Olds 307 virranjakaja

Aloittaja LowCrow, 05 syyskuu, 2022, 22:02

« edellinen - seuraava »

LowCrow

Mistähän sitä alkais vikaa etsimään, lamba vaihdettu, jakaja on vaihdettu ja testattu eri sisuskaluillakin, ajotus on katottu kohdalleen, kahdella ei moottorin ohjauksella testattu ja mikään ei tunnu auttavan päästöihin, tyhjäkäynnillä menee päästöistä läpi, mutta kierroksilla sitten ei mene lähellekkään rajoja, lamba arvohan tuolla heittää että voisi olla sitten jokin sähkövikakin ja koodia 41 on herjannut kokoajan, mutta alkaa olla kaikki sytytyksen osat testattu.

Ja sitten vielä lisäksi on semmonen ominaisuus kun laittaa käyntiin niin ei halua hetkeen ottaa kierroksia ja käydä tyhjäkäyntiä, sitten taas vähän ajan päästä itse nostaa kierroksia ja toimii.

https://photos.app.goo.gl/Kgaaav4LF7YxMc6SA
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Camino79

Naputtaako missään vaiheessa? Nostajajumia siis? Mitäs se antaa tulkinnaks 41selle koodille?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 20 syyskuu, 2022, 20:31Naputtaako missään vaiheessa? Nostajajumia siis? Mitäs se antaa tulkinnaks 41selle koodille?

Ei se oikein naputtelekkaan ja tuota se niinkun valittaa
41. faulty ignition module cam sensor

Ja tuommonen toisessa paikassa
41. Ignition control error / MEM-CAL error / C³I Cam Sensor Signal error
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Camino79

Voiskohan nakuanturi tehdä tuon? Pysyykö ennakot säädöissään vai leikkaako pois?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 20 syyskuu, 2022, 21:08Voiskohan nakuanturi tehdä tuon? Pysyykö ennakot säädöissään vai leikkaako pois?

Joku päivä testasin ottaa nakuanturin pois mutta ei sillä tuntunu ainakaan äkkiseltään olevan vaikutusta
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Mitä nyt hetken kerkesin tuossa äsken lowcrown kanssa ajatuksia vaihtamaan, niin ilmeisesti ecu ei ole oikeasti nyt yhteydessä, ainakaan kaikilta osin, konehuoneen puolelle. MAPin irrotus ei kuulemma vaikuta mitään, toisinkuin oldsissa, jakajan piuhat irrallaan käy ihan samanlailla. Ei tule lisäkoodeja. Ja ecm irrallaan käy samanlailla.  ::)

Tosin tuossa iltapäivällä ennenkuin läksin menoilleni, testattiin lampulla että ennakko todella säätyy. Tyhjäkäynnillä siinä ~20° huitteilla ja vajaa kymppi lisää kierroksilla (8-12° maksimissaan).

No parkit alkoi polttamaan sulaketta ja pyyhkijätkin jää päälle.  :'(

Tässä palautuu mieleen, miksi hävitin projekti-crownia lukuunottamatta kaikki autot 2008. ;D
Hilux palautti sitten myöhemmin uskon autojen toimivuuteen.


Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Toyopet

Ilman ecm:ää käynti nyt ei tietysti ole ihmeellistä, kävi se minun entinen vanikin ilman sitä.

Mutta tuossapa googlailin ja löysin samasta aiheesta jonkun keskustelun, jota en varmaan uudelleen löydä. Sinne oli liitetty jostain tehtaan kirjasta sivu ja sen perusteella hommassa alkaisi olla logiikkaa.
Tuohan vikakoodien nollauksen jälkeen heittää heti virrat laittaessa sen 41 vikakoodin, mikä viittaa sytkämoduulin tai piuhoihin.
No siinä sivulla oli, että viallinen map voi tehdä tuon koodin. Virrat päällä map kertoo ecm:lle lukeman perusteella koneen olevan käynnissä ja kun taas jakajalta ei tule pyörimispulssia, se lyö koodin päälle ja limp modeen eli sytkä peruskartalle ja seokset turvallisen rikkaalle.

Buickin raadossa taisi olla map ja oldsissa on map, huomenna testattava.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Toyopet

No ei :smashhead:

@LowCrow tuossa testaili ja eroa on kyllä siinä, kun ecm on kiinni tai on irti. Irti ollessa se käy tyhjää kunnolla eikä tarvitse startatessa kaasua.
Joku siinä on nyt yhteyksissä noiden härveleiden ja ecm välillä.
Kun vaan löytyisi.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Mappeja pitäs löytyä tallilta kans pari kipaletta  :thinking:   

Jos kokeiluun haluaa
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Yleismittarin vastusmittauksella mitattuna kaikki piuhat jakajalta ecm:lle ehjät, mapilta samaten. Ja vähän muitakin mokkuloita eli piuhojen pitäisi olla kunnossa, liittimeltä liittimelle.

Alkaa ideat loppua.

Parilla jakajalla, usealla sytkämoduulilla ja parilla mapilla nyt kokeiltu, vikakoodi 41 on ja pysyy. Ja tuskin ne päästöt siitä itsekseen paranee vikakoodi päällä.

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 21 syyskuu, 2022, 19:56Yleismittarin vastusmittauksella mitattuna kaikki piuhat jakajalta ecm:lle ehjät, mapilta samaten. Ja vähän muitakin mokkuloita eli piuhojen pitäisi olla kunnossa, liittimeltä liittimelle.

Alkaa ideat loppua.

Parilla jakajalla, usealla sytkämoduulilla ja parilla mapilla nyt kokeiltu, vikakoodi 41 on ja pysyy. Ja tuskin ne päästöt siitä itsekseen paranee vikakoodi päällä.



Kuormititteko piuhat?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 21 syyskuu, 2022, 20:01Ei, ihan vaan pelkiltään mitattu.

Kuormittakaa nyt varulta vaikka 21w polttimolla ettei oo rotansyömää/hankautunutta piuhaa jossain  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Täytyy vielä kokeilla.


Ei taida edelillä ja mekaanisella jakajalla mennä noihin vähäpäästöisen rajoihin...  ::)  ;D
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39