Ford Granada (euro) tietäjiä?

Aloittaja Kyrpov, 25 tammikuu, 2023, 15:14

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Joskus ohimennen salaisesta granada perversiosta taisin puhuakin...

Hinnat vielä maltilliset varsinkin mk2 korissa eli 77-85 tullut joka hinta/saatavuussuhteeltaan näistä se parempi.

Jenkkimallin granada sotkee googlea ja suomalaista tietoa en hirveämmin löytänyt. Alkuun kiinnostaisi mitkä perät näissä oli ja oliko manuaaliasleissa eroja?

Sinä vain

Chevytb02

Musiikin anti-sankari

Kyrpov

Onslowilla oli vaan cortina(tanari)
Sinä vain

a.turunen

Tekis joskus mieli tehä replica onslowin korttiinasta, toki taunuksena että ois ratti vasemalla :))

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2023, 15:14Joskus ohimennen salaisesta granada perversiosta taisin puhuakin...

Hinnat vielä maltilliset varsinkin mk2 korissa eli 77-85 tullut joka hinta/saatavuussuhteeltaan näistä se parempi.

Jenkkimallin granada sotkee googlea ja suomalaista tietoa en hirveämmin löytänyt. Alkuun kiinnostaisi mitkä perät näissä oli ja oliko manuaaliasleissa eroja?


Tuolta tietysti vähäiset tiedonjyvät olet kaivanut: http://www.overdrive.fi/forum/threads/ford-consul-granada.16883/


Ja Facebookissa kai jotain olisi: https://m.facebook.com/groups/consulgranadafinland/
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Pande

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2023, 15:14Alkuun kiinnostaisi mitkä perät näissä oli ja oliko manuaaliasleissa eroja?
Voin vanhoista kataloogeista plus lehdistä kaivella tietoja, mutta homman helpottamiseksi niin oliko sulla tarkemmin kiinnostusta johonkin tiettyyn malliin? Tai 2.0 ja 2.8 ne taitavat käytännössä ylivoimaisesti yleisimmät vaihtoehdot olla.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2023, 15:14Joskus ohimennen salaisesta granada perversiosta taisin puhuakin...

Hinnat vielä maltilliset varsinkin mk2 korissa eli 77-85 tullut joka hinta/saatavuussuhteeltaan näistä se parempi.

Jenkkimallin granada sotkee googlea ja suomalaista tietoa en hirveämmin löytänyt. Alkuun kiinnostaisi mitkä perät näissä oli ja oliko manuaaliasleissa eroja?


siinä on oma perä semmonen ihan ihmeellinen erillisperä missä on sellanen pitkä töttörö eteenpäin, muuten on muistaakseni aika mersumainen se tuenta. Vaihteisto on mun tietääkseni type 9.

Hyvä ja hieno auto, eli osta. V6 vie pensaa, on luenteeltaan kiva moottori 2 litrasenakin ja hyvät äänet mutta mitään ihmeellistä ei kannata odottaa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pande - 25 tammikuu, 2023, 19:09Voin vanhoista kataloogeista plus lehdistä kaivella tietoja, mutta homman helpottamiseksi niin oliko sulla tarkemmin kiinnostusta johonkin tiettyyn malliin? Tai 2.0 ja 2.8 ne taitavat käytännössä ylivoimaisesti yleisimmät vaihtoehdot olla.
noi edulliset on parilitrasia olleet, v6 alkaa hinta jo karata.

Moottorin vaihto johonkin mielenkiintoiseen mielessä mutta se perätouhu ratkaisee paljon
Sinä vain

sössö

Mikä siinä perässä on niin kiinnostavaa? Toi ylempi on granadan perä:

Mutta saat tää sinne varmaan minkä tahansa haluamasi mittojen mukaan sopivan perän kunhan vaan laitat sellasen ja hitsaat tukivarren paikat. Vai onko se laitonta?

Pande

Ainakin -79, -80, -83, -84 ja -85 2-litraisessa perävälitys 3.890. -80 mainittu optiona 4.11 -välitys.

Ilmeisesti 2-litrainen -85 vakiona 5-vaihteinen, aikaisemmin 4-vaihteinen.

Nämä äkkiä erilaisista kataloogeista plarattuna. Perävälityksiä on ollut eri koneiden kanssa esim. -80 tarjolla mainittujen lisäksi 4.440 (1,7-litraisessa farmarissa, ei semmoisia varmaan ole Suomeen tuotukaan?), 3.640 ja  3.450.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 tammikuu, 2023, 20:35Mikä siinä perässä on niin kiinnostavaa? Toi ylempi on granadan perä:

Mutta saat tää sinne varmaan minkä tahansa haluamasi mittojen mukaan sopivan perän kunhan vaan laitat sellasen ja hitsaat tukivarren paikat. Vai onko se laitonta?
ei kai mutta lisää hommia aikalailla
Sinä vain

sössö

minkä moottorin ajattelit asentaa?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 25 tammikuu, 2023, 17:54Tuolta tietysti vähäiset tiedonjyvät olet kaivanut: http://www.overdrive.fi/forum/threads/ford-consul-granada.16883/


Ja Facebookissa kai jotain olisi: https://m.facebook.com/groups/consulgranadafinland/
fbssä olen ja tuo edesmenneen paremmiston sivu ei oikeen faktoja tuonut
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 tammikuu, 2023, 21:25minkä moottorin ajattelit asentaa?
kasihan se on mielessä mutta hypätään eka
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2023, 22:20kasihan se on mielessä mutta hypätään eka
2.9i tai 4.0 colognestakin saa kai suht suorituskykyisen ahtamalla. Ahtamista ne kestää ainakin vähän (muistaakseni ei yli kiloa), kierroksia ei, vaikka nuo uudemmat kestää vähän paremmin mitä ne oikeen vanhat moottorit 2.8, 2.3 ja 2.0, oliko 1.8 jopa. Niissä on muistaakseni ratas jakopää mikä räjähtää kierroksista. Jos vakiona on jotain 160 heppaa noissa niin maltillisesti ahtamalla 0.6 tms. luulisi pääsevän yli 200 hepan. Sillä se jo varmaan kulkisi ihan yhtä hyvin tai paremmin mitä jollain suomi-jenkki on jees koneella. Tarttet vaa cologne koneen kaavelin vaihteistoon.

V6 kolognessa on hienot äänet verrattuna johonki 305 sevyyn jos se äänihomma on joku juttu.