia jarrua painaessa se suihkasee vai paine vaihtelusta
Itellä kokemusta vaan sisuissa olevasta pumppu mallista jossa painelinjaan pumpataan käsin tavaraa. Se joku Neuvostoliittolainen? vois olla hyväkin missä jarrujen paluupaine ohjataan pullon pohjalle ja siitä kompuran puolelle samalla tyylillä ku vesipiipussa.
Mistä niitä tenuttimia kannattais katella, guuggeli ku toimii niin et ensin etin Ebaystä osanumeron niin sit löytyy alkuperäsellä hakusanalla muitakin valmistajia

Barfly

Saapikois kysyä?
Paljonko maksoi?
Että mitähän vittua?